advertise
  • info
  • info اصفهان، خیابان مرداویج، خیابان فارابی شمالی، کوچه ۲۳، پلاک ۳۴، زنگ ۳

تفاوت های نوسازی و به سازی در چیست

تفاوت های نوسازی و به سازی در چیست - تداوم تجارت زینو

نوسازی چیست

در بسیاری از تعارفی که در جواب سوال نوسازی چیست بیان می شود از مراحل مختلفی همچون؛ تغییر طراحی داخلی ساختمان، تغییر پوشش دیوار ها، مانند رنگ آمیزی و یا نصب کاغذ دیواری جدید، تعویض کابینت ‌های آشپزخانه، تغییرات در نور پردازی ساختمان، تعویض و نصب شیرآلات جدید، نصب سقف کاذب، تغییر پوشش کف ساختمان، تعویض دستگیره در ها، نصب وان در حمام و ایجاد کارایی برای فضا های پِرت و بدون استفاده ساختمان می باشد. نوسازی به انگلیسی renovation خواهد شد که ترجمه ای دقیقی ست. تفاوت های نوسازی و به سازی در چیست در برخی از موارد بسیاری عمیق و از لحاظ بودجه بندی نیز متفاوت است. نوسازی چیست از دیگر سوالاتی ست که مخاطبین سایت تداوم تجارت زینو را به سمت این مقاله کشانده است. تفاوت به سازی و نوسازی بر اساس انجام کار های بنیادی و یا غیر ریشه ای در خانه است. بسیاری از صاحبان خانه بدون هیچ سرنخی از آنچه که باید انتظار داشته باشند، وارد فرآیند نو سازی می شوند. تنها پس از آن است که آن ها از مشکلات نوسازی رنج می برند که از نداشتن برنامه پشیمان می شوند. بدون آماده سازی، روند نوسازی خانه می تواند پر از نا امیدی باشد زیرا برخلاف ساخت یک خانه جدید، شما با یک لوح خالی شروع نمی کنید. ممکن است هزینه ها و مسائل پیش بینی نشده ای وجود داشته باشد که فرآیند را پیچیده می کند. بنابراین قبل از اینکه در پیچ و خم های مسیر نو سازی قدم بردارید. تعریف نوسازی بیشتر قصد دارد میزان شناخت ما را از تعارف تئوریک بیان کند. اگر خانه خود را قبل از اینکه واقعا به آن نقل مکان کنید و در جایی دور زندگی کنید، نوسازی می کنید و پروژه های بزرگی در چک لیست شما وجود دارد که خودتان نمی توانید انجام دهید، باید یک پیمانکار استخدام کنید. به یاد داشته باشید که پیمانکاران زود کار را شروع می کنند. هر چقدر هم که بدیه ی به نظر می رسد، مهم است که از تصمیم گیری هایی مانند رنگ ها، فرش و وسایل روشنایی خودداری کنید تا زمانی که در فضایی که در حال نوسازی آن هستید بگذرانید. به عنوان مثال، اگر می خواهید فرش خرمایی را جایگزین کنید، انتخاب ها می تواند بسیار زیاد باشد. الیاف متراکم یا شل؟ خط دار یا بدون الگو؟ دقیقا چه سایه خاکستری؟ پاسخ ها به جنبه های دیگر نوسازی مانند انتخاب رنگ بستگی دارد. پالت های رنگی که قبل از شروع نو سازی انتخاب شده اند باید روی دیوار ها دیده شوند و ممکن است با گذراندن زمان در خانه تغییر کنند. دیوار های تازه رنگ شده و فرش های جدید می توانند نشان دهند که برخی از وسایل روشنایی فضا را آن طور که فکر می کردید روشن نمی کنند. پاسخ سوال نوسازی چیست اساسا توجه به طراحی داخلی خانه است. اگر کمی بیشتر وقت خود را از قبل در نظر بگیرید که چگونه همه چیز در اتاقی که در حال نوسازی هستید با هم کار می کند، می توانید لحظاتی را برای خود ذخیره کنید. نوسازی شما بیش از حد انتظار طول می کشد، بنابراین آماده باشید و برای جلوگیری از نا امیدی، اقدامات لازم را انجام دهید. به عنوان مثال، ممکن است فکر کنید که تعویض وان چرخابی و روشویی دوتایی قدیمی در حمام سریع خواهد بود. برداشتن وسایل قدیمی ممکن است چند ساعت طول بکشد، اما پیدا کردن وان جدید و روشویی که دوست دارید می‌ تواند چندین هفته طول بکشد. تفاوت به سازی و نوسازی می تواند برای خانه های ما و بودجه ما تاثیرات متفاوتی قرار دهد.

نوسازی چیست - تداوم تجارت زینو

نوسازی چیست - تداوم تجارت زینو

ممکن است دو هفته دیگر تا تحویل آن ها بگذرد. انتظار استفاده از حمام سالن جدید شما در عرض یک هفته می تواند به یک دوره انتظار شش هفته ای تبدیل شود. در مورد روند نو سازی و جدول زمانی واقع بین باشید و به روز رسانی های جدید خود را قبل از حذف مواد موجود انتخاب کنید. همه خانه ها در دیوا رها، زیر زمین ها و جا های دیگر راز دارند. یک نوسازی می تواند آن ها را آشکار کند. چگونه نوسازی انجام دهیم از سوالاتی می باشد که می توانید از سیقه خود استفاده کنید. مانند زمانی که پیمانکار شما به شما می گوید که طبقات شما به دلیل جابجایی تیرچه مرکزی در حین اندازه گیری برای کفپوش های چوبی جدید مورد انتظار شما ناهموار هستند. اکنون باید با بازرس خانه که آن را از دست داده برخورد کنید و قبل از اینکه مواد جدید پایین بیاید، تیرچه کف را تعمیر کنید. تفاوت های نوسازی و به سازی در چیست از سوالاتی می باشد که حتی برای مهندسان عمران نیز پیش می آید. تعریف نوسازی اساس شناخت ما از این عملیات در خانه است. این تنها یک نمونه از این است که چگونه باید با برنامه‌ریزی زمان اضافی در جدول زمانی نوسازی و پول اضافی در بودجه نوسازی خود انتظار غیر منتظره را داشته باشید تا امکان وقوع حوادث غیر منتظره در طول مسیر را فراهم کنید. صاحبان خانه اغلب می خواهند بدانند که به چه ترتیبی باید خانه را نوسازی کنند. بهتر است از آشپزخانه شروع کنید زیرا این نوسازی ها ارزش زیادی به خانه شما می بخشد. طبق گزارش انجمن ملی صنعت نو سازی در سال جاری، مشاوران املاک تخمین می زنند که مالکان خانه می توانند پنجاه و نه درصد از هزینه نوسازی کامل آشپزخانه را در صورت فروش خانه خود جبران کنند. به علاوه، اگر آشپزخانه قدیمی دارید، ارتقای فضای فرسوده به شما امکان می دهد تا زمانی که در خانه هستید از فضا لذت بیشتری ببرید. از نظر عملی، ابتدا باید نوسازی آشپزخانه را انجام دهید زیرا این کار بیشترین گرد و غبار و زباله را ایجاد می کند، که نمی خواهید روی کار های رنگ آمیزی جدید فرود بیاید. همیشه ایده خوبی است که هر گونه آشفتگی تخریب را با قرار دادن پلاستیک روی در ها یا گذرگاه ها جدا کنید. از آنجایی که یک نوسازی آشپزخانه بزرگ معمولا چندین ماه طول می کشد تا تکمیل شود، می خواهید یک آشپزخانه جایگزین موقت در اتاق غذاخوری، اتاق خانواده یا یک منطقه مجاور دیگر در خانه خود راه اندازی کنید. چگونه نوسازی انجام دهیم با توجه به نظر طراح و کارفرما تعیین می شود. دقت ما در پاسخ سوال نوسازی چیست توجه ذهن های کنجکاو را بیشتر از پیش کرده است. قبل از اینکه با یک طراح داخلی ملاقات کنید، باید ترجیحات طراحی خود را محدود کنید. از مرور مجلات دکوراسیون منزل، وب سایت های دکوراسیون داخلی و نمایش های طراحی و ایده های نو سازی الهام بگیرید. دستیابی به یک جهت طراحی به شما کمک می کند تا از صحبت در مورد ایده های شخصی یک طراح، که ممکن است با دیدگاه شما برای نوسازی متفاوت باشد، جلوگیری کنید. همچنین، طراح خود را به شدت بر روی بودجه خود نگه دارید. به آن ها اجازه ندهید که مواد گران قیمت بخرند و بعدا هزینه آن را از شما دریافت کنند. اگر سعی کنید در یک بازه زمانی خاص بمانید، هزینه های شما نیز پایین خواهد ماند.


مزیت های زیادی برای نوسازی خانه وجود دارد، برخلاف خرید یک ملک جدید یا خود ساختمان. شاید مزیت اصلی نوسازی یک خانه پتانسیل هیجان انگیزی باشد که برای آشکار کردن همه نوع ویژگی های اصلی جذاب ارائه می دهد، به دنبال این واقعیت است که یک پروژه نوسازی می تواند، اگر با استاندارد خوب انجام شود، خانه ای را به نمایش بگذارد که چشمگیر باشد. برعکس، برخی از نقاط ضعف نیز وجود دارد. برای یک چیز، فرصت‌ های نو سازی همیشه به راحتی به دست نمی ‌آیند. قرار نیست همه پروژه‌ های نوسازی برای شما مناسب باشند برخی از آن ها به عنوان یک تعهد مالی بیش از حد عمل می ‌کنند در حالی که برخی دیگر شامل کار بیش از حد هستند. هنگام ارزیابی یک خانه برای نوسازی، درک پتانسیل آن مهم است و اینجا ست که چک لیست نوسازی می تواند مفید باشد. اگر قصد نوسازی با بودجه دارید، این مرحله واقعا مهم است. قبل از خرید ملک برای نوسازی، باید توجه داشته باشید که به غیر از هزینه های معمول نوسازی خانه، برخی هزینه های اضافی نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید. نوسازی چیست سوالی ست که برای جلب توجه و شناخت بیشتر بیان می شود. هزینه های اتصال مجدد از مهم ترین هزینه ها در نو سازی می باشد. ممکن است نیاز به اتصال یا وصل مجدد منبع آب باشد. اگر یکی بود ممکن است قطع شده باشد. تفاوت به سازی و نوسازی می تواند شامل ظاهر و یا قالب بندی و ستون بندی خانه شود. اگر قصد اقامت در محل را دارید، برای ابزار های برقی یا زندگی روزمره نیز به برق نیاز خواهید داشت. بررسی صحیح ساختمان اطمینان حاصل می کند که هر گونه مشکل احتمالی زود هنگام مشخص می شود. در واقع، در صورت رضایت صاحب خانه، می توان حتی قبل از ارائه پیشنهاد در مورد ملک، یک نظرسنجی ترتیب داد، اما معمولا پس از پذیرش پیشنهاد انجام می شود. بررسی ساختمان باید هر زمینه ‌ای را که مورد نگرانی است برجسته کند و به شما ایده ‌ای در مورد تعمیرات اساسی مورد نیاز و هزینه ‌های آن ها بدهد. چگونه نوسازی انجام دهیم نیاز مند شناخت دانش زیبایی شناسی ست. شما می ‌توانید از گزارش برای تصمیم‌ گیری در مورد ادامه معامله یا اینکه ممکن است بتوانید بر اساس یافته ‌ها، پول را مبادله کنید، استفاده کنید. تعریف نوسازی از گذشته تا به امروز متفاوت شده است. گزارش ساختمان باید روش های ساخت و ساز مورد استفاده در خانه را نشان دهد گاهی اوقات اگر خانه در طول سال ها تمدید شده باشد، این روش ها متفاوت است. سپس می توان از این اطلاعات در حین به سازی خانه استفاده کرد تا مواد و تکنیک های جدید مورد استفاده مناسب باشد. به یاد داشته باشید که اکثر مسائل ساختاری راه حلی خواهند داشت. تفاوت های نوسازی و به سازی در چیست عنوانی ست که کارشناسان سایت تداوم تجارت زینو برای نوشتن مقاله انتخاب کرده اند. در حالی که این ها ممکن است به این معنی باشد که باید بودجه خود را افزایش دهید، یافتن آن ها در مراحل اولیه به شما امکان می دهد برای این کار برنامه ریزی بهتری داشته باشید. همچنین باید در نظر داشته باشید که برخی از مشکلات ساختاری، مانند فرونشست، می تواند گزینه های بیمه شما و همچنین ارزش فروش مجدد نهایی آن را تحت تاثیر قرار دهد.

نوسازی چیست - تداوم تجارت زینو
به سازی چیست - تداوم تجارت زینو

به سازی چیست

در پاسخ سوال به سازی چیست می توان این را بیان کرد که در به سازی هدف اصلی مفاوم سازی ساختار ساختمان و یا خانه در برابر نیروی شدید زلزله می باشد. برای طراحی یک ساختمان ضد زلزله، مهندسان برای تقویت سازه و مقابله با نیرو های احتمالی زلزله تلاش می کنند. پرسیدن سوال تفاوت های نوسازی و به سازی در چیست می تواند مسیر تصمیم گیری برای تعمیر خانه شما را تغییر دهد. از آنجایی که زمین لرزه انرژی آزاد می کند که از یک جهت به ساختمان ها فشار می آورد، استراتژی شامل فشار دادن ساختمان به سمت مخالف است. به سازی به انگلیسی reform خواهد شده ولی ترجمه و یا معادل دقیقی نسیت. یکی از راه‌ های مقاومت در برابر نیروهای زمینی، بالا بردن پایه ساختمان از روی زمین از طریق روشی به نام جدا سازی پایه است. تعریف به سازی مستحکم کردن خانه در برابر زلزله است. جداسازی پایه شامل ساخت یک ساختمان بر روی لنت های انعطاف پذیر ساخته شده از فولاد، لاستیک و سرب است. هنگامی که پایه در هنگام زلزله حرکت می کند، جداسازها می لرزند در حالی که خود سازه ثابت می ماند. به سازی عملیات بسیار مهم و اساسی در تقویت خانه های ضعیف است. بهسازی اساسی ترین پارامتر های اسکلت بندی را تقویت می کند. سوال به سازی چیست به بیان تعارف تخصصی این حوزه می پردازد. این به طور موثری به جذب امواج لرزه ای و جلوگیری از حرکت آن ها در ساختمان کمک می کند. اگر با کمک فنر های مورد استفاده در خودرو ها آشنا هستید، شاید تعجب کنید که بدانید مهندسان نیز از نسخه ای از آن ها در ساختمان های مقاوم در برابر زلزله استفاده می کنند. کمک فنر ها همانند استفاده از آن ها در خودرو ها، بزرگی امواج ضربه را کاهش داده و به کاهش فشار بر ساختمان کمک می کنند. این به دو روش انجام می شود دستگاه های کنترل ارتعاش و قدرت آونگ. این روش شامل قرار دادن دمپر ها در هر سطح از ساختمان بین ستون ها و تیر ها می باشد. سوال چگونه به سازی انجام دهیم از این رو مطرح می شود که روش های زیادی برای مقاومت و به سازی خانه وجود دارد. هر دمپر از سر پیستون در داخل یک سیلندر پر از روغن سیلیکون تشکیل شده است. ریشه و فنداسیون خانه در بهسازی تقویت می شود. هنگامی که زلزله رخ می دهد، ساختمان انرژی ارتعاشی را به پیستون ها منتقل می کند که به روغن فشار می آورند. جواب سوال به سازی چیست اثرات عمیقی بر روی خانه ها خواهد داشت. سپس انرژی به گرما تبدیل می شود و نیروی ارتعاشات را از بین می برد. یکی دیگر از روش های رایج میرایی، قدرت آونگ است که عمدتا در آسمان خراش ها استفاده می شود. تعریف به سازی در سایت های مختلف به افزایش استحکام خانه ها باز می گردد. برای اجرای این امر، مهندسان یک توپ بزرگ را از کابل های فولادی که به یک سیستم هیدرولیک در بالای ساختمان متصل می شوند، آویزان می کنند.


هنگامی که ساختمان شروع به تاب خوردن می کند، توپ مانند یک آونگ عمل می کند و در جهت مخالف حرکت می کند تا ساختمان را تثبیت کند. مانند میرایی، این ویژگی‌ ها به گونه‌ای تنظیم شده‌ اند که با حرکت ساختمان در صورت وقوع زلزله مطابقت داشته باشند و آن را خنثی کنند. به جای صرفا مقابله با نیرو ها، محققان در حال آزمایش روش هایی هستند که ساختمان ها می توانند انرژی ناشی از زلزله را به طور کلی منحرف کرده و مسیر آن ها را تغییر دهند. این نوآوری که شنل نامرئی لرزه ای نامیده می شود، شامل ایجاد شنل متشکل از صد حلقه پلاستیکی و بتنی متحد المرکز و دفن آن در حداقل سه فوت زیر پایه ساختمان است. به سازی می تواند مقاومت خانه را در برابر زلزله بیشتر کند. با ورود امواج لرزه ای به حلقه ها، سهولت سفر آن ها را مجبور می کند تا به حلقه های بیرونی حرکت کنند. در نتیجه، آن ها اساسا از ساختمان دور شده و به داخل زمین پراکنده می شوند. برای مقاومت در برابر ریزش، ساختمان ها باید نیرو هایی را که در طول یک رویداد لرزه ای از خود عبور می کنند، دوباره توزیع کنند. دیوار های برشی، مهاربند های متقاطع، دیافراگم ها و قاب های خمشی برای تقویت یک ساختمان مرکزی هستند. دیوار های برشی یک فناوری ساختمانی مفید است که می تواند به انتقال نیرو های زلزله کمک کند. این دیوار ها که از پانل های متعدد ساخته شده اند، به ساختمان کمک می کنند تا شکل خود را در طول حرکت حفظ کند. دیوار های برشی اغلب توسط مهاربند های متقاطع مورب ساخته شده از فولاد پشتیبانی می شوند. به سازی چیست سوالی ست که مخاطبین تداوم تجارت زینو را به سمت این مقاله کشانده است. پاسخ به سوال چگونه به سازی انجام دهیم نیازمند داشتن تجربه کافی در این زمینه می باشد. این تیر ها می توانند فشار و کشش را پشتیبانی کنند و به مقابله با فشار کمک کنند. دیافراگم ها نیز بخش مرکزی ساختار یک ساختمان هستند. دیافراگم‌ هایی که از طبقات ساختمان، سقف و عرشه‌ های قرار گرفته روی آن‌ ها تشکیل شده‌اند، به حذف تنش از کف و فشار دادن نیرو ها به ساختارهای عمودی ساختمان کمک می ‌کنند. قاب های مقاوم در برابر لحظه انعطاف پذیری بیشتری در طراحی ساختمان ایجاد می کنند. تفاوت های نوسازی و به سازی در چیست سوالی ست که کارشناسان سایت تداوم تجارت زینو در این مقاله پاسخ داده اند. این سازه ‌ها در میان درزهای ساختمان قرار می‌گیرند و به ستون ‌ها و تیر ها اجازه می ‌دهند تا در حالی که اتصالات صلب باقی می ‌مانند، خم شوند. بنابراین، ساختمان می تواند در برابر نیرو های بزرگ تر زلزله مقاومت کند و در عین حال به طراحان اجازه می دهد تا در چیدمان عناصر ساختمانی آزاد باشند. تعریف به سازی نیاز مند مقاومت بالای خانه است.

به سازی چیست - تداوم تجارت زینو

به سازی چیست - تداوم تجارت زینو

به سازی نیاز اساسی خانه های ایرانی می باشد. برای اینکه یک ماده در برابر تنش و ارتعاش مقاومت کند، باید شکل پذیری بالایی داشته باشد، که توانایی تغییر شکل ها و کشش های بزرگ را دارد. ساختمان‌ های مدرن اغلب با فولاد سازه‌ای ساخته می‌ شوند، جزئی که در اشکال مختلف وجود دارد و به ساختمان‌ ها اجازه می‌ دهد بدون شکستگی خم شوند. بهسازی تاثیرات عمیقی بر روی خانه های قدیمی و ضعیف روستایی دارد. نیاز به پاسخ به سوال به سازی چیست ما را به تحقیق در رابطه با این سوال کرده است.چوب نیز به دلیل استحکام بالا نسبت به ساختار سبک وزن، یک ماده انعطاف پذیر شگفت انگیز است. دانشمندان و مهندسان در حال توسعه مصالح ساختمانی جدید با حفظ شکل حتی بیشتر هستند. نوآوری هایی مانند آلیاژ های حافظه دار این توانایی را دارند که هم فشار های سنگین را تحمل کنند و هم به شکل اولیه خود بازگردند. علاوه بر این، روکش های پلاستیکی تقویت شده با الیاف ساخته شده توسط انواع پلیمر ها می توانند در اطراف ستون ها پیچیده شوند و تا سی و هشت درصد استحکام و انعطاف پذیری بیشتری ایجاد کنند. به سازی می تواند خانه های ایرانی را در برابر زلزله تقویت کند. مهندسان نیز برای کمک به تقویت ساختمان ها به عناصر طبیعی روی می آورند. الیاف چسبنده و در عین حال سفت و سخت صدف ها و نسبت قدرت به اندازه ابریشم عنکبوت قابلیت های امیدوار کننده ای در ایجاد ساختار دارند. بامبو و مواد پرینت سه بعدی نیز می توانند به عنوان سازه های سبک وزن و در هم تنیده با فرم های بی حد و حصر عمل کنند که به طور بالقوه می توانند حتی مقاومت بیشتری را برای ساختمان ها ایجاد کنند. در طول سال‌ ها، مهندسان و دانشمندان تکنیک‌ های متعددی را برای ایجاد ساختمان‌ های مقاوم در برابر زلزله ابداع کرده‌اند. با این حال، همان طور که امروزه تکنولوژی و مواد پیشرفته هستند، همیشه برای ساختمان ها امکان پذیر نیست که به طور کامل در برابر زلزله های قدرتمند و بدون آسیب مقاومت کنند. با این حال، اگر یک ساختمان بتواند از فروریختن جلوگیری کند و زندگی و جوامع را نجات دهد، می توانیم آن را یک موفقیت بزرگ بدانیم. لرزش ناشی از یک زلزله بزرگ می تواند تقریبا همه چیز را در خانه شما جابجا کند. تعریف به سازی از پارامتر های مهم برای شناخت این عملیات عمرانی ست. بر اساس یک مطالعه، اکثر صدمات ناشی از زلزله مخرب نورتریج ناشی از افتادن اثاثیه سنگین و اشیاء خانگی بر روی افراد بود. به این فکر کنید که چه اقلام سنگینی را می توان در خانه خود پرتاب کرد یا واژگون کرد. برای اینکه واقعا برای زلزله بعدی آماده شوید، ایمنی خانه خود را ارزیابی کنید. بررسی ایمنی در برابر زلزله خانه شما در چک لیست آماده سازی بلایا رتبه بالایی دارد.


بعد کیت ایمنی در برابر زلزله خود را آماده کنید و لوازم ضروری را جمع آوری کنید. تفاوت به سازی و نوسازی بسیار زیاد است و پارامتر های مختلفی را درگیر می کند. ایمن سازی فضای شما می تواند به حفظ امنیت خانواده شما و جلوگیری از آسیب رساندن به عزیزانتان کمک کند. بهسازی تاثیرات عمیقی بر روی خانه های جذاب امروزی دارد. پاسخ سوال به سازی چیست را می توانید در سایت تداوم تجارت زینو و در این مقاله درک کنید. برای جلوگیری از افتادن، وسایل سنگین مانند قفسه‌ ها را به دیوار ببندید. پنکه های سقفی، چراغ های آویز و سایر وسایل روشنایی آویز را ایمن کنید. تصاویر و آینه های سنگین را به طور ایمن روی مبلمان ببندید یا جابجا کنید. اجسام سنگین را روی تخت خواب ها یا مکان های دیگری که وقت خود را سپری می کنید مانند کاناپه ها در اتاق نشیمن، میز های کار در دفتر خانه یا میز اتاق ناهارخوری خود آویزان نکنید. اجسام سنگین یا اقلام بزرگ را به زمین یا قفسه های پایین منتقل کنید. چیز هایی که ممکن است روی شما بیفتد را از جایی که زمان زیادی را سپری می کنید دور کنید. اصل به سازی در مقاومت خانه در برابر زلزله و نیرو های سهمگین آن است. وسایل سنگین یا ناپایدار را دور از درها و راه های فرار نگه دارید. با صاحبخانه خود کار کنید تا وسایلی را که با اجاره شما ارائه می شود تضمین کنید. قبل از نصب تسمه یا مهاربندی بر روی دیوار ها، از صاحبخانه بپرسید که آیا روشی وجود دارد که او ترجیح می‌ دهد یا اینکه می‌خواهد یک تعمیرکار کار را انجام دهد. پاسخ به سوال تفاوت های نوسازی و به سازی در چیست ویژگی های تعمیر هر عملیات را برای خانه و ساختمان تعیین می کند. اطمینان حاصل کنید که هر دوی شما درک می کنید که چگونه این عناصر ایمنی ضروری ممکن است بر سپرده امنیتی شما تأثیر بگذارد. زلزله می تواند در هر مکان و در هر زمان رخ دهد و اگر انسان آمادگی نداشته باشد خسارت مالی و جانی غیر قابل تصور خواهد بود. در پی زمین لرزه های اخیری که نپال را لرزاند و بسیاری از شهر ها و بنا های تاریخی آن را مسطح کرد. چگونه به سازی انجام دهیم بسته به نظر مهندسان عمران بستگی دارد. اگر خانه یا آپارتمان خود را می سازید، باید بدانید که در کدام قسمت از هند زندگی می کنید. هند عمدتا به دو منطقه تقسیم می شود یکی منطقه لرزه خیز و دیگری منطقه کم لرزه است یا ممکن است باشد. صفر بخش شمالی هند در اطراف ناحیه لرزه خیز بالا قرار دارد و از این رو ساختمان ها باید به گونه ای ساخته شوند که بتوانند لرزش های حداقل چهار و نیم در مقیاس ریشتر را تحمل کنند. اگر در حال خرید خانه هستید، حتما طرح سازه را از سازنده خود دریافت کنید تا توسط کارشناسان بررسی شود.

به سازی چیست - تداوم تجارت زینو
تفاوت های نوسازی و به سازی - تداوم تجارت زینو

تفاوت های نوسازی و به سازی

سوال تفاوت نوسازی و به سازی در چیست قصد دارد شما را با اصطلاحات مهندسی و طراحی خانه ها و تقویت آنان آشنا کند. تفاوت نوسازی و به سازی بر اساس نوع کاربری و شرایطی که خانه در آن واقع شده است متناسب می باشد. به سازی به طور خاص به تقویت اسکلت بدنی ساختمان در برابر زلزله اشاره دارد و نو سازی به تغییر دادن اسکلت بندی و ستون بندی خانه جهت بهبود برای شرایط زندگی مرتبط خواهد بود. البته در برخی از تعاریف از نوسازی به عنوان تغییر دکوراسیون نیز بهره برده اند. هر اقدامی که منجر به نو کردن ساختار های قبلی خانه بشود و معمولا تغییری در نقشه اصلی ساختمان ایجاد نکند نوسازی نامیده می شود. به شرکت نوسازی خانه خود دستور دهید تا قبل از ادامه پروژه خود، تقویت ‌کننده ‌های ساختاری انجام دهد. این می تواند شامل افزودن زیرسازی یا شمع بندی به فونداسیون موجود یا قرار دادن تیر های فولادی در صورت لزوم باشد. تفاوت به سازی و نوسازی در تعارف آنان بیان شده است. به سازی ساختمان ها نیاز مند تخصص فراوان در شناخت امواج زلزله می باشد. پیمانکاران معتبر و دارای گواهینامه باید بتوانند قبل از شروع نوسازی به شما در تثبیت سازه کمک کنند. اگر سینک، توالت یا وان خود را جابجا می کنید یا موارد جدیدی اضافه می کنید، ممکن است نیاز به جابجایی زهکشی یا لوله کشی داشته باشید. بهسازی می تواند مقاومت خانه های قدیمی را نیز در برابر زلزله افزایش دهد. همچنین اگر در حال اضافه کردن یا نو سازی فضای لباسشویی خود هستید، این امر ضروری است. سوال نوسازی چیست بسیار تاثیر گذار و عمیق است. مطمئن باشید که وقتی یک شرکت نوسازی کامل را استخدام می کنید، مجبور نیستید این مرحله را به تنهایی طی کنید. تعریف نوسازی به بیان تعمیرات اساسی نمی پردازد.. گام بعدی در چک لیست نوسازی خانه شما چیزهای مهمی است اضافه کردن ساختار جدید، جابجایی دیوارها و درها، نصب پنجره ها، و قرار دادن وسایل بزرگ مانند جزیره ها، روشویی ها، کابینت ها و موارد دیگر. شما می خواهید در این مرحله به طور واضح با پیمانکار خود ارتباط برقرار کنید زیرا قرار دادن و ساختار این اقلام برای اینکه خانه شما در نهایت چگونه به نظر می رسد بسیار مهم است. کف سازی و به سازی جزئی. پروژه های کوچک بعدی هستند اضافه کردن کاشی جدید، نصب وسایل، رنگ آمیزی دیوارها، و ایجاد به روز رسانی های زیبایی شناختی که انتخاب کرده اید. امروزه میزان تفاوت به سازی و نوسازی بیشتر و عمیق تر شده است. سعی کنید برای پیمانکاران خود در مورد نحوه قرارگیری و ساخت این الحاقات جدید شفاف باشید. توجه به سوال به سازی چیست خود منشا شناخت و طرح سوالاتی از این دست می شود. اگر مدت‌ ها قبل از شروع این نصب‌ ها به وضوح برنامه‌ های خود را اعلام کرده‌اید، باید شروع کنید که فضای داخلی جدید خود را جلوی چشمان خود زنده کنید.


نو سازی خانه فرآیند بهبود یک ساختار مسکونی شکسته، آسیب دیده یا قدیمی است تا آن را از نظر زیبایی شناختی دلپذیر تر یا کاربردی تر کند یا هر دو. پیشرفت ‌های فناوری تأثیر قابل‌توجه ی بر ایده ‌های احتمالی نوسازی خانه داشته است به‌ ویژه وقتی صحبت از ایده ‌های نوسازی در مرحله برنامه ‌ریزی می ‌شود. در دسترس بودن نرم افزار نوسازی خانه، طراحان داخلی و معماران را قادر می سازد تا تصاویر سه بعدی واقع گرایانه از طرح های خود ایجاد کنند و قبل از انجام هر کار واقعی، تغییراتی ایجاد کنند. به سازی نیاز خانه هایی ست که در مناطق زلزله خیز است. این فناوری پلتفرمی را برای حرفه ای ها فراهم می کند تا دیدگاه خود را به نمایش بگذارند، و به مشتریانی که اغلب دانش فنی کمی دارند، این شانس را می دهد که درک واقع بینانه ای از اینکه بعد از تکمیل فرآیند به سازی خانه چگونه به نظر می رسد، داشته باشند. چه به دنبال ایده های نوسازی خانه برای افزایش ارزش ملک خانه خود قبل از فروش باشید، چه در حال بستن معامله خانه ای هستید که نمی توانید منتظر بمانید تا خودتان آن را بسازید، به احتمال زیاد، نوسازی خانه وجود دارد یا پروژه نوسازی آشپزخانه در آینده شما، این بدان معناست که شما باید عناصر زیادی را در نظر بگیرید، از جمله چگونگی پیدا کردن یک پیمانکار، نحوه کاهش هزینه‌ ها، نحوه تبدیل ایده‌ های نو سازی به واقعیت، و شاید مهم‌ ترین چگونه تصمیم بگیرید که کدام ایده‌ های نوسازی خانه بیشترین سود را دارند. ما اغلب فضای زیر تخت و کابینت را دست نخورده رها می کنیم. با این حال، این اجازه می دهد تا مکان های ذخیره سازی با ارزش از بین بروند. به جای خالی گذاشتن این فضا، می ‌توانید کشو هایی با تخته قرنیز کم‌تر اضافه کنید، جایی که می ‌توانید ظرافت ‌های اضافی را در اطراف خانه ذخیره کنید و خانه را مرتب ‌تر نشان دهید. این به ویژه در نوسازی خانه متحرک مفید است، زیرا باید فضای کمتری را که با آن کار می کنید به حداکثر برسانید. بیرون خانه شما به اندازه داخل مهم است. تفاوت به سازی و نوسازی اساسا توجه عمیقی را می طلبد. بنابراین، هنگام انجام نوسازی خانه، به یاد داشته باشید که چند قطعه برجسته اضافه کنید تا ظاهری دلپذیر به خانه شما ببخشد. تفاوت های نوسازی و به سازی در چیست برای اخذ تصمیم تعمیر خانه سوالی اساسی می باشد. برخی از روش های ساده برای ارتقای نمای بیرونی خود عبارتند از افزودن باغ. تغییر دادن صندوق پستی خود اضافه کردن قطعات شاد و رنگارنگ به ورودی خانه شما. کرکره ها، جعبه های پنجره یا گلدان ها را به فضای پنجره خود اضافه کنید. یکی دیگر از ایده های عالی برای به سازی خانه این است که از طریق بهینه سازی طرح های خود، فضای قابل استفاده بیشتری از مبلمان موجود خود ایجاد کنید.

تفاوت های نوسازی و به سازی - تداوم تجارت زینو

تفاوت های نوسازی و به سازی - تداوم تجارت زینو

به عنوان مثال، اگر یک عرشه دارید، قرار دادن یک ریل میله روی آن می تواند یک نیمکت خوب برای فضای غذاخوری در فضای باز ایجاد کند. همچنین، به جای اضافه کردن یک کابینت توکار معمولی، از این به سازی خانه به عنوان فرصتی برای ساخت کابینت های کششی استفاده کنید که هم فضای کانتر و ذخیره سازی اضافی ایجاد می کند و هم خانه شما را منحصر به فرد می کند. به سازی اساس استحکام خانه ها برای ماندگاری خانه است. این به ویژه اگر به دنبال ایده‌ های نوسازی خانه با بودجه هستید، مفید است، زیرا به جای شروع از ابتدا به فضا ها و محصولاتی که قبلا دارید اضافه می‌کنید. یک جزیره آشپزخانه فضای بیشتر، فضای ذخیره سازی اضافی و گزینه های صندلی اضافی را برای شما فراهم می کند. یکی از راه‌های عالی برای بهبود طراحی آشپزخانه، دو برابر کردن آن به عنوان مینی ‌بار، با قفسه ‌هایی در بالای پیشخوان با قفسه‌ های مناسب برای لیوان ‌های نوشیدنی است. برای اطمینان از عملکرد کامل، هنگام به سازی آشپزخانه، حتما پریز های برق اضافی را به جزیره اضافه کنید. الگو ها نیز بک اسپلش را تشکیل می دهند و به اتاق بافت می بخشند. بسته به شرایط کابینت، ممکن است به دنبال رنگ آمیزی یا رنگ آمیزی کابینت های آشپزخانه خود باشید تا ایده ای فوری و نسبتا ارزان برای نوسازی آشپزخانه داشته باشید. ترکیب رنگ های مختلف حال و هوای متفاوتی به خانه شما می بخشد، بنابراین مطمئن شوید که پالتی را انتخاب کنید که با زیبایی شناسی مورد نظر شما مطابقت داشته باشد. تعریف نوسازی امروزه در لغت نامه مهندسان عمران نیست. تفاوت به سازی و نوسازی اساسا نیاز های ما را در رابطه با تعمیر خانه بیان می کند. برای داشتن حسی دراماتیک تر، از تضاد رنگی زیاد در نوسازی خانه خود استفاده کنید. برای داشتن حس مینیمالیستی و سازماندهی بیشتر، یک پالت تمام سفید را امتحان کنید که تمیز و زیبا به نظر می رسد. برای داشتن فضای زندگی جذاب و زنده، از رنگ های روشن و پر جنب و جوش استفاده کنید که به شما احساس شادی می دهد. دیوارهای برجسته راهی عالی برای افزودن عمق و بعد به اتاق و همچنین رنگ می باشد. با اضافه کردن وسایل روشنایی مانند چراغ های آویز کم آویز یا نورهای نقطه ای، نقطه کانونی جالبی از اتاق ایجاد می کنید. اگر بالای یک میز یا میز نور اضافه می کنید، مطمئن شوید که متریالی که در نو سازی خانه خود استفاده می کنید تأثیر زیادی دارد تا بتوانید یک اثر بصری واقعی به دست آورید. پیشنهاد می کنیم از موادی مانند شیشه بازیافتی، سنگ مرمر یا گرانیت استفاده کنید.

اقدامات قابل انجام در نوسازی: تغییر طراحی داخلی ساختمان

اقدامات قابل انجام در نوسازی: تغییر طراحی داخلی ساختمان تعیین کننده جلوه و زیبایی خانه های ما می باشد. نوسازی نیاز مند داشتن تخصص و سلیقه کافی در انتخاب طرح های مختلف اجزائ خانه دارد. رنگ هایی را انتخاب کنید که وقتی طراحی داخلی خانه خود را به سازی می کنید، به شما کمک می کند. به تابلو های الهام خود نگاه کنید چه رنگ هایی در اتاق هایی که ذخیره کرده اید برجسته است؟ ما به شما نمی گوییم چه رنگ هایی را انتخاب کنید، اما به شما خواهیم گفت که ترکیبی از سه رنگ یا سایه را امتحان کنید. یک رنگ اصلی برای دیوار ها، یک رنگ دیگر برای لهجه های بزرگتر مانند کاناپه ها و صندلی ها، و سپس رنگ سوم که در لوازم جانبی کوچک تر مانند گل ها، بالش ها و چیز های کوچک ظاهر می شود. به یاد داشته باشید که رنگ تحت تأثیر میزان نوری است که شما وارد خانه خود می کنید. تعریف نوسازی نیاز به داشتن تخصص کافی در زمینه شناخت زیبای و طراحی داخانه می باشد. استفاده از پنجره های کف تا سقف را در نظر بگیرید تا فضای داخلی خود را تقویت کنید تا رنگ را نیز به نمایش بگذارید. فرض کنید ترکیب رنگ قهوه ای، آبی و نارنگی را انتخاب کرده اید. سایه قهوه ای احتمالا رنگ دیوار است، آبی آبی ممکن است رنگی باشد که برای صندلی های برجسته یا دیوار برجسته انتخاب می کنید، و نارنگی می تواند رنگی باشد که در بالش ها و لوازم جانبی بیرون می آورید. این فرمول سه رنگ در هر ترکیبی کار می کند. نوسازی اساس کاری انتخاب روش های مناسب در برای طراحی خانه می باشد. فقط به یاد داشته باشید، سه بهتر از یک یا دو است، زیرا یک اتاق یک رنگ خسته کننده است. بله، شما می توانید یک اتاق کاملا سفید اما با سه سایه سفید داشته باشید. به سازی می تواند به خانه های روستایی را مقاومت بالا بدهد. به همان اندازه که برای رنگ مهم است، بافت نیز مهم است به خصوص اگر هوس یک طرح رنگی مانند تمام سفید یا خاکستری را دارید. یک اتاق در نگاه اول می تواند یک طرح تک رنگ به نظر برسد، اما اگر به دقت نگاه کنید، متوجه سایه هایی در همان رنگ و بافت فراوان از طریق پارچه منسوجات خواهید شد. یک اتاق کاملا سفید ممکن است دارای پارچه‌ های کتانی، صندلی مخملی مخملی، کوسن‌ های ابریشمی براق، صندلی ‌های حصیری و سبد های بافتنی، و یک مبل نخی نازک با پتویی از جنس خز مصنوعی باشد. زیبایی را باید در نوسازی به دقت پیگیری کرد. همه این عناصر بافت را اضافه کرده و چشم را خوشحال می کند و محیطی گرم و غنی را ایجاد می کند. طراحی می ‌تواند شخصیت مالک را توصیف کند، بنابراین با استفاده از بافت ‌ها، الگو ها و رنگ ‌های مختلف می ‌توان به راحتی یک اتاق کسل‌کننده را به پیچیدگی تبدیل کرد. منسوجات متناسب با سبک زندگی شما را در نظر بگیرید. اگر بچه و سگ دارید، ممکن است یک مبل نخی سبک نخواهید. در عوض، یک مبل چرمی یا موهر تیره تر ممکن است با نیاز های شما مطابقت داشته باشد. اگر خواهان تجمل هستید، پارچه های ابریشمی و بالش های گران قیمت را در نظر بگیرید.

اقدامات قابل انجام در نوسازی: تغییر طراحی داخلی ساختمان - تداوم تجارت زینو

اقدامات قابل انجام در نوسازی: تغییر طراحی داخلی ساختمان - تداوم تجارت زینو

سبک شما هر چه باشد، سعی کنید با کنار هم قرار دادن منسوجات متعدد در طراحی داخلی خود، بافت زیادی به آن اضافه کنید. این اشتباه رایجی است که اکثر صاحبان خانه مرتکب می شوند تعداد زیادی قطعات کوچک و دوکی در یک اتاق. اتاقی با صندلی‌ های ساق بلند، میز های ساق پا و تعداد زیادی چیز های کوچک فقط باعث شلوغی اتاق و سردرگمی چشم می ‌شود. نوسازی نیاز به مصالح ساختمانی مختلفی دارد که می توانید آن را از سایت تداوم تجارت زینو خریداری کنید. در عوض، اتاقی را امتحان کنید که به خوبی مخلوط شده باشد. یک مبل بزرگ، چند صندلی باشگاهی دامن دار به طوری که پا ها را نبینید و سپس یک یا دو صندلی بازویی باریک با پایه های حک شده جذاب داشته باشید. این فقط یک مثال است، اما به شما این ایده را می ‌دهد که سبک‌ ها و اندازه‌ های مبلمان را با هم ترکیب کنید تا اتاق متعادل به نظر برسد نه خیلی بزرگ و نه خیلی دوک‌ دار. حتی اگر در حال تزیین یک آپارتمان کوچک هستید، ایده های تزئینی زیادی برای امتحان کردن وجود دارد. اکثر طراحان توصیه می ‌کنند که حتی کوچک ‌ترین اتاق‌ ها یک قطعه بزرگ مانند یک کابینت بزرگ داشته باشند. اساس به سازی تقویت خانه در تکان های اساسی زلزله می باشد. ترکیبی از بزرگ و کوچک کلید موفقیت در طراحی داخلی خانه است. تعادل یکی از پارامتر های اساسی در نو سازی می باشد. تعادل یعنی ایجاد هماهنگی بصری در فضا با اطمینان از توزیع یکنواخت عناصر موجود در آن. این باعث ایجاد حس تعادل در طراحی شما می شود. می توان آن را با بسیاری از اشکال به دست آورد، به عنوان مثال، با استفاده از اشکال، رنگ ها، الگو ها و حتی بافت. سه روش متداول برای ایجاد تعادل در طراحی داخلی وجود دارد. اولا، تعادل متقارن سنتی وجود دارد که اساسا اجسام را به طور متقارن در دو طرف یک محور مرکزی خیالی قرار می دهد. از سوی دیگر، تعادل نا متقارن، نقطه کانونی را روی محور خیالی نگه می‌دارد و در عین حال به اشیاء نا متقارن و با شماره‌ های عجیب اجازه می ‌دهد. نوسازی بر پایه مصالح ساختمانی مختلفی بنا شده است. برای حفظ وزن بصری توزیع شده یکنواخت، اجسام باید دارای ابعاد مشابه باشند. معمولا تعادل نا متقارن باعث ایجاد حسی پر انرژی و طبیعی می شود. در نهایت، تعادل شعاعی شامل چیدمان اشیاء در اطراف یک نقطه کانونی مرکزی است، که تقریبا همیشه یک دایره است، مانند یک میز ناهار خوری گرد یا یک لوستر. اصل وحدت بر حس یکنواختی یا هماهنگی در بین عناصر مورد استفاده در طراحی تاکید دارد. این ها شامل داشتن رنگ ها، الگو ها یا بافت های مشابه، فاصله مساوی از اشیا یا تکرار عناصر برای ایجاد ادامه بصری است. به بیان ساده، وقتی عناصر به دقت تنظیم می شوند، احساس می کنید که به خوبی کنار هم قرار می گیرند. اساس تعریف نوسازی بر روی سلیقه کارفرما اجرایی می شود. به عنوان مثال، اگر در یک فضا اشکال و بافت های متنوعی دارید، باز هم می توانید تنها با استفاده از یک طرح رنگ، وحدت ایجاد کنید. مغز انسان به سمت تکرار کشیده می شود و اشیای مشابه را به سرعت تشخیص می دهد.


بنابراین، ریتم، که در مورد ایجاد تکرار و کنتراست در فضای داخلی است، به ایجاد علاقه بصری در اطراف اتاق کمک می کند. راه های زیادی برای ایجاد ریتم وجود دارد، مانند استفاده از رنگ یا الگوی یکسان در فواصل زمانی مختلف. به عنوان مثال، می توانید یک دیوار را سبز رنگ کنید و سپس دوباره از همان رنگ روی کوسن های صندلی ناهارخوری استفاده کنید. به این ریتم تکرار گفته می شود. همچنین می ‌توانید با چرخاندن دو عنصر در الگوی ABABAB یا ABBABB، مانند تغییر متناوب دو نوع چراغ آویز، از تناوب برای ایجاد ریتم استفاده کنید. اگر بیشتر احساس ماجراجویی می ‌کنید، می ‌توانید ریتم پیشرفت را امتحان کنید، که عناصر را بر اساس اندازه، رنگ یا سایر ویژگی ‌ها به ترتیب صعودی یا نزولی مرتب می‌ کند. این اصل تاکید می کند که هر اتاق به یک عنصر مرکزی به عنوان نقطه کانونی نیاز دارد و سایر موارد باید مکمل تاکید باشند به طوری که تمرکز همیشه روی آن باشد. تاکید می تواند یک قطعه مبلمان بزرگ مانند یک پیانو بزرگ، یک اثر هنری مانند یک نقاشی یا یک ویژگی طراحی مانند یک دیوار برجسته باشد. به سازی توانایی خانه را در شرایط بد زلزله بیشتر کند. همچنین می تواند به شکل رنگ، طرح یا بافت باشد. تضاد در طراحی داخلی زمانی ایجاد می شود که یکی از دو یا چند فرم بسیار متفاوت ترکیب شود. باز هم، این را می توان با رنگ، فرم یا شکل و یا فاصله انجام داد. تفاوت های نوسازی و به سازی در چیست از سوالاتی یم باشد که بسیاری از کارشناسان نیز قادر به پاسخ دادن آن نیستند. ساده ترین راه برای دستیابی به کنتراست از طریق رنگ ها است، به عنوان مثال، رنگ آمیزی رنگ های متضاد مانند سیاه و سفید. دقت در عملیات نوسازی و به کار گیری جزئیات نور پردازی می تواند جلوه خانه را بیشتر از پیش کند. همچنین می توانید دو شکل مختلف را نزدیک به هم قرار دهید، مانند متعادل کردن یک آینه گرد با یک میز ناهارخوری مستطیلی شکل. استفاده از فضای مثبت فضای اشغال شده با اشیا و فضاهای منفی فضای خالی بین اشیا نیز راه بسیار خوبی برای ایجاد کنتراست بدون شلوغی اتاق است. این اصل همه چیز در مورد نسبت است. اندازه و ابعاد اشیاء در یک اتاق باید به طور متناسب با یکدیگر مرتبط باشد تا نامناسب به نظر نرسند. به عنوان مثال، نباید یک لوستر بزرگ را در یک آپارتمان جاکفشی آویزان کرد، در حالی که فضایی با سقف بلند باید مبلمان بزرگتری نسبت به کیسه های لوبیا داشته باشد. در نهایت، ما اصل جزئیات را داریم که می گوید چیز های کوچک نباید نادیده گرفته شوند. و وقتی صحبت از جزئیات می شود، هیچ چیز آنقدر کوچک یا بی اهمیت نیست که بتوان به آن توجه کرد. از گلدوزی روی کوسن ها، دستگیره های روی کابینت گرفته تا چاپ های قاب شده روی دیوار، هر چیز کوچکی کمی به طراحی کلی داخلی می افزاید. تغییر کوچک ترین جزئیات چیزی است که یک طراحی داخلی خوب را از یک طراحی عالی متمایز می کند.

اقدامات قابل انجام در نوسازی: تغییر طراحی داخلی ساختمان - تداوم تجارت زینو
اقدامات قابل انجام در نوسازی: انتخاب دیوارپوش و کاغذ دیواری - تداوم تجارت زینو

اقدامات قابل انجام در نوسازی: انتخاب دیوارپوش و کاغذ دیواری

اقدامات قابل انجام در نوسازی: انتخاب دیوارپوش و کاغذ دیواری در ظاهر خانه ها تاثیرات عمیقی خواهد داشت. نوسازی مراحل و اقدامات مختلفی دارد و می تواند جزئیات زیادی را در اختیار کارفرما قرار دهد. دیوارپوشی که انتخاب می‌ کنید می‌تواند اتاق را بزرگ‌ تر، گرم ‌تر و روشن ‌تر نشان دهد یا برعکس و حتی عناصر ناقص را پنهان کند. رنگ کاغذ دیواری می تواند حال و هوای اتاق را تنظیم کند. برای بزرگ ‌تر نشان دادن فضا و بلند تر نشان دادن سقف، الگو هایی با پس‌ زمینه ‌های سرد، مانند سبز، آبی یا بنفش انتخاب کنید. رنگ‌ های سرد ملایم نشان‌ دهنده آرامش هستند، در حالی که رنگ‌ های سرد کاغذ دیواری شدید تازه و چشمگیر هستند. رنگ های گرم قرمز، زرد و نارنجی مطابق با نام خود هستند و در واقع باعث می شوند مردم احساس گرما کنند. نوسازی با توجه به پیشرفت های تکنولوژی تغییرات زیادی را به خود دیده است. این ها در آب و هوای سرد تر یک انتخاب محبوب هستند و همچنین در اتاق های رو به شمال به خوبی کار می کنند. هر چه رنگ تند تر باشد، هیجان بیشتری به اتاق می بخشد. بازی با نور در یک اتاق رو به شمال، راهرو تاریک یا فضای بدون پنجره، به دنبال دیوارپوش هایی باشید که نور را در اطراف اتاق منعکس کنند، مانند الگو هایی با رنگ های روشن و آن هایی که دارای جوهر های متالیک یا رنگین کمانی هستند. نیاز ما در بیان تعریف نوسازی توجه اذهان را به این معطوف کرده که بتوانیم این عملیات را به خوبی بشناسیم. اساس روش های نوسازی با توجه به تغییرات صنعت مد و طراحی داخلی ست. همچنین الگو هایی با سطوح صاف را در نظر بگیرید که حداکثر نور را منعکس می کنند. رنگ‌ های تیره نور را جذب می ‌کنند و دیوار ها را نزدیک ‌تر و اتاق را کوچک ‌تر نشان می‌ دهند. جلوه های نو سازی بیشتر بر اساس سلقه افراد ایجاد و عملیاتی می شود. سطوح بافت دار نیز تمایل دارند که دیوار را تیره تر نشان دهند. عیوب را با بافت پنهان کنید الگو های با بافت واقعی یا درک شده می توانند عیوب دیوار ها یا زخم های چشمی معماری را پنهان یا استتار کنند. الگو هایی با سطوح لمسی واقعی عبارتند از چمن و پارچه نخی، کرباس، فویل، وینیل منبسط شده و حتی پارچه. سایر کاغذ ها ظاهر سنگ مرمر، چوب، چرم، پارچه، حتی پوست حیوانات را شبیه سازی می کنند. یک الگوی با طرح لایه‌ای نیز درک بافت را ایجاد می ‌کند مانند طرح گلدار تک رنگ در پشت الگوی گلدار. یک سبک مناسب انتخاب کنید برای ظاهری رسمی، الگو های در مقیاس بزرگ با رنگ های دراماتیک را انتخاب کنید. برای داشتن یک سبک شاد و روشن، نقوش کوچکی را که باز و با فاصله منظم هستند، مانند خال ‌های پولکا انتخاب کنید. تاثیر تزئینی حاشیه ها را فراموش نکنید. موجود در انواع نقوش و سبک از صحنه های ورزشی گرفته تا مناظر شبانی تا تصاویر حیات وحش حاشیه ها به سرعت موضوع یک اتاق را ایجاد می کنند. بر نوارهای مثبت و دیگر الگو های عمودی تأکید کنید که بر قد تأکید دارند، وقار، سرزندگی و رسمی بودن را نشان می دهند. دقت به نمونه های نوسازی شده می تواند ایده های مناسبی را برای خانه شما نمایان کند. الگو های عمودی، از جمله گل هایی که شکل موتیف نشان دهنده V یا U است، سقف را بلند تر نشان می دهد. الگو های افقی بر عرض تأکید می کنند، آرامش و آرامش را نشان می دهند و اتاق های باریک را عریض تر نشان می دهند.

اقدامات قابل انجام در نوسازی: تغییر کف پوش خانه

اقدامات قابل انجام در نوسازی: تغییر کف پوش خانه برای ساخت کف خانه و مهل هایی که در برابر سایش قرار می گیرد مهم است. نوسازی جزئیات زیادی دارد اما باید فاکتور هایی همچون کاربردی بودن و استحکام و طول عمر مناسب را در انتخاب مصالح ساختمانی خریداری شده از سایت تداوم تجارت زینو در عملیات نوسازی دارد. کف و دیوار های خانه شما عناصری هستند که باید روکش خوبی داشته باشند، زیرا همیشه در دید کامل هستند. آن ها می توانند از گران ترین مواد مانند سنگ مرمر ساخته شوند، اما گزینه های ارزان قیمتی نیز وجود دارد که می توانند جالب و زیبا به نظر برسند. ترکیب مواد، به خصوص در کف، از سیمان گرفته تا سنگ یا سرامیک، بدون صرف هزینه زیاد، روکش عالی را به شما می دهد. این پروژه‌هایی که به شما نشان می‌دهیم از ترکیب‌های عالی از مواد، از جمله سیمان ارزان قیمت و چسب ‌هایی که کاشی ‌ها را تقلید می‌ کنند، و همچنین گزینه ‌های دیگری برای پر کردن خانه ‌تان با سبکی بدون صرف هزینه زیاد استفاده می ‌کنند. هنگام نوسازی یک ملک دوره ای، احتمالا با طبقاتی روبرو می شوید که از نظر انتظارات مدرن ما کمتر از ایده آل هستند. آن ها می توانند ناهموار، مرطوب یا سرد باشند یا اغلب هر سه. خوشبختانه، چه بخواهید طبقات قدیمی خود را به شکوه قبلی خود بازگردانید، یا قصد دارید آن ها را با چیزی کاملا جدید جایگزین کنید، راه حلی وجود دارد. توجه به نو سازی برای خانه هایی که نیاز به تحولاتی عمیق هستند لازم و ضروری ست. اولین وظیفه شما هنگام انجام کار نوسازی طبقات قدیمی، بررسی زیرساخت است. روش های نوسازی با توجه به سلیقه و نظر کارفرما ست. بسیار متداول بود که کاشی ‌ها و پارکت‌ های معدن و همچنین سنگ ‌فرش‌ ها روی چیزی جز خاک، خاکستر یا ماسه گذاشته می ‌شدند. اگرچه این به خودی خود مشکل بزرگی نیست، اما باعث ایجاد یک کف بسیار سرد در زیر پا می شود، زیرا به ندرت عایق وجود دارد و در مورد پارکت، ممکن است گاهی اوقات رطوبت از کف بالا بیاید، به خصوص اگر پوششی مانند فرش ضخیم روی آن کشیده شده است. نکته ای که در مورد این کفپوش ها وجود دارد این است که آن ها به گونه ای طراحی شده اند که قابلیت تنفس داشته باشند و رطوبت را از کل سطح جذب و تبخیر کنند بدون اینکه به مواد استفاده شده آسیبی وارد شود. نوسازی تاثیرات زیادی را بر روی آرامش و زیبایی بیشتر خانه دارد. مشکلات در اینجا معمولا زمانی رخ می دهند که با مواد غیر قابل تنفس پوشانده شوند یا عایق نامناسبی برای گرما در زیر آن ها قرار داده شود. یک راه حل این است که کاشی ها، سنگ یا پارکت یا الوار را بردارید و کف را تا حدی حفر کنید که عایق، غشای ضد رطوبت، بتن و پوشش کف جدید شما باشد. مشکل این است که اکثر مواد عایق برای کف های جامد به یک غشای ضد رطوبت غیر قابل نفوذ برای خشک نگه داشتن عایق متکی هستند. مواد عایق مورد استفاده همچنین باید بتوانند وزن دال بتنی یا کفی که در بالای آن ها گذاشته می شود را تحمل کنند و انتخاب عایق را به مواردی که اساسا در برابر هوا و رطوبت غیر قابل نفوذ هستند محدود می کند که باعث برهم خوردن تعادل رطوبت در معدن می شود.

اقدامات قابل انجام در نوسازی: تغییر کف پوش خانه - تداوم تجارت زینو

اقدامات قابل انجام در نوسازی: تغییر کف پوش خانه - تداوم تجارت زینو

کاشی ‌ها و سنگ‌ فرش ‌ها یا هر ماده اصلی نفوذ پذیر دیگری که ممکن است با آن ‌ها مواجه شوید، مانند آجر. برداشتن کف خود و رله کردن آن بر روی یک طبقه فرعی بتنی با غشای ضد رطوبت می تواند باعث شود نمک های موجود در کف قدیمی به سطح بیایند و این نمک ها به نوبه خود می توانند رطوبت هوا را جذب کرده و منجر به ایجاد کف مرطوب شود. تفاوت های نوسازی و به سازی در چیست سوالی ست که می تواند ذهن های کنجکاو را به سمت خود بکشاند. البته، شما فقط می توانید آن ها را با یک کف چوبی مهندسی شده شناور بپوشانید و انگشتان خود را روی هم نگه دارید، اما احتمالا در آینده با مشکل رطوبت مواجه خواهید شد. در مورد کاشی ها، سنگ فرش ها یا پارکت هایی که پایه ای از خاک، خاکستر یا موارد مشابه دارند، چندین گزینه دارید. یکی این است که به خوبی رها شوید و فقط بپذیرید که خانه های قدیمی دارای طبقات قدیمی هستند و سپس روی چند دمپایی گرم و دنج سرمایه گذاری کنید. روش های نوسازی امروزه بسیار تغییر کرده است. با این حال، برای اکثر مردم، وضوح بیشتر مطابق با انتظارات مدرن ما از راحتی مورد نیاز است. تاثیر نوسازی می تواند روحیه افراد خانه را نیز تحت تاثیر قرار دهد. اگر می‌ خواهید سطح اصلی کف را حفظ کنید، یک راه‌حل این است که کاشی‌ها، سنگ‌ها یا پارکت‌ها را قبل از کندن کف تا سطحی که امکان عایق‌ کاری، غشای ضد رطوبت، بتن و در نهایت را فراهم می‌کند، به دقت بردارید. هنگام برداشتن پوشش قدیمی باید دقت زیادی کرد. به احتمال زیاد فقط یک راه وجود دارد که همه آن ها دوباره به هم برسند، بنابراین پیگیری اینکه کدام کاشی یا بلوک پارکت کجا رفته است حیاتی است. ثانیا، اکثر مواد عایق مدرن برای کف های جامد به یک غشای ضد رطوبت غیر قابل نفوذ برای خشک نگه داشتن عایق متکی هستند. استفاده از آن ها تعادل رطوبت موادی مانند کاشی های معدن، آجر، سنگ فرش و حتی پارکت را از بین می برد. این بدان معنی است که رطوبت می تواند به مشکلی تبدیل شود که قبلا تحت کنترل بود. در حال حاضر روش هایی برای عایق کاری زیر این پوشش های قدیمی کف به روش هایی وجود دارد که در تنفس آن ها اختلال ایجاد نمی کند. طیف وسیعی از مواد نسبتا جدید وجود دارد که توانایی جذب و انتشار رطوبت را دارند، چیزی که بسیاری از سیستم ‌های استاندارد مدرن در انجام آن ناکام هستند. نوسازی نیاز های خانه های را در برابر زلزله پوشش نمی دهد. این مواد را می توان با گرمایش از کف نیز با موفقیت گذاشت. در مورد سازه های کف چوبی، شایع ترین مشکلات اساسی مربوط به تیرچه های چوبی پوسیده است. اگر فقط قسمت‌ های کوچک ‌تری از چوب آسیب دیده باشد، تعمیر آن‌ ها به اندازه کافی آسان است، اما اگر کل منطقه به شدت آسیب دیده باشد، ارزش جایگزینی کامل را دارد. ممکن است خودتان تصمیم بگیرید که این کار را انجام دهید، اما یک نجار ماهر یا متخصص کف می تواند کمک کند.

اقدامات قابل انجام در به سازی

اقدامات قابل انجام در به سازی با توجه به منطقه ای که این عملیات انجام می شود تعیین می گردد. به سازی نیاز مند داشتن دانش کافی برای تقویت خانه ها می باشد. ممکن است یک فرآیند طولانی باشد، اما همیشه ایمن بودن مهم است. اگر در حال ساخت خانه خود هستید، در اینجا چند راه وجود دارد که از طریق آن ها می توانید خانه ای مقاوم در برابر زلزله را تضمین کنید. برای شروع، دیوار های برشی، هسته برشی و مهاربندی متقاطع را در هنگام پی ریزی بگنجانید. دیوار های نگهدارنده به عنوان دیوار های برشی شناخته می شوند و عمدتا در اطراف راه پله ها یا چاه آسانسور قرار می گیرند تا چسبندگی بهتری به فضای توخالی ایجاد کنند. فراموش نکنید که دیوار ها را توسط تیر های فولادی مورب که به عنوان مهاربندی متقاطع شناخته می شوند، تقویت و نگه دارید. در ادامه، روش های جدا کننده پایه را اضافه کنید که به عنوان ضربه گیر بین ساختمان و فونداسیون آن عمل می کند. روش های به سازی تنوع زیادی دارد. این ضربه گیر ها از لایه های متناوب فولاد و نوعی لاستیک مصنوعی ساخته شده اند که در هنگام زلزله به عنوان فنر عمل می کند. این ها حرکت رفت و برگشت را جذب می کنند. به سازی می تواند نیاز خانه ها را در برابر زلزله مرتفع کند. راه های دیگر برای مقاوم نگه داشتن خانه در برابر زلزله، ساختن آن بر روی ستونی است که در عمق دو و نیم متری زیر زمین قرار دارد. تیر ها باید برای ایجاد تکیه گاه اضافی و سقف ها باید مستحکم تر شوند. میله‌های ستون باید حداقل دوازده میلی‌ متر ضخامت با فونداسیون داشته باشند. بهسازی اساس توجه به استحکام خانه در برابر زلزله های شدید است. جدا از موارد فوق، اگر نقشه دارید، بهتر است مستقیما به ساخت خانه در آنجا نپردازید، زیرا ممکن است خاک آن قدر مناسب نباشد که وزنه ها را تحمل کند. حتی اگر این طور باشد، مهم است که بدانید چقدر وزن می تواند بگیرد. در چنین شرایطی خاک را آزمایش کنید که می تواند توسط تعدادی از آژانس های خصوصی و حتی نیمه دولتی انجام شود. این آژانس ها به شما می گویند که خاک چقدر وزن می تواند تحمل کند، آیا ساخت و ساز اصلا امکان پذیر است و غیره. اگر بالای گاراژ خود یک طبقه دارید، به ویژه در برابر آسیب های زلزله آسیب پذیر است. از آنجایی که درب گاراژ شما از یک دیوار معمولی پشتیبانی ساختاری کمتری دارد، اتاق های بالای آن ممکن است بدون تقویت اضافی فرو بریزند. شما می توانید درب گاراژ خود را با مهاربندی با فولاد یا تخته سه لا محکم تر کنید تا در برابر نیروی لرزه ای بهتر مقاومت کند. پنجره ها می توانند در هنگام زلزله شکسته شوند و خرده های شیشه ای تیز بیرون بیاورند که می تواند به خانواده شما آسیب برساند. یکی از راه ‌های ارزان ‌قیمت برای جلوگیری از این امر، قرار دادن فیلم ایمنی روی پنجره‌ ها است که در صورت شکستن شیشه به نگه داشتن شیشه کمک می‌کند. برای هر فوت مربع فقط چقدر هزینه دارد و حتی می توانید خودتان آن را نصب کنید تا در هزینه های نیروی کار صرفه جویی کنید. همچنین مهم است که مطمئن شوید سیستم های خانه شما برای زلزله آماده هستند.

اقدامات قابل انجام در به سازی - تداوم تجارت زینو

اقدامات قابل انجام در به سازی - تداوم تجارت زینو

تمام تکان ها می تواند باعث قطع شدن خطوط آب و گاز شما شود و منجر به مشکلاتی مانند سیل و نشت گاز شود. یک لوله کش دارای مجوز می تواند اتصالات انعطاف پذیر را نصب کند تا این خطوط در هنگام بلایای طبیعی کشیده نشوند. همچنین باید سرمایه گذاری در شیر قطع کننده گاز طبیعی را در نظر بگیرید. روش های به سازی برای افزایش مقاومت های ساختامان ها با یکدیگر متفاوت است. به سازی در تکمیل خانه هایی که استحکام کافی ندارند مناسب است. هنگامی که فعالیت لرزه ای با قدر معین را تشخیص دهد، به طور خودکار خط را غیر فعال می کند. این می تواند به جلوگیری از آتش سوزی و انفجار هایی که اغلب پس از زلزله رخ می دهد کمک کند. یکی دیگر از منابع بالقوه آسیب آبگرمکن شما ست. اگر مخزن آن پر باشد، ممکن است واژگون شود و خانه شما را با ده ها گالن آب پر کند. اگرچه آبگرمکن ‌های بدون مخزن گران‌ تر هستند، اما احتمال نشتی آن ‌ها کمتر است، بنابراین ارزش سرمایه ‌گذاری را دارند. اگر چه ما نتوانستیم داده های قطعی را پیدا کنیم که نشان دهد مقاوم سازی لرزه ای ارزش خانه را افزایش می دهد، اما معمولا هنوز ارزش سرمایه گذاری را دارد. اگر خانه شما در هنگام زلزله از زیر بنای خود خارج شود و بیمه بلایا نداشته باشید، ممکن است با یک قبض تعمیر که ده ها میلیونی هزینه دارد گیر کنید. تعداد بسیار کمی از خریداران مایل به خرید خانه شما در چنین شرایطی هستند و شما نمی توانید آن را به قیمت کامل آن بفروشید. بنابراین اگر در ایالتی مانند کالیفرنیا یا یوتا با خطر بالای زلزله زندگی می کنید، مقاوم سازی لرزه ای ضروری است. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که در معرض خطر زلزله قرار دارد، در نظر داشته باشید که خانه توسط یک مهندس سازه بررسی شود. آن‌ ها می ‌توانند به شما بگویند که آیا به ‌درستی مقاوم‌ سازی شده است یا خیر و پیشرفت ‌هایی را پیشنهاد می ‌کنند که آن را قوی ‌تر می ‌کند. بهسازی قدرت بالایی را برای طراحی های سازگار با شرایط منطقه دارد. همچنین باید از بازرس خود بپرسید که آیا آبگرمکن و سایر سیستم های خانه نیاز به ارتقا دارند تا در برابر زلزله مقاوم شوند. اگر خانه نیاز به کار دارد، ممکن است بتوانید از فروشنده بخواهید قیمت فروش را کاهش دهد تا جایی در بودجه خود برای تعمیر داشته باشید. اقدامات زیادی را می توان در جهت به سازی خانه ها انجام داد. برای اینکه خانه تان ضد زلزله باشد، باید از مواد محکم و در عین حال انعطاف پذیر ساخته شود. معمولا در مناطقی که خطر زلزله زیاد است چوب و فولاد ترجیح داده می شود. به جای شکستن تحت نیروی لرزه ای زلزله، خم می شوند و دست نخورده می مانند. با این حال، اگر خانه شما از چیزی کمتر در برابر زلزله مانند گچ یا آجر ساخته شده است، لازم نیست آن را خراب کنید و دوباره شروع کنید.

به سازی در برابر زلزله

به سازی در برابر زلزله نیاز مند شناخت امواج زلزله و داشتن دیدگاه کارشناسی ست. به سازی عملیات پیچیده و گاهی اوقات هزینه بر است. شما می توانید خانه خود را با چوب و فولاد مقاوم سازی و تقویت کنید تا بتواند در برابر لرزش هایی که در هنگام زلزله رخ می دهد مقاومت کند. خانه های چوبی ساخته شده از چوب و سازه های چوبی پس از شدید ترین زلزله در جای خود باقی ماندند. به سازی می تواند تحولاتی عمیق را در خانه ها و ساخحتمان ها ایجاد کند. خانه های چوبی به راحتی از شدید ترین زلزله جان سالم به در بردند و آسیب های زیبایی جزئی به آن ها وارد شده بود. اولین قدم برای مقاوم سازی خانه در برابر زلزله، تحقیق در مورد موقعیت و تاریخچه سازه خانه است. عواملی مانند نزدیکی به خطوط گسل، خاک زمین، ویژگی‌ های طبیعی اطراف مانند تپه ‌ها و اقیانوس ‌ها، قدمت ساختمان و وضعیت ساختمان، همگی در آسیب ‌پذیری خانه شما در برابر زلزله نقش دارند. بیشتر آسیب‌ هایی که ما با زلزله مرتبط می‌کنیم شامل سازه‌ های ساخته شده توسط انسان است افرادی که توسط ساختمان‌ های فروریخته به دام افتاده ‌اند یا منابع حیاتی آب یا انرژی قطع شده ‌اند. اینکه چگونه یک زلزله بر مردم یک شهر تأثیر می گذارد، ارتباط زیادی با نحوه مهندسی سازه ها و خطوط لوله توسط شهر، ساکنان آن و دولت های مجاور دارد. شاید بدیهی به نظر برسد که بگوییم زلزله بیشتر آسیب خود را با تکان دادن زمین انجام می دهد. اما زمین لرزه در واقع یک پدیده پیچیده است. مهندسی ایمنی لرزه ای یک سازه شامل همان ملاحظاتی است که هر سرمایه گذاری املاک و مستغلات طراحی، ساخت و ساز و مکان. هنگامی که زمین زیر ساختمان تکان می ‌خورد، با عبور انرژی امواج زلزله، ساختمان را به لرزه در می ‌آورد. روش های به سازی امروزه با پیشرفت های عمران بسیار متفاوت تر از گذشته شده است. ممکن است فکر کنید که یک آسمان‌خراش خطرناک ‌تر از یک ساختمان اداری کوچک تر است، اما در واقع، اغلب برعکس است. هر چه یک سازه بلند تر باشد، انعطاف پذیر تر است. به سازی تاثیری عمیق را برای خانه های ضعیف و ناایمن ایجاد می کند. هرچه انعطاف پذیر تر باشد، انرژی کمتری برای جلوگیری از سقوط یا فروریختن آن در زمانی که تکان های زمین باعث تاب خوردن آن می شود مورد نیاز است. شما می توانید همین پدیده را در حالی که سوار اتوبوس یا مترو هستید احساس کنید. اگر بدن خود را خم کنید و با ضربه ها و تکان ها حرکت کنید، ایستاده ماندن به تلاش کمتری نیاز دارد تا زمانی که سفت و سخت سعی کنید از آن ها سرپیچی کنید. از آنجایی که ساختمان‌ های کوتاه ‌تر از ساختمان‌ های بلند تر سفت ‌تر هستند، یک خانه آپارتمانی سه طبقه نسبت به آسمان‌ خراش ‌های سی طبقه آسیب‌ پذیر تر در برابر آسیب‌ های ناشی از زلزله در نظر گرفته می‌شود. تفاوت های نوسازی و به سازی در چیست نیاز های هر عملیات را شناسایی می کند. هنگام برنامه ریزی ایمنی لرزه ای یک ساختمان، مهندسان سازه باید عناصر تکیه گاه ساختمان های کوتاه تر را طوری طراحی کنند که در مقابل نیرو های بیشتر از ساختمان های بلند تر مقاومت کنند. البته مصالحی که یک ساختمان از آن ساخته می شود نیز استحکام آن را تعیین می کند و باز هم انعطاف پذیری مهم است. چوب و فولاد نسبت به گچ، بتن مسلح نشده یا بنایی دارای قدرت بیشتری هستند و مصالح مطلوبی برای ساخت و ساز در مناطق گسلی هستند. آسمان خراش ها در همه جا باید تقویت شوند تا در برابر نیرو های شدید باد های شدید مقاومت کنند، اما در مناطق زلزله، ملاحظات دیگری نیز وجود دارد.

به سازی در برابر زلزله - تداوم تجارت زینو

به سازی در برابر زلزله - تداوم تجارت زینو

مهندسان باید سازه هایی را طراحی کنند که بتوانند انرژی امواج را در تمام ارتفاع ساختمان جذب کنند. کف ها و دیوار ها را می توان برای انتقال انرژی لرزش به سمت پایین از طریق ساختمان و بازگشت به زمین ساخت. اتصالات بین قسمت های نگهدارنده ساختمان را می توان تقویت کرد تا خم شدن یا ب دشکل شدن توسط نیرو های زلزله را تحمل کند. روش های به سازی از اصول مکانیکی و استاتیکی مصالح ساختمانی پیروی می کند. شاید قابل تشخیص ترین ویژگی ایمنی لرزه ای ساختمان های بلند، خرپا باشد. مهندسان علاوه بر مقاوم سازی ساختمان در برابر شوک های زلزله، عملا می توانند نیرویی را که یک ساختمان متحمل می شود کاهش دهند. بهسازی تاثیرات عمیقی را بر روی استحکام خانه ها دارد. آن ها چیز هایی را نصب می کنند که به آن ها جدا کننده پایه گفته می شود که پایه ساختمان را از حرکات زمین جدا می کند. اکثرا یکی از دو شکل هستند. برخی مانند توپ های غول پیکر هاکی هستند که با سنگ های ساختمان در بالای خود له می شوند و تغییر شکل می دهند و مقداری از انرژی تکان خوردن را جذب می کنند. برخی دیگر مجموعه‌ای از دو سطح افقی هستند، صفحاتی که بدون اصطکاک ساخته شده‌اند به طوری که از روی هم می ‌لغزند. ساختمان روی صفحات بالایی قرار دارد و صفحات پایینی روی زمین قرار دارند. هنگامی که زمین خم می شود، فقط صفحات پایینی حرکت می کنند و زیر صفحات بالایی به جلو و عقب می لغزند. گاهی اوقات ویژگی ‌های یک زلزله خاص و زمینی که یک سازه روی آن قرار دارد، دقیقا از راه درست یا نادرست منطبق می‌شوند و زلزله به ‌ویژه ویرانگر است. گاهی اوقات، یک موج لرزه ای که به ساختمان برخورد می کند، فرکانسی دارد که فقط با نوسان طبیعی آن سازه مطابقت دارد. از نظر فیزیک، ساختمان فرکانس تشدید یکسانی با موج دارد. هنگامی که این اتفاق می افتد، امواج متعدد در فرکانس تشدید از ساختار عبور می کنند، اثرات آن ها یکدیگر را تقویت می کنند. اگر به مراحل و جزئیات بهسازی دقت نشود تاثیری بر روی دفع خطرات زلزله ندارد. ساختار خانه در عملیات به سازی بسیار مهم است. این باعث ایجاد یک نیروی بسیار مخرب می شود. ساختمان ‌های میان‌ برد ده تا چهاده طبقه با امواج لرزه ‌ای تشدید می ‌شدند و باعث می ‌شد آن ساختمان‌ ها آسیب بیشتری نسبت به ساختمان‌ های کوتاه‌ تر یا بلند تر متحمل شوند. هنگامی که امواج زلزله از زمین عبور می کنند، به روش های مختلف توسط انواع مختلف خاک فیلتر می شوند. مکزیکو سیتی در دشتی گلی قرار دارد که اتفاقا باعث شد امواجی با فرکانس ویرانگر به ساختمان ها برخورد کنند. اما به دلیل این پدیده رزونانس، شهر نسبت به شهر های دیگر نزدیک به گسل آسیب بسیار بیشتری دید. بنابراین، زمین زیر یک سازه می تواند به اندازه ساخت و ساز آن از نظر ایمنی مهم باشد. سنگ بستر انرژی امواج بیشتری را نسبت به خاک های شنی یا محل دفن زباله جذب می کند، بنابراین ساختمان های روی سنگ های جامد بسیار کمتر از ساختمان هایی که روی خاک های نرم تر ساخته شده اند تحت تأثیر قرار می گیرند. و اگر خاک های نرم تری در خود آب داشته باشند، می توانند در هنگام زلزله کمی شبیه شن های روان شوند. هنگامی که امواج لرزه ای از خاک اشباع شده عبور می کنند، فشار قوی به آن می دهند. خاک استحکام خود را از دست می دهد و مانند یک مایع رفتار می کند، فرآیندی که به آن روانگرایی می گویند.

سخن پایانی

تفاوت های نوسازی و به سازی در چیست سوالی ست که بعد از تعریف هر کدام از این واژه ها مطرح می شود و به بیان ویژگی های متمایز کننده آن دو اشاره کنید. پاسخ به سوال نوسازی چیست می تواند شناخت شما را از جزئیات عملیات نو سازی بیشتر کند. به سازی چیست از دیگر سوالات مرتبط با عملیات های عمرانی جهت استحکام بیشتر ساختمان ها در برابر زلزله می باشد. تفاوت های نوسازی و به سازی گاهی اوقات در بین مهندسان عمران و متخصصان نیز به اشتباه بیان می شود. بهسازیتاثیر بسیار عمیقی را در استحکام خانه ها خواهد داشت. به سازی به انگلیسی reform می شود البته معادل دقیقی نیست. اقدامات قابل انجام در نوسازی: تغییر طراحی داخلی ساختمان می تواند باعث زیبا سازی خانه و دلپذیر تر شدن آن شود. اقدامات قابل انجام در نوسازی: انتخاب دیوارپوش و کاغذ دیواری سهم بسیاری زیاید را از جلوه داخلی خانه و ساختمان های غیر مسکونی ایجاد می کند. اقدامات قابل انجام در نوسازی: تغییر کف پوش خانه باید با توجه به ویژگی های زیبایی شناسی و در عین حال استحکام و مقاومت لازم انتخاب می شود. نوسازی به انگلیسی renovation می شود. اقدامات قابل انجام در به سازی برای مستحکم تر شدن خانه نیاز ضروری ست. به سازی در برابر زلزله می تواند برای خانه هایی که در مناطق زلزله خیز هستند بسیار تاثیر مثبتی دارد.

تفاوت های نوسازی و به سازی در چیست - تداوم تجارت زینو
درباره تداوم تجارت زینو

برای این که بخواهید حرفه سرامیک کاری چیست و چگونه انجام می شود را به خوبی بشناسید باید مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید. مرمت یا بازسازی چیست از سوالاتی ست که برای ترمیم و بازسازی خانه های قدیمی در ذهن صاحب خانه ها ایجاد می شود. شاید سوال بنایی چیست و مراحل آن برای شما کنجکاوی ایجاد کرده باشد زیرا با بنایی می توانید در زمینه بازسازی خانه خود اقدامات موثر انجام دهید. برای این که بتوانیم برنامه ریزی درستی در زمینه طراحی و اجرای ساختمان داشته باشیم باید با دقت راهنمای ساخت ساختمان از صفر تا صد بخوانید و طبق دستورالعمل مشخص آنان عمل کنیم. سیمان بنایی‌ یکی از اساسی ترین انواع سیمان در بین مصالح ساختمانی می باشد که امروزه کاربرد های مختلفی را در صنعت ساخت و ساز پیدا کرده و تقاضای بالایی نیز دارد شما گرامیان می توانید با تکمیل فرم استعلام اقدام به خرید سیمان بنایی‌ نمایید. آجر چیست؟ سوالی پر تکرار در زمینه صنعت ساخت و ساز است که باید با توجه به نظر کارشناسان سایت تداوم تجارت زینو به بررسی آن بپردازید. سیمان چیست و چه کاربردی دارد؟ از سوالاتی ست که ذهن بسیاری از کارفرمایان را به خود مشغول کرده است و به تجزیه و تحلیل ویژگی های مختلف و نقش اساسی آن می پردازد. کاهگل چیست و کاربردهای آن چگونه است سوالی تعجب برانگیز برای خانه جدید و شهری ست. گچ کاری چیست و چگونه انجام می شود پرسشی ست که در مرحله ظریف کاری مورد بررسی قرار می گیرد. کاشی کاری چیست و چگونه انجام می شود سوالی پر تکرار در زمینه نصب کاشی در ساختمان است. مراحل صدور پروانه و جواز ساختمان باید با دقت پی گیری گردد تا مورد تعیین قرار گیرد. بتن چیست و چه کاربردی دارد از سوالاتی می باشد که کارشناسان ما در تداوم تجارت زینو به شما گرامیان پاسخ داده اند. ما در بخش نازک کاری ساختمان چیست و چگونه انجام می شود به یکی از مراحل اجرایی و مهم در ساخت ساختمان اشاره داریم. سفت کاری ساختمان چیست و چگونه انجام می شود نیز یکی از موضوعات بسیار مهم در ساخت ساختمان است. نمای خارجی ساختمان و آشنایی با آن مهم ترین موجود برای جذاب کردن ساختمان برای مشتریان است. نمای داخلی و آشنایی با آن نیز برای صحب خانه ها بسیار حیاتی ست و باید به جلوه آن دقت کرد. پی ساختمان چیست و نکات مربوط به آن می تواند اطلاعات ما را در رابطه با آن افزایش دهد.