advertise
  • info
  • info اصفهان، خیابان مرداویج، خیابان فارابی شمالی، کوچه ۲۳، پلاک ۳۴، زنگ ۳

پی ساختمان چیست و نکات مربوط به آن

پی ساختمان چیست و نکات مربوط به آن - تداوم تجارت زینو

پی ساختمان چیست

سوال پی ساختمان چیست و نکات مربوط به آن ویژگی های پی و مصالح ساختمانی مورد نیاز آن را بررسی می کند و به سمع و نظر مخاطبین سایت تداوم تجارت زینو می رساند. سوال پی ساختمان چیست از جمله سوالاتی ست که کارفرمایان از جزئیات آن بی اطلاع هستند و گاهی حتی در زمینه اجرای ساختمان آن را رعایت نمی کنند. هر خانه ای بر روی یک پی ساخته شده است، اما هر خانه ای بر روی یک نوع پی ساخته نمی شود. نوع پی خانه بر اساس عواملی مانند طراحی خانه، موقعیت جغرافیایی و آب و هوا، شرایط خاک و رطوبت و بودجه پروژه است. چگونگی درست کردن پی امری بسیار مهم و حساس است. ترجمه پی به انگلیسی Foundation خواهد بود. انواع پی متفاوت است، اما احتمالا خانه یا خانه شما یکی از این سه پایه را دارد یا خواهد داشت زیرزمین کامل یا روشن روز، فضای خزنده، یا دال بتنی روی سطح. این ها پایه ‌های قابل استفاده و حتی گاهی انعطاف ‌پذیر هستند که برای میلیون‌ ها خانه در انواع آب و هوا و نیاز ها کار می‌ کنند. یک پی مناسب بیشتر از نگه داشتن یک خانه در بالای زمین انجام می دهد. پی های ساختمان نیز رطوبت را از خود دور نگه می دارند، در برابر سرما عایق هستند و در برابر حرکت زمین در اطراف آن مقاومت می کنند. برای برخی از مهندسان، خوب به معنای دیوار های پایه تقویت شده با فولاد و پایه های ساخته شده از بتن ریخته شده است. پی کنی امروزه با کلمات مشابه ی چون گود برداری بیان می گردد. در مقایسه، تمام پایه‌ های سنگی، آجری و ملات که به سختی مونتاژ شده ‌اند و قرن ‌ها از ساختمان ‌ها پشتیبانی کرده ‌اند حتی دیوار های بلوک بتنی که اکثر سازندگان در زمان راه ‌اندازی این خانه قدیمی در بیست و پنج سال پیش از آن استفاده می ‌کردند. فقط ترک خورده و نشتی دارند. ساختن یک پی خوب به چیزی بیشتر از حفر چاله و ریختن مقداری بتن در قالب نیاز دارد. باید با در نظر گرفتن شرایط خاک، سطح آب و حتی کیفیت پس ‌پوش، مانند یک لباس سفارشی، متناسب با سایت خود تنظیم شود. مانند یک کت و شلوار سفارشی، همه جزئیات باید کامل باشند: پایه به درستی فشرده شده، قالب به درستی تنظیم شده است، بتن بدون فضای خالی. حتی یکی از این موارد را نادیده بگیرید، و پی که با دقت ریخته شده است ممکن است شکست بخورد. پی ساختمان چیست و نکات مربوط به آن ما را در دنیای نو و تازه از دنیای مهندسی و ساختمان سازی وارد می کند که می تواند نیاز های مختلف سازه خود را بشناسیم. پس انداز بدون متخلخل، خاک ‌های مملو از خاک رس یا مواد آلی آب را مانند یک اسفنج نگه می ‌دارند و خطر ترک‌ های پی را هنگام یخ زدن و انبساط خاک افزایش می‌ دهند.

پی ساختمان چیست - تداوم تجارت زینو

پی ساختمان چیست - تداوم تجارت زینو

آشنایی با پی نیاز به شناخت انواع مصالح ساختمانی دارد. عجله در درمان بتن، برای رسیدن به مقاومت مناسب معمولا سه هزار psi باید به آرامی عمل کند. با پیچیدن آن در پلاستیک، مه پاش کردن با آب و تکنیک های دیگر، آن را حداقل به مدت سه روز مرطوب نگه دارید. فشرده سازی ناکافی، اگر دال روی سنگ خرد شده ای که محکم کوبیده نشده است ریخته شود، احتمالا ته نشین می شود یا ترک می خورد. قطع کردن ریزش، یک فرم بتن باید یکباره پر شود. پی ریزی مناسب تضمین کننده ایمنی ساختمان. اگر توقف کنید و روز بعد برای اتمام کار برگردید، بین بتن تازه و کار دیروز یک درز سرد ایجاد می شود که احتمال ترک خوردن و نشتی آن وجود دارد. استفاده از پانل های پی پیش ساخته برای اضافه شدن، روز های برنامه فشرده خود را حذف کرد. هنگامی که آن ها به محل کار رسیدند، جرثقیل آن ها را به سادگی روی سنگ فشرده پایین آورد، جایی که آن ها را با چسب پلی اورتان به هم چسباندند. هیچ پایه، فرم، یا پیوند های شکلی وجود نداشت که بتوان با آن برخورد کرد، و هیچ عایق رطوبتی برای اعمال وجود نداشت. عایق بتن پنج هزار psi و فوم برد یکپارچه پانل ها مهاجرت رطوبت را متوقف می کند. پانل های نصب شده معمولا حدود ده درصد بیشتر از پی ریخته شده هزینه دارند. یکپارچگی یک خانه به طور قابل توجهی به یک پایه قوی و بادوام بستگی دارد. انتخاب صحیح نوع پی و مواد همچنین می تواند سودآوری یک تجارت ساختمانی را با صرفه جویی در هزینه های نیروی کار و تعمیرات احتمالی در صورت خرابی پی در حالی که هنوز تحت ضمانت است، بهبود بخشد. نوع پی و متریال به نحوه برنامه ریزی مالک خانه برای استفاده از فضا، آب و هوای محلی، شرایط خاک و آب و توپوگرافی سایت بستگی دارد. یک پی مستحکم بار خانه را به پایه ها و زمین منتقل می کند و در برابر نیرو های لرزه ای و باد مقاومت می کند و لنگر گاهی را برای ساختمان درجه بالا تر فراهم می کند. یک پی بادوام یک مانع مقاوم در برابر رطوبت با پیروی از قوانین ساختمانی را تضمین می کند و در برابر تنش های خمشی و برشی ناشی از فشار های جانبی آب و خاک مقاومت می کند. یک پی ضعیف می تواند منجر به آسیب های ساختاری عظیمی شود و ساکنان خانه و محله را به خطر بیندازد. پی چیست و نکات مربوط به آن سوالی ست که باید از طرفی از علم مهندسی شناخت کافی داشته باشیم و از طرفی دیگر باید به مصالح ساختمانی که در فروشگاه اینترنتی تداوم تجارت زینو موجود است را نیز به خوبی بشناسیم.

نوع پی را بهتر بشناسیم

عنوان نوع پی را بهتر بشناسیم برای بیان شکل های مختلف پی و انواع مصالح مورد نیاز در آن می باشد. نوع پی و جنس آن باید یک پایه محکم و بادوام را تضمین کند که بتواند وزن خانه را تحمل کند. عناصری که در انتخاب نوع و متریال برای پی باید در نظر گرفته شوند بسیار گسترده هستند. دقت به عنوان پی ساختمان چیست و نکات مربوط به آن می تواند بسیاری از سوالات شما را پاسخ دهد. نوع پی که انتخاب می کنید بستگی به نحوه استفاده از فضای درجه پایین دارد. به عنوان مثال، اگر قصد دارید از آن به عنوان فضای نشیمن یا ذخیره سازی استفاده کنید، طراحی پی باید یک زیر زمین یا فضای خزنده گرم، خشک و سالم را فراهم کند. آب و هوا بر انتخاب پی تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، در آب و هوای گرم تر مستعد موریانه ها، باید از پایه های چوبی خودداری کنید. همچنین باید از پی های دال در مناطق سردسیر با چرخه یخ زدگی و ذوب خودداری کنید زیرا پی تحت فشار ترک می خورد. پی به خاکی مستقر و دست نخورده نیاز دارد تا از جابجایی و خرابی خانه جلوگیری کند. برای اطمینان از اینکه پی شما به اندازه کافی عمل می کند، یک آزمایش خاک برای تعیین نوع خاک در محل، میزان رطوبت آن و کیفیت تراکم آن انجام دهید. برای اطمینان از یک پی طولانی مدت و محکم، باید مطمئن شوید که پی با تست پرک خشک می ماند. آزمایش perc تعیین می کند که آیا خاک به درستی از طریق آن آب را برای سیستم سپتیک نفوذ می کند و از دسترسی آب های زیرزمینی به پی جلوگیری می کند. پی ریزی اصولی می تواند ساختمان ما را برای سال ها پابرجا نگه دارد. با این حال، شما همچنان باید پی را با مواد زهکشی مانند ناودان، آبریز ها و یک پد زهکشی زیر دال که رطوبت را از پی هدایت می کند، محافظت کنید. چیدمان زمین ساختمان شما بر سبک پی شما تأثیر می گذارد. پی ساختمان چیست سوالی اساسی برای مخاطبین سایت تداوم تجارت زینو می باشد. به عنوان مثال، یک پی در روز نیاز به مقدار زیادی شیب دار دارد. سه نوع متداول پی خانه شامل زیر زمین سی درصد، فضا های خزنده پانزده درصد و دال های بتنی پنجاه و چهار درصد. سازندگان می توانند زیر زمین ها و فضا های خزنده را با چندین نوع مصالح بسازند چوب، سنگ، بتن ریخته شده، واحد های بنایی بتنی CMU، پانل های بتنی، و قالب های بتنی عایق ICF. برای این که نوع پی را بهتر بشناسیم باید از مصالح ساختمانی مورد استفاده در آن آگاه باشیم. پایه های دال بتنی فنداسیون های دال روی درجه با ضخامت چهار تا هشت اینچ، قیمت کمتری نسبت به زیر زمین ها یا فضا های خزنده دارند. آن ها در اقلیم هایی که زمین یخ نمی زند و در زمستان یخ نمی زند بهترین کار را دارند. با این حال، دسترسی به لوله های آب و زهکشی خانه دشوار است، زیرا آن ها فقط چند اینچ زیر دال قرار دارند. فضا های خزیدن عمقی سه تا چهار فوتی معمولا گرم نمی شوند اما برای جریان هوا برای جلوگیری از تجمع رطوبت هوادهی می شوند. پایه های فضای خزنده از کل ساختار پشتیبانی می کنند و مقداری ذخیره و احتمالا فضای کافی برای کوره و آبگرمکن فراهم می کنند. مواد مورد استفاده برای پی فضای خزنده شامل ICF، CMU و دیوار های بتنی ریخته شده است.

نوع پی را بهتر بشناسیم - تداوم تجارت زینو

نوع پی را بهتر بشناسیم - تداوم تجارت زینو

پی چوبی
ساخت پی چوبی شامل دیوار های پایه زیر درجه است که از چوب تحت فشار با آرسنات مس کروم دار CCA که بر روی یک دال بتنی در بالای بستری از شن یا سنگ خرد شده قرار گرفته اند، ساخته شده است. CCA در برابر قارچ، کپک، پوسیدگی، موریانه و مورچه ها مقاومت می کند. برخی پایه‌های چوبی را آسان ‌تر و سریع ‌تر نصب می ‌کنند و خانه‌ های گرم‌ تری با قبض انرژی کمتر نسبت به CMU و پایه ‌های دیوار بتنی ایجاد می ‌کنند. با این حال، پی های چوبی بیشتر از CMU ها و دیوار های بتنی ریخته شده هزینه دارند و در هنگام نصب برای کارگران سمی هستند. علاوه بر این، پوسیدگی و حشرات می توانند به پایه چوبی آسیب بزنند اگر به درستی ساخته نشده باشند.

پی سنگی
در اوایل قرن بیستم، پی ‌های سنگی جذاب دارای سنگ ‌هایی هستند که با ملات پخش‌ شده بین سنگ ‌ها و روی آن ‌ها به هم متصل شده ‌اند. پی های سنگی برای جلوگیری از تخریب ملات و کاهش دوام و استحکام دیوار به عایق رطوبتی نیاز دارند. همچنین در صورتی که خانه تراز نباشد یا نامناسب ساخته شود، پایه های سنگی ترک خورده و خم می شود که منجر به نشت آب می شود.

پی بتنی ریخته شده
چگالی، استحکام و ساخت بدون درز پی های بتنی ریخته شده باعث می شود که آن ها نسبت به پی های CMU ضد آب تر باشند. آشنایی با پی می تواند تصمیمات ما را عوض کند. علاوه بر این، پی های بتنی ریخته شده سریعتر از پی های CMU ساخته می شوند. پی چیست و نکات مربوط به آن چگونه است دو پرسش اساسی در رابطه با ویژگی های پی ساختمانی ست. با این حال، استحکام پایه های بتن ریخته شده در صورت ریزش آن کاهش می یابد هنگامی که سطح بتن پوسته می شود، خرد می شود یا پوسته می شود. نوع پی را بهتر بشناسیم به بیان انواع پی و ویژگی های هر کدام می پردازد. اگر دیوار به دلیل ساخت نامناسب، ترک‌ های غیر سازه‌ای ترک بخورد و در صورت افتادن، ته نشین شدن یا فرورفتن پی از خاک و فروریختن زیر پی، مشکلات نشت آب ممکن است رخ دهد. علاوه بر این، پی بتن ریخته شده، با مقادیر R پایین کمتر از سه، ارزش عایق کمی را ارائه می دهد. اولین گام در ساخت پایه های بتن ریخته شده سنتی شامل ساخت و ایمن سازی دیوار های چوبی بزرگ و سنگین برای یک دیوار هشت یا ده اینچی است. در مرحله بعد، کارگران بتن را به طور مداوم در قالب های چوبی می ریزند، در محل سخت می شوند درمان می شوند میلگرد نصب شده در پایه، نقاط ضعف و اتصالات را محکم می کند.


پی CMU
پی های CMU که به درستی نصب شده اند، مقاومت فشاری بیشتری نسبت به پایه های بتنی ریخته شده دارند. نصب پی های CMU باعث صرفه جویی در هزینه های نیروی کار می شود زیرا به قالب های چوبی عظیم مانند بتن ریخته شده نیاز ندارند. با این حال، یک دیوار CMU نیاز به یک مانع هوا و رطوبت دارد که تجارت دیگری را به محصول پایه اضافه می کند. آب می تواند ملات نگهدارنده CMU ها را فرسوده کند، یکپارچگی پایه های CMU را کاهش داده و در نتیجه تعمیرات گران قیمت را به دنبال دارد. دیوارهای CMU که به طور کامل با میلگرد دوغاب نشده اند، استحکام جانبی را از دست خواهند داد. پی های CMU عایق کمی با مقادیر R پایین از دو تا سه ارائه می دهند. پی های CMU اغلب از بلوک های بتنی توخالی بزرگ هشت یا ده اینچ عرض و شانزده اینچ طول استفاده می کنند، با این حال اندازه ها می تواند بسته به بار وزن خانه متفاوت باشد. برای بهینه ‌سازی پایداری و استحکام، متخصصان بلوک ‌ها را به صورت همپوشانی نصب می ‌کنند و میله‌ های فولادی را به صورت عمودی و افقی در دهانه بلوک‌ ها قرار می‌ دهند. بلوک ها بر روی پایه های بتنی قرار می گیرند که با ملات به هم متصل می شوند.

پایه های پانل بتنی
پایه های پانل بتنی دارای گل میخ های بتنی جامد برای پشتیبانی باربر و پایه بتنی هستند. برخی نیز شامل عایق و الیاف پلی پروپیلن و میلگرد برای استحکام هستند. پی بتنی پیش ساخته با ارتفاع های ثابت آستانه یک زیرزمین کامل بهترین کار را دارد. ارتفاع های مختلف دیوار روند ساختمان را کند می کند و از مزایای هزینه می کاهد. پانل های بتنی در صورتی که جزئیات نامناسبی داشته باشند مستعد مشکلات رطوبتی هستند که منجر به کپک های نا سالم و آسیب ساز ساختاری می شود. مجله مهندسی آتش نشانی چندین مشکل مرتبط با آتش سوزی با پانل های بتنی پیش ساخته را گزارش می کند. ساخت زیرزمین پانل بتنی با تهیه پایه سنگریزه ای، سپس قرار دادن و اتصال پانل ها، نصب شکاف مویرگی و نصب کفپوش و پس انداز آغاز می شود. نصب سریع پانل های بتنی نیازی به بتن در محل ندارد و می تواند در هر آب و هوایی یخ زده یا مرطوب ادامه یابد.

ICF ها
ICF ها دیوار هایی بادوام و کم مصرف می سازند. ICF ها یک محیط پخت عالی برای دیوار های بتنی ایجاد می کنند که در نتیجه پی با مقاومت فشاری تقریبا دو برابر یک پی بتن ریخته شده ایجاد می شود. پی های ICF معمولا بتن مسلح شش یا هشت اینچی هستند. پی های ICF همچنین مقاومت در برابر بلایا را ارائه می دهند و در برابر آتش، باد و زلزله محافظت می کنند. پایه های ICF عایق برتری را ارائه می دهند مقادیر R بیشتر از R-۲۰ و دارای عایق پیوسته با تعداد کمی یا بدون پل حرارتی هستند. ساخت پی ICF شامل چیدن بلوک‌ های خشک به طول پی است، سپس گام بعدی تقویت و مهاربندی است. کارگران با دقت بتن را درون بلوک های توخالی می ریزند.

نوع پی را بهتر بشناسیم - تداوم تجارت زینو

نوع پی را بهتر بشناسیم - تداوم تجارت زینو

مهم است که بدانید که ریختن بتن در ICF می تواند در دمای محیطی به اندازه پنج درجه فارنهایت اتفاق بیفتد. ICF ها یک روش سریع و ساده برای ساخت پی هستند. ساخت ICF با درجه پایین به غشای ضد آب و یک سیستم زهکشی قابل اعتماد برای کاهش احتمال نفوذ رطوبت نیاز دارد. قوی ترین و بهترین پایه برای یک خانه برای هر خانه ای ضروری است زیرا پایه خانه شما مانند یک قهرمان گمنام است. برای پاسخ به سوال پی ساختمان چیست و نکات مربوط به آن باید از مصالح ساختمانی اطلااع کافی داشته باشیم. دلیل اصلی آن این است که از کل قاب ملک شما پشتیبانی می کند، از ورود آب های زیرزمینی به خانه شما جلوگیری می کند و می تواند فضای ذخیره سازی یا زندگی اضافی را فراهم کند. پی بخش مهم و ضروری هر ساخت و ساز خانه است. این به سادگی پایین ترین بخش یا ساختار خانه است که کل ساختار را پشتیبانی می کند. تمام بارهای وارد شده از قسمت بالایی خانه را می گیرد و با خیال راحت به زمین منتقل می کند. پایه ها عمدتا از مواد محکم ساخته شده اند تا بتوانند خانه را حتی در هنگام زلزله و طوفان ثابت نگه دارند. با درک نوع پی را بهتر بشناسیم می توانیم برای سازه خود بهترین پی را انتخاب کنیم. بنابراین، آن ها به طور کلی از بتن ساخته شده اند که قوی ترین مصالح ساختمانی است. استحکام یک خانه به پی آن بستگی دارد. هدف از ایجاد پی برای خانه، نگه داشتن سازه در بالای آن و ایستادن آن است. از طرف دیگر، یک پی ضعیف می تواند برای ساکنان و محله خطرناک باشد. به عنوان روند رو به افزایش ساخت ساختمان های بلند آسمان خراش، داشتن پایه های قدرتمند اهمیت بیشتری پیدا کرده است. سه کارکرد اصلی پی در خانه وجود دارد. وظیفه اصلی آن تحمل بار کل ساختمان است. یک پی قوی و با کیفیت، ساختمان را سرپا نگه می دارد در حالی که نیرو های طبیعت سعی در تضعیف آن دارند. همچنین ایمنی و امنیت را در هنگام وقوع حوادثی مانند زلزله، سیل، باد های شدید و غیره تامین می کند. پی باید طوری ساخته شود که مانع از ورود رطوبت زمین به قسمت بالای خانه در دیوار و کف شود. پایه ستون ایزوله یکی از ساده ترین و محبوب ترین انواع پی است که در سراسر جهان استفاده می شود. به طور کلی برای پشتیبانی از یک ستون استفاده می شود. در نوع پایه، هر ستون با پایه ستون جداگانه ارائه می شود. پایه ستون ایزوله بیشتر برای ساخت خانه های کم ارتفاع با ستون های کمتر برای حمایت از سازه استفاده می شود. با کندن ترانشه ای به اندازه پایه آن ساخته می شود و یک ستون از آن پایه به قسمت بالای خانه بالا می رود. این ستون بالا می رود و به تیر می پیوندد که به آن ستون، تیر و سازه قاب پی می گویند. بار از تیر به ستون و ستون به پی برده می شود که در نهایت توسط پی به خاک منتقل می شود.


زیرزمین یکی از بهترین پی های خانه است که معمولا دارای ارتفاع سقف هشت اینچ است و اغلب به عنوان فضای نشیمن یا ذخیره سازی تکمیل می شود. زیر زمین ها یکی از انواع متداول پی های مورد استفاده در ساخت خانه هستند، اما بسیاری از مردم در مورد آن ها اطلاعاتی ندارند. پی زیرزمین با استفاده از بتن برای تشکیل فضای توخالی زیر سطح زمین ساخته می شود. بنابراین، پی با حفاری یک ترانشه در زیر سطح زمین ساخته می شود. زیرزمین ها معمولا بسته به شرایط خاک عمقی در حدود شش تا هشت فوت دارند. همانطور که پایه گذاشته می شود، پایین ترین عنصر باربر خانه و کف زیرزمین را تشکیل می دهد. یک زیرزمین پی شامل دیوار های پی سازه ای است که باری از پایه های پی که در امتداد محیط زیرزمین اجرا می شود را تحمل می کند. این پایه ها عموما تا زیر خط یخبندان، عمقی که زمین در زمستان یخ می زند، امتداد می یابد. زیرزمین ها ممکن است به طور جزئی یا کامل در داخل زمین باشند. بسیاری از مردم گزینه دوم را انتخاب می کنند، زیرا اغلب نور طبیعی بیشتری را به ملک می دهد، که وقتی از فضا برای مقاصد مسکونی استفاده می شود مزایایی دارد. زیرزمین ها عموما دارای سیستم سیم کشی برق، لوله های لوله کشی و آبگرمکن بودند. یک نوع زیرزمین تمام شده وجود دارد که دارای دیوار های خشک، کفپوش، سقف تمام شده و سایر ویژگی های راحت مشابه آنچه در سطح اصلی خانه می بینید، وجود دارد. امروزه پی زیرزمین بیشتر از بلوک های بتنی یا سیمانی ملات دار ساخته می شود. برخی از خانه های قدیمی زیرزمینی دارند که با دیوار های سنگی ساخته شده است. پی دال که به آن پی دال روی پایه نیز می گویند، یک لایه بتنی جامد است که روی زمین قرار می گیرد. در اینجا Grade برای نشان دادن سطح زمین استفاده می شود و دال به صفحه بتنی یکپارچه اشاره دارد. این نوع پی معمولا در اقلیم هایی استفاده می شود که یخ زدگی و ذوب زمین را تجربه نمی کنند، زیرا این امر می تواند منجر به ترک در بتن و جابجایی پی شود. پایه ‌های دال نسبت به پایه ‌های زیر زمین کامل یا فضای خزنده ارزان‌ تر هستند. همچنین، محافظت بهتری در برابر هجوم موریانه که در آب و هوای گرمتر نیز رایج است ارائه می دهد. یکی از ایرادات مهم پی های دال این است که لوله های آبرسانی و زهکشی در بتن تعبیه شده اند. در صورت بروز هر گونه مشکل، دال بتنی باید برای دسترسی به لوله ها برش داده شود. همچنین این نوع پی هیچ گونه فضای ذخیره سازی یا نشیمن ارائه نمی دهد. پی دیواری یکی از انواع پادری یا پایه های پهن و نواری است که دیوار بر روی آن نصب می شود و برای حمایت از دیوار های سازه ای یا غیر سازه ای برای انتقال و توزیع بار ها به خاک استفاده می شود. پی ریزی می تواند مراحل مختلف ساختمان را پشتیبانی کند. تمام پایه ها به طور مداوم در امتداد دیوار اجرا می شود.

نوع پی را بهتر بشناسیم - تداوم تجارت زینو

نوع پی را بهتر بشناسیم - تداوم تجارت زینو

بر اساس شرایط محل و نوع خاک، ضخامت و اندازه پایه تعیین می شود. عرض پایه حدود دو تا سه برابر عرض دیوار نگه داشته می شود. پی دیوار با استفاده از بتن ساده، سنگ بتن آرمه و آجر ساخته می شود. پایه دیواری برای ساختمان های کوچک مناسب است. پی کرال اسپیس ترکیبی از پی زیرزمین و پی دال است. نوع پی را بهتر بشناسیم می تواند راهنمای ما برای انتخاب ساختمان ها و ملک های مختلف می باشد. یک پایه کرال اسپیس در مقایسه با سایر پایه ها هزینه کمتری دارد و برای کسانی که امیدوارند از بودجه آگاه باشند، انتخاب بهتری است. فضایی در حدود دو تا سه فوت در زیر خانه وجود دارد که به مالک آن دسترسی بسیار مورد نیاز به وسایل مکانیکی و لوله کشی را می دهد. این باعث صرفه جویی در زمان و هزینه تعمیر یا نگهداری در سال می شود. پی کرال اسپیس نیز انتخاب خوبی برای مشتریانی است که در زمین های شیبدار ساختمان می کنند. پایه ها عمدتا برای ایجاد یک پایه تراز برای ساخت خانه شما ساخته می شوند. فضا های خزنده بیشتر در یخ زدن محیط انتخاب می شوند زیرا فضای بین زمین و طبقه اول به عنوان یک مانع عمل می کند که از سیل محافظت می کند. پی چیست و نکات مربوط به آن توجه مهندسان و کارفرمایان را به جزئیات پی بیشتر می کند. این یکی از بهترین پایه ها برای یک خانه است. پی شمعی یکی از انواع پی عمیق است که از بتن، چوب یا فولاد ساخته می شود. چگونگی درست کردن پی برای اجرای درست آن مورد توجه است. شمع ها مانند ستون هایی با قطر کوچک هستند که به داخل زمین رانده شده یا در آن ریخته می شوند. همچنین می توان گفت که شمع دارای عمقی بیشتر از پی کم عمق است. پی شمعی معمولا در مواردی استفاده می شود که خاک زیر پی ظرفیت باربری کافی برای حمل بار ساختمان به خاک عمیق تا لایه های سخت را ندارد. مهم ترین ویژگی آن این است که پی شمع این است که با ترکیب شمع اصطکاکی و شمع باربر انتهایی در نقطه شمع یا پایه، بار ها را به سطح زیرین زمین منتقل می کند. انواع پی های مناسب برای خانه بسته به نوع ساخت و نوع خاک موجود در محل ساخت و ساز می باشد. نوع ساخت به این معنا ست که ممکن است ساختمانی مرتفع یا چند طبقه باشد و یا ممکن است ساخت خانه های کوچک کم ارتفاع باشد. برای هر دو نوع ساخت و ساز، ما باید انواع مختلف پی را انتخاب کنیم که ثابت می شود برای مالک مقرون به صرفه است. به طور کلی، ساختمان ‌های مرتفع مانند بلوک ‌های آپارتمانی ممکن است به پی عمیق در حدود پنج تا بیست متر نیاز داشته باشند و عمق ساخت خانه کم ارتفاع شش تا هشت فوت معمولا برای املاک مسکونی کافی است. مشکلات نشت آب یک مشکل اساسی برای هر خانه ای است. اما می توان آن را به راحتی با افزودن یا ترمیم ناودان ها تا آب بتواند از پی شما خارج شود و شیب خاک را از پی شما دور کند تا آب ترغیب به ته نشین شدن نشود.


شما می توانید از یک فرنچ درین در ملک خود استفاده کنید و یک پمپ سامپ نصب کنید. سایر اقدامات احتیاطی مانند استفاده از درزگیر روی پی نیز در صورت انجام حرفه ای می تواند مفید باشد. پی زیرزمین عمیق ‌ترین نوع از سه نوع پی است. یک زیر زمین کامل با بیشتر یا تمام فضای کف سطح بالا مطابقت دارد و معمولا حداقل هفت فوت ارتفاع دارد. خانه های جدید تر معمولا زیرزمین های بلند تری دارند تا تبدیل به فضای زندگی را تسهیل کنند. مزیت اصلی زیرزمین تمام فضای اضافی است که برای ذخیره سازی یا زندگی فراهم می کند. در برخی از خانه ها، تکمیل یک زیرزمین می تواند فضای زندگی خانه را تقریبا دو برابر کند. یک زیرزمین می تواند مانند بقیه خانه تهویه شود به این معنی که گرم یا سرد می شود یا می تواند بدون قید و شرط باشد. یک زیرزمین کامل شامل دیوار های پی سازه ای است که روی پایه های پی که در امتداد محیط زیرزمین قرار دارند، قرار دارند. پی کنی اساس کاری و ریشه ساختمان خواهد شد. پا ها معمولا تا زیر خط یخبندان، عمقی که زمین در زمستان یخ می زند، گسترش می یابد. یک زیرزمین کامل با سقفی به ارتفاع هفت فوت یا بالاتر یک دارایی ارزشمند برای یک خانه است. می توان آن را به فضای زندگی قابل سکونت تبدیل کرد یا به یک باشگاه ورزشی خانگی، منطقه بازی کودکان، سینمای خانگی تبدیل کرد یا فقط برای ذخیره سازی رها کرد. پی هایی که فضای خزنده ایجاد می کنند از دیوار های پایه کوتاه تشکیل شده اند که روی پایه ها قرار دارند. نوع پی را بهتر بشناسیم سوالی ست که می تواند ویژگی های مختلف یک پی اصولی را برای ما مشخص کند. دیوار ها ممکن است بسیار کوتاه باشند فضایی را ایجاد می کنند که به معنای واقعی کلمه باید در آن بخزید یا می توانند در محدوده چهار فوت ارتفاع داشته باشند و فضایی برای ذخیره سازی و گاهی اوقات یک کوره یا تجهیزات دیگر فراهم کنند. به طور معمول، فضا های خزنده فضا های گرم نشده هستند و ممکن است با دریچه های کوچکی تهویه شوند که به دیواره های پی نفوذ می کنند تا مقدار کمی جریان هوا را از طریق فضای خزنده ایجاد کنند. کنترل رطوبت و نشت و نشت آب از دیگر ملاحظات در مورد پی های کرال اسپیس هستند. برای پی در مناطقی با انواع خاصی از خاک های رسی، کیسون ها یا سوراخ های عمیق پر شده با بتن اغلب به سنگ بستر حفر می شوند. سپس پی به جای پایه روی آن ها قرار می گیرد. این امکان انبساط و انقباض مرتبط با خاک های خاص را فراهم می کند. پی های کرال اسپیس نسبت به زیرزمین های کامل هزینه کمتری دارند زیرا به خاکبرداری کمتر و مصالح و نیروی کار کمتری برای ساخت دیوار های پایه نیاز دارند. مانند پایه های زیرزمین کامل، دیوار های فضای خزنده معمولا با بتن ریخته شده یا بلوک بتنی ملات ساخته می شوند.

نوع پی را بهتر بشناسیم - تداوم تجارت زینو

نوع پی را بهتر بشناسیم - تداوم تجارت زینو

پی دال روی درجه یک دال بتنی جامد است که بر روی زمین قرار دارد. درجه به سطح زمین اشاره دارد و دال به صفحه بتنی یکپارچه اشاره دارد. پی‌ های دال روی پایه معمولا در آب‌ و هوا هایی استفاده می ‌شوند که یخ زدگی و ذوب زمین را تجربه نمی ‌کنند، زیرا این امر می ‌تواند منجر به ترک در بتن و جابجایی پی شود. پی ‌های دال روی درجه نسبت به پایه‌ های زیرزمینی زیر زمین کامل یا فضای خزنده ارزان ‌تر هستند و می‌ توانند محافظت بهتری در برابر هجوم موریانه ‌ها ارائه دهند همچنین در آب و هوای گرم ‌تر رایج است. یکی از نقاط ضعف قابل توجه پی های دال این است که لوله های تامین آب و زهکشی در بتن محصور شده اند. در صورت بروز مشکل، دال بتنی باید برای دسترسی به لوله ها برش داده شود. با یک پایه اسلب، همچنین به این معنی است که فضای ذخیره سازی برای خانه خود یا فضای نشیمن اضافی نخواهید داشت. همچنین اضافه کردن به ماسبق به یک زیرزمین یا فضای خزنده امکان پذیر نیست. چگونگی درست کردن پی برای ما مشخص خواهد کرد که چگونه ساختمان را بنا کنیم. یکی از مهم ترین تصمیماتی که هنگام ساختن خانه می گیرید، تعیین نوع پایه و اساس آن است. به هر حال، پی عملکرد های اساسی را انجام می دهد: خانه شما را در جای خود نگه می دارد، حتی اگر زمین زیر آن ممکن است جابجا شود، آن را عایق می کند، رطوبت را بیرون نگه می دارد و آن را در سطح نگه می دارد حتی اگر خانه شما روی تپه ای با زاویه چهل و پنج ساخته شده باشد. زاویه درجه سازندگان پی را بر اساس موقعیت و آب و هوای خانه، شرایط خاک و رطوبت منطقه و البته بودجه انتخاب می کنند. یک پایه زیرزمین کامل با سوراخی به عمق حداقل هشت فوت شروع می شود تا فضای نشیمن زیرزمینی را در خود جای دهد که فضای کف آن با بیشتر یا تمام سطح زمین خانه مطابقت دارد. دیوار های پی سازه را روی پایه های بتنی که در اطراف زیرزمین قرار دارند قرار می دهید. این پایه ها باید حداقل دوازده اینچ زیر خاکی که قبلا دست نخورده بوده و حداقل دوازده اینچ زیر خط یخبندان قرار گیرند. سپس تیر ها را می ‌ریزید، دیوار های پی را می ‌سازید و یک دال سیمانی را در داخل دیوار ها می ‌ریزید. مزیت آشکار پایه زیرزمین فضای زندگی اضافی است که می تواند فراهم کند. پی ساختمان چیست و نکات مربوط به آن عمق شناخت ما را از پی ساختمانی بیشتر می کند. در واقع، اگر صاحبان خانه تصمیم به اتمام آن داشته باشند، می تواند مساحت خانه را دو برابر کند. پایه های زیرزمین بادوام و مقاوم در برابر آتش و آب و هوای شدید هستند. شما اغلب آن ها را در آب و هوای سرد، مانند مناطق غرب میانه، میانه آتلانتیک و شمال شرقی پیدا خواهید کرد، زیرا پی خانه بدون توجه به خط یخبندان باید زیر خط یخبندان قرار گیرد تا از جابجایی خانه در طول چرخه های یخ زدگی و ذوب جلوگیری شود.


آن ها را می توان با سایر قسمت های خانه گرم کرد یا تهویه مطبوع کرد. قوانین پی ریزی و ساخت آن باید به طور دقیق پیاده شود. زیرزمین گران ‌ترین نوع پی است، و مگر اینکه در حال ساخت زیرزمینی با نور روز باشید زیرزمینی که روی دامنه تپه‌ای ساخته شده است که حداقل از یک طرف به نور روز باز می‌ شود فضای ایجاد شده توسط این نوع پی می‌تواند شبیه غار باشد. زیرا فاقد نور طبیعی است. اگر در منطقه ای با خطر سیل زندگی می کنید، ساخت زیرزمین توصیه نمی شود. و حتی در منطقه‌ای که مستعد سیل نیست، کارشناسان توصیه می‌کنند تجهیزات ویژه‌ ای مانند پمپ سامپ نصب کنید. برای خانه هایی که بر روی شیب ساخته شده اند، زیرزمین نور روز که حداقل یک ضلع آن از کف تا سقف در زمین تعبیه شده است، می تواند جایگزین خوبی برای پایه زیرزمین کامل باشد، حتی اجازه ورود جداگانه به خانه را می دهد. دیوار های پی کوتاه روی پایه های بتنی یا دیوارهای ساقه ای، پایه های خانه های دارای فضای خزنده را تشکیل می دهند. در حالی که پی های کرال اسپیس به دلیل ارتفاع از سطح زمین در برابر موریانه ها مقاوم تر هستند، به دلیل رطوبتی که می تواند در زیر آن ها جمع شود، مستعد ابتلا به کپک هستند. در حالی که آن ها گزینه ارزان ‌تری نسبت به زیر زمین هستند، پی ‌های کرال اسپیس نیاز به تعمیر و نگهداری دارند صاحبان خانه باید مطمئن شوند که دیوار های زیرزمینی فاقد ترک هستند، نشتی اطراف اجزای لوله‌ کشی را بررسی کنند و برای خشک نگه داشتن آن موانع بخار نصب کنند. نوع پی را بهتر بشناسیم یکی از راهنما های ما در انتخاب ملک مناسب برای ساختمان سازی می باشد. پی دال که گاهی به آن پی یکپارچه یا تک دال می گویند، دال بتنی مسطحی است که روی زمین قرار گرفته و به صورت یک تکه ریخته می شود. مزیت اصلی پی یکپارچه این است که هزینه کمتری دارند و ساخت آن ها سریع تر است. در واقع، نصب یک فرآیند ساده است. یک تیر تعبیه شده با بتن حدود دو فوت در اطراف محیط دال قرار دارد و مش سیم و میله های تقویت کننده فولادی در بتن تعبیه شده است. از آنجایی که ساختمان‌ هایی که روی دال قرار می‌گیرند فضای خزیدن ندارند، صاحبان خانه‌ها نباید نگران مشکلات تعمیر و نگهداری باشند. یک دال بتنی ریخته شده دارای نقاط ضعفی نخواهد بود که می تواند در طول زمان فرو ریخته و باعث مشکلات تعمیرات پر هزینه پی شود. اما معمولا آن ها را در آب و هوای سرد پیدا نمی کنید با یخ زدن و آب شدن زمین، ترک هایی در بتن ایجاد می شود و می تواند جابجا شود. یکی از نقاط ضعف قابل توجه ساخت دال این است که لوله های فاضلاب و زهکشی قبل از ریختن بتن در محل قرار می گیرند. در صورت مشکل فاضلاب یا لوله کشی، برای دسترسی به لوله ها باید دال را برش دهید.

نوع پی را بهتر بشناسیم - تداوم تجارت زینو
زمین خوب برای پی - تداوم تجارت زینو

زمین خوب برای پی

زمین خوب برای پی ویژگی هایی دارد که می تواند برای ساختمان سازی مناسب باشد و دوام و طول عمر آن را بیشتر از دیگر سازه ها کند. انواع مختلف خاک به طرق مختلف بر پایه ساختمان شما تأثیر می گذارد. تعیین نوع خاکی که یک ساختمان بر روی آن ساخته می شود بر ساخت و ساز پروژه و تعمیرات آتی تأثیر می گذارد.

خاک رس
خاک رس به دلیل تمایل به جابجایی در هنگام خشک شدن یا مرطوب شدن، خاک ایده آلی برای ساختمان ها نیست. این می تواند باعث ایجاد ترک یا شکاف در ساختمان و در نتیجه ناهمواری کف شود. برای افزایش پایداری، عمق پی خاک رسی عموما عمیق تر است. هنگامی که صحبت از خاک رسی به میان می آید، بهترین پی خانه بین یک پایه پایه حفاری شده یا یک پایه دال روی درجه است. پی های حفاری شده برای پایداری ساختاری بیشتر در خاک رس لنگر می اندازند، در حالی که پی های دال روی درجه با تمایل خاک رسی به جمع شدن و انبساط مبارزه می کنند.

شن و ماسه
شن و ماسه دارای ذرات بزرگی هستند که به این خاک اجازه می دهد آب را به سرعت تخلیه کند که برای ساختمان ها مفید است. حفظ آب کم تر به معنای خطر کمتری برای جابجایی ساختمان و ایجاد ترک‌ های ساختاری و غیر سازه ‌ای است. شن و ماسه فشرده شده پایداری بیشتری را ارائه می دهند و گزینه بسیار خوبی برای ساختن پایه هستند. با گذشت زمان، شن و ماسه می تواند شسته شود. در این موارد، یک پایه مارپیچ که به آن لنگر های مارپیچ، شمع پیچ یا لنگر پیچ نیز گفته می شود یک تکنیک پی مناسب برای خاک شنی است. نوع پی را بهتر بشناسیم می تواند اساس کاری ما در زمینه شناخت زمین باشد. انواع سنگ ها ماسه سنگ، سنگ آهک و غیره وجود دارد و همه آن ها به دلیل ظرفیت باربری بالا گزینه های بسیار خوبی هستند این نوع پی را برای ساختمان های بزرگ تر ایده آل می کند. سنگ بستر لایه ای از سنگ در زیر لایه سطحی خاک است. پی ساختمان چیست و نکات مربوط به آن پرسشی بسیار مهم و اساسی برای ما خواهد بود. بر خلاف خاک رس که می تواند منبسط و جابجا شود، سنگ بستر در برابر آسیب آب پایدار تر و مقاوم تر است. بنابراین، ساختمان شما با جابجایی یا ته نشین شدن کمتر احتمال دارد ترک بخورد. مهم ترین چیز در مورد پی ساختمانی روی سنگ، اطمینان از تراز بودن سطح قبل از ساخت است.

لوم
لوم به دلیل ترکیب ایده آلی از سیلت، ماسه و رس، بهترین نوع خاک برای ساخت و ساز است. این بهترین ویژگی های آن ها را در تعادل ایده آل برای حمایت از یک پایه ترکیب می کند. زمین خوب برای پی باید تحمل وزن ساختمان را داشته باشد.


لوم معمولا جابجا، منبسط یا منقبض نمی شود و به خوبی با حضور آب مقابله می کند. اگر پی کنی به درستی نباشد نمی توان ایمنی ساختمان را تضمین کرد. یکی از اشکالات احتمالی ساختمان بر روی لوم، امکان وجود مواد تجزیه نشده است که می ‌توان و باید قبل از ساخت فیلتر شود.

ذغال سنگ نارس
ذغال سنگ نارس اغلب در مناطقی مانند باتلاق ها و سایر تالاب ها یافت می شود و از پوشش گیاهی در حال پوسیدگی و یا مواد آلی تشکیل شده است. این می تواند مقدار زیادی آب را در خود نگه دارد و به دلیل میزان جابجایی آن و ظرفیت باربری پایین، نوع خاک بسیار ضعیفی برای پی در نظر گرفته می شود. شما می توانید بر روی خاک ذغال سنگ نارس بسازید، اما ساختمان در معرض خطر ترک ها یا انواع آسیب های دیگر است.

گل و لای
مانند ذغال سنگ نارس، گل و لای یکی دیگر از گزینه های ضعیف خاک برای ساخت پی به دلیل توانایی طولانی مدت آن در حفظ آب است. این کیفیت باعث جابجایی و انبساط لجن می شود که هیچ تکیه گاهی برای ساختمان ایجاد نمی کند و آن را تحت فشار مکرر و طولانی مدت قرار می دهد. این می تواند باعث آسیب یا شکست ساختاری شود. در صورت امکان، ساخت و ساز باید با نوع خاک مناسب تری دنبال شود. قوانین پی باید اجرا گردد تا ایمنی توسط مقامات مسئول مورد توجه قرار گیرد.

خاک گچی
از زمین های گچی ساری گرفته تا خاک های رسی مرکز لندن، به طور گسترده ای شناخته شده است که روند ساخت و ساز هرگز در دو مکان یکسان نیست. ساختار خاک یک اصطلاح پرکاربرد در سراسر صنعت ما به عنوان راهنمای قطعی برای طراحی ساختار یک ساختمان است. در حالی که ممکن است بر این باور باشید که این فقط برای پروژه ‌های زیرزمینی، مانند توسعه زیر زمین اهمیت دارد، مهم است که بدانید صرف نظر از اندازه پروژه شما، از توسعه آشپزخانه کوچک گرفته تا توسعه ساختمان جدید، نوع خاک زمین شما نقش مهمی در طراحی و ساخت آن خواهد داشت. سه نوع خاک اصلی وجود دارد؛ خاک رس، شن و سیل. با این حال، این ماده تنها سی درصد اولیه زمین را تشکیل می دهد. در زیر آن مخلوطی از خاک و سنگدانه ها مانند گچ وجود دارد که زیر خاک را تشکیل می دهد و به دنبال آن لایه ای از سنگ هوازده و در نهایت سطح سنگ بستر را تشکیل می دهد. در واقع، به احتمال زیاد ملک شما در منطقه ای قرار دارد که مخلوطی از این مواد ساختار زمین را تشکیل می دهد. سیستمی شکل گرفته است که به موجب آن نسبت ‌های خاصی از این مواد با هم برخورد می‌ کنند و چیزی را که ما به عنوان ماتریس خاک می‌ شناسیم، تشکیل می ‌دهند، طبقه ‌بندی انواع خاک بریتانیا، که بین مناطق بر اساس تاریخ زمین‌ شناسی منظره متفاوت است.

زمین خوب برای پی - تداوم تجارت زینو

زمین خوب برای پی - تداوم تجارت زینو

اکثر مناطق مرکزی لندن، از جمله سیتی، کنزینگتون و چلسی، واندسورث، مرتون، بروملی و بیشتر مناطق اطراف آن بر روی خاک ‌های رسی قرار دارند که با توجه به مستعد بودن فرسایش و توانایی جذب سریع آب، ساختن روی آن دشوار است. هنگامی که صحبت از خاک های رسی به میان می آید، در مرحله حفاری باید مراقبت بیشتری انجام شود. با گذشت زمان، هر درخت مجاور ممکن است با محتوای آب طبیعی خاک رس تداخل داشته باشد و باعث انبساط و انقباض آن در یک چرخه فصلی شود. با توجه به این جابجایی مداوم در خاک، پایه ‌های ساختمان باید طوری طراحی شوند که در برابر هر گونه تأثیر آن مقاومت کنند. نیاز به بررسی خاک یا گودال آزمایشی برای خاک های رسی بسیار توصیه می شود، زیرا حداقل عمق پی برای ترکیبات مختلف وجود دارد که در استاندارد های بریتانیا و مقررات ساختمانی مشخص شده است. در مورد زهکشی، توجه به این نکته مهم است که کنترل ساختمان اغلب از ادغام نشتی ها در مناطقی با خاک رسی خودداری می کند، زیرا آن ها به اندازه کافی کافی نیستند. همیشه بهترین کار این است که اطمینان حاصل شود که هر گونه زهکشی به سمت شبکه اصلی فاضلاب هدایت می شود تا از هرگونه تجدید نظر ناامیدکننده ای که نیاز به انجام طرح شما وجود دارد جلوگیری شود. با این حال، همان طور که در بالا ذکر شد، تمام خاک در جایی از ماتریکس خاک سقوط می کند. به طور گسترده در نظر گرفته می شود که هر چه خاک لومی تر باشد، به دلیل ترکیب ایده آل از سه نوع اصلی، برای ساخت و ساز ها مناسب تر است. زمین خوب برای پی اساس کاری پی ساختمانی است. این ترکیب، در مقادیر مناسب، همه بهترین کیفیت ها را گرد هم می آورد و تعادل ایده آلی را برای حمایت از پی شما فراهم می کند. کمتر مستعد جابجایی، نگهداری آب و انبساط یا انقباض فصلی است که آن را ایده آل می کند. گچ یک سنگ سفید و پودری است که به طور طبیعی یافت می شود که در سراسر بریتانیا یافت می شود، اما مهم ترین آن، در ساری و جنوب شرقی انگلستان است که بخش قابل توجه ی از زیر خاک این مناطق را تشکیل می دهد. هنگام حفاری در زمین های گچی، باید مراقب غار ها و گودال ها باشید و اگر این ها وجود داشته باشند یا گچ نسبتا نرم باشد، حفر پایه ها تا رسیدن به گچ قوی تر حائز اهمیت است تا از دوام آن ها اطمینان حاصل شود. رایج ترین نوع پی مورد استفاده در گچ، پی های نواری است و با توجه به اینکه گچ از چگالی یا کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد، عرض پی چهارصد و پنجاه میلی متر و عمق هفت صد متر به طور کلی قابل قبول است.

مراحل اجرای پی

مراحل اجرای پی باید با دقت اجرایی شود تا بتوان به طور اصولی از ساختمان بهره برداری کرد و عمری طولانی را برای ان پیشبینی نمود. مراحل اجرای پی هر کدام دارای حساسیت خاص خود است. مراحل ساخت پی با تصمیم گیری در مورد عمق، عرض و طرح نشانه گذاری برای گودبرداری و خط مرکزی پی شروع می شود. پی قسمتی از سازه است که در زیر سطح ازاره در تماس مستقیم با خاک است و بار روبنا را به زمین منتقل می کند. عمق پی به عوامل مختلفی بستگی دارد. در دسترس بودن ظرفیت باربری کافی، عمق انقباض و تورم در خاک های رسی در اثر تغییرات فصلی که ممکن است باعث حرکات قابل توجه ی شود. عمق نفوذ یخبندان در صورت شن و ماسه ریز و لای. امکان حفاری در نزدیکی، عمق سطح آب زیرزمینی، حداقل عمق عملی پی نباید کمتر از پنجاه سانتی متر باشد. برای حذف خاک سطحی و تغییرات سطح زمین. بنابراین بهترین عمق توصیه شده برای پی از یک متر تا یک و نیم متر از سطح زمین اصلی است. پهنای پایه ها باید بر اساس طراحی سازه گذاشته شود. برای ساختمان‌ های سبک مانند خانه‌ ها، آپارتمان‌ ها، ساختمان ‌های مدرسه و غیره که بیش از دو طبقه نباشد، عرض پی به این شرح است عرض پایه برای یک دیوار ضخیم آجری نباید کمتر از هفتاد و پنج سانتی متر باشد. عرض پایه برای دیوار آجری یک و نیم نباید کمتر از یک متر باشد. مراحل ساخت پی و فرآیند های اجرا شده در پی به این شرح است. آشنایی با پی و ویژگی های آن برای مبتدیان لازم است. حفاری خاک برداری در ترانشه برای پی، طرح بتن سیمانی، در صورت ساخت قایق یا ستون، پایه را بگذارید، درمان ضد موریانه لای، آجرکاری را تا سطح ازاره بچینید، روی دیوار ها کورس ضد رطوبت بگذارید، پر کردن مجدد خاک اطراف دیوار ها، پر کردن مجدد خاک در قسمت ساختمان تا ارتفاع مورد نیاز با توجه به سطح ازاره. یک پی باید طوری طراحی شود که بار مرده ترکیبی، بار تحمیلی و بار باد را به زمین منتقل کند. شدت بار خالص فشار وارده به خاک نباید از ظرفیت باربری ایمن تجاوز کند. پی باید به گونه ای طراحی شود که نشست با زمین در زیر کل ساختمان محدود و یکنواخت باشد تا از آسیب به سازه جلوگیری شود. مراحل اجرای پی گستردگی و پیچیدگی فراوانی دارد. کل طرح پی، روبنا و ویژگی های زمین باید مورد مطالعه قرار گیرد تا صرفه جویی در کار ساختمانی به دست آید. بتن سیمانی ۱:۸:۱۶ عموما در پی دیوار ها در کار های ساختمانی استفاده می شود.

مراحل اجرای پی - تداوم تجارت زینو

مراحل اجرای پی - تداوم تجارت زینو

در مورد بتن سیمانی قایق ستونی، نسبت ۱:۴:۸ بهترین نسبت توصیه شده برای آن در پی است. برای آجرکاری از ملات سیمان ۱:۴ تا ۱:۶ به عنوان شرایط بارگذاری استفاده می شود. در مورد پایه ستون و کلک تا سطح پایه از بتن سیمانی ۱:۲:۴ یا ۱:۱.۵:۳ استفاده می شود. ماسه درشت خشک و متراکم با درجه بندی خوب دارای حداکثر مقاومت برشی و حداکثر ظرفیت باربری است. به طور کلی خاک غوطه ور و رس دارای ظرفیت باربری کمتری هستند. حداقل عمق پی در صورت در دسترس نبودن طرح یک متر است. طول، عرض و عمق گود برداری را با کمک خط مرکزی و سطح مشخص شده روی ستون های علامت گذاری بررسی کنید. مواد زمین حفاری شده را در فاصله یک متری از لبه ها تخلیه کنید. زمانی که خاک خشک شد کار خاکبرداری را شروع کنید. یک پمپ آب برای پمپاژ آب باران ترتیب دهید. لایه زیرین پی را فشرده کنید. به دلیل ریشه و غیره نباید هیچ جای نرمی در پی وجود داشته باشد. هر نقطه معیوب را از بین ببرید و منطقه حفاری شده را با بتن مواد سخت پر کنید. خط مبنا را روی زمین از خط مرکزی جاده یا یک ساختمان دائمی در نزدیکی آن علامت بزنید. این خط به مشخص کردن جلوی ساختمان کمک می کند. از یک سازه جانبی، جاده، خط پایه اول یا مرز طرح برای علامت گذاری خطوط پایه جانبی ساختمان استفاده کنید. میخ های موقتی را در خط مرکزی دیوار ها یا ستون ها در هر دو طرف دیوار ها و ستون ها در جلو و پشت ثابت کنید. میخ را در خط مرکزی دیوار هایا ستون ها در دو طرف دیوار ها و ستون ها را در سمت چپ و راست جلوی ساختمان ثابت کنید. مورب های مربع یا مستطیل را که پس از تثبیت میخ ها تشکیل شده است، بررسی کنید. ستون های علامت گذاری را با میخ در فاصله یک و نیم متری تا دو متری بسازید و سطح بالایی آن ها را گچ کاری کنید. خط وسط بالای ستون های علامت گذاری را به کمک نخ یا با تئودولیت در پروژه های بزرگ و مورب علامت بزنید و ابعاد دیگر را بررسی کنید. ستون های مشخص شده در تمام زوایای ساختمان. پی دیوار ها یا ستون ها را با توجه به طراحی روی زمین با کمک خط مرکزی که روی ستون های علامت گذاری مشخص شده است علامت گذاری کنید. از پودر گچ برای علامت گذاری سنگر پی روی زمین استفاده کنید. پی دیوار ها یا ستون ها را تا سطح مورد نیاز گود برداری کنید و با کمک خط مرکزی و ستون های مشخص شده سطح گود برداری را بررسی کنید تا بعدا دچار عارضه نشوید.

پی و مقررات ملی ساختمان

پی و مقررات ملی ساختمان ایران به بیان الزامات قانونی در نظام مهندسی می پردازد که ویژگی های ضروری پی مناسب، و اطلاعات مرتبط با آن را به گوش کارفرمایان و مسئولین ذی ربط می رساند. این مقررات باید در عملیات اجرایی مربوط به پی ها مختلف مورد بررسی قرار گیرد. پی ساختمان چیست و نکات مربوط به آن به بیان ویژگی های پی می پردازد. پی های سطحی و یا بتن آرمه اعم از پی های منفرد، پی های نواری، پی های گسترده و یا توده های بتنی نیمه عمیق و یا انواع چاه های کوتاه مورد بررسی و مراعات مهندسان قرار گیرد. هرگاه نسبت عرض یک پی به ارتفاع آن کمتر از یک ششم باشد و ژرفای پی از سه متر تجاوز کند، آن پی را عمیق می خوانند. اطلاع از تعارف پی ها و انواع روش های تشخیص آنان می تواند قوانین مربوط به آن را مشخص کند. بررسی پی های عمیق موضوع بخش جداگانه ای است. این مقررات پی های برخی از بنا های خاص را، ‌که از قواعد ویژه پیروی می کنند، شامل نمی شود. قوانین پی با جزئیات در اینترنت موجود است. بنابراین باید از شرایط و مکان ساختمان و سازه خود به طور کامل شناخت داشته باشید. این مقررات ضابطه هایی را مشخص می کند که به عنوان یک مبنای کمینه رعایت آن ها برای سازنده اجباری ست. گود برداری های لازم برای اجرای پی ها، ضوابط کلی اجرای گود برداری، گود برداری برای پی به عملیات خاکی ای گفته می شود که هدف آن ایجاد گود هایی است که بخش هایی از ساختمان که در تماس مستقیم با زمین هستند در آن قرار گیرد. این گود برداری ها باید بر اساس معیار های مربوط به انجام عملیات خاکی صورت گیرند که خود، موضوع مقررات دیگری است. اطلاع از ویژگی های ساختمان می تواند باعث شود که مقررات ملی ساختمان را به درستی اجرایی کنید. ضوابط ویژه اجرا عبارت اند از؛ حفاظت کف گود ها، کف گود های مربوط به پی ساختمان ها باید هر چه کمتر در معرض اثرات جوی و محیطی قرار داشته باشد. مراحل اجرای پی باید با توجه به ویژگی های زمین مورد بررسی و در دست اجرا قرار گیرد. آمایش و آماده سازی در مقررات ملی ساختمان اهمیت دارد.

پی و مقررات ملی ساختمان - تداوم تجارت زینو

پی و مقررات ملی ساختمان - تداوم تجارت زینو

اگر کف گود برای اجرای پی پیش بینی شده نامناسب تشخیص داده شود، لازم است بر اساس شرایط مندرج در دستورالعمل مربوط، نسبت به انجام عملیات تکمیلی آماده سازی آن اقدام شود. پی و مقررات ملی ساختمان ایران اهمیت بالایی در ایمن سازی خانه دارد. گود برداری در مجاورت آب، اجرای پی ها باید بعد از سالم سازی و خشکانیدن کف گود صورت گیرد. سالم سازی کف گود با روش های مناسب، ‌از قبیل آب کشی و زهکشی،‌ عملی است. در حالت آب کشی و تخلیه باید به منظور احتراز از بروز مشکلات زیر، پیشگیری های لازم به عمل آید. تهدید پایداری شیروانی های گود و ابنیه مجاور، بالا آمدن کف گود در اثر فشار آب، به ویژه بعد از توقف تلمبه زنی. تبعیت از قوانین پی تضمین کننده ایمنی ساختمان ها و سازه ها ست. پیشگیری های مربوط به یخبندان نیز در مقررات ملی ساختمان باید با دقت اجرایی شود. اگر کف گود غرقاب شده باشد و این غرقاب یخ زده باشد، و یا اگر در گوشه و کنار گود قطعات یخ زدگی وجود داشته باشد، باید بتن ریزی پی بعد از ذوب یخ ها، و یا تخریب کامل آن ها و روبرداری و پاکیزه کردن جا هایی که در معرض یخبندان قرار داشته اند، انجام شود. پیشگیری های مربوط به ورود آب به گود و دیگر عوامل تخریب گود برای مستحک تر و افزایش طول عمر ساختمان و سازه اهمیت بالایی دارد. باید تمهیدات لازم برای اجتناب از آب شستگی و تخریب ناشی از آن به هنگام اجرای پی ها به عمل آید تا پایداری به هیچ عنوان دشت خوش نقصان نگردد. احتیاط های مربوط به پایداری بنا های موجود، گود هایی که در مجاورت بنا های موجود ایجاد می شوند نباید به هیچ عنوان پایداری این بنا ها را،‌ چه در مرحله موقت اجرا و چه در مرحله نهایی، دچار نقصان یا اشکال کنند. اطلاع از محیط و ساختمان های پیرامون سازه برای رعایت مقررات ملی ساختمانی ایران لازم و ضروری ست. نکات مربوط به اجرای پی ها عبارت است از؛ پی های ساختمان ها باید با توجه به معیار ها و دستورالعمل های دفترچه مشخصات فنی مربوط به اجرای کار های بتنی و همچنین مقررات زیر احداث شوند.

سخن پایانی

پی ساختمان چیست و نکات مربوط به آن سوالی بودن که کارشناسان تداوم تجارت زینو با توجه به ویژگی های شناختی که از ساختمان های مختلف دارند بیان کرده اند. پی ساختمان چیست سوالی بسیار ژرف است که دامنه ای گسترده از اطلاعات را در زمینه ساخت پی بیان می کند. پی به انگلیسی Foundation می شود. نوع پی را بهتر بشناسیم برای شناخت انواع مصالح و شکل های مختلف پی ضروری ست. زمین خوب برای پی دارای ویژگی های ست که می تواند ساختمان ما را با استحکام مورد نیاز پشتیبانی کند. مراحل اجرای پی باید با دقت مورد توجه کارشناسان قرار گیرد. پی و مقررات ملی ساختمان قوانین حوزه پی ساختمانی را در ایران مورد بررسی قرار می دهد.

پی ساختمان چیست و نکات مربوط به آن - تداوم تجارت زینو
درباره تداوم تجارت زینو

تفاوت های نوسازی و به سازی در چیست از سوالاتی ست که ذهن صاحب خانه های سالختمان های قدیمی را به خود معطوف کرده است. گچ کاری چیست و چگونه انجام می شود پرسشی ست که در مرحله ظریف کاری مورد بررسی قرار می گیرد. برای این که بخواهید حرفه سرامیک کاری چیست و چگونه انجام می شود را به خوبی بشناسید باید مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید. کاهگل چیست و کاربردهای آن چگونه است سوالی تعجب برانگیز برای خانه جدید و شهری ست. مرمت یا بازسازی چیست از سوالاتی ست که برای ترمیم و بازسازی خانه های قدیمی در ذهن صاحب خانه ها ایجاد می شود. شاید سوال بنایی چیست و مراحل آن برای شما کنجکاوی ایجاد کرده باشد زیرا با بنایی می توانید در زمینه بازسازی خانه خود اقدامات موثر انجام دهید. برای این که بتوانیم برنامه ریزی درستی در زمینه طراحی و اجرای ساختمان داشته باشیم باید با دقت راهنمای ساخت ساختمان از صفر تا صد بخوانید و طبق دستورالعمل مشخص آنان عمل کنیم. سیمان بنایی‌ یکی از اساسی ترین انواع سیمان در بین مصالح ساختمانی می باشد که امروزه کاربرد های مختلفی را در صنعت ساخت و ساز پیدا کرده و تقاضای بالایی نیز دارد شما گرامیان می توانید با تکمیل فرم استعلام اقدام به خرید سیمان بنایی‌ نمایید. آجر چیست؟ سوالی پر تکرار در زمینه صنعت ساخت و ساز است که باید با توجه به نظر کارشناسان سایت تداوم تجارت زینو به بررسی آن بپردازید. سیمان چیست و چه کاربردی دارد؟ از سوالاتی ست که ذهن بسیاری از کارفرمایان را به خود مشغول کرده است و به تجزیه و تحلیل ویژگی های مختلف و نقش اساسی آن می پردازد. کاشی کاری چیست و چگونه انجام می شود سوالی پر تکرار در زمینه نصب کاشی در ساختمان است. مراحل صدور پروانه و جواز ساختمان باید با دقت پی گیری گردد تا مورد تعیین قرار گیرد. بتن چیست و چه کاربردی دارد از سوالاتی می باشد که کارشناسان ما در تداوم تجارت زینو به شما گرامیان پاسخ داده اند. ما در بخش نازک کاری ساختمان چیست و چگونه انجام می شود به یکی از مراحل اجرایی و مهم در ساخت ساختمان اشاره داریم. سفت کاری ساختمان چیست و چگونه انجام می شود نیز یکی از موضوعات بسیار مهم در ساخت ساختمان است. نمای خارجی ساختمان و آشنایی با آن مهم ترین موجود برای جذاب کردن ساختمان برای مشتریان است. نمای داخلی و آشنایی با آن نیز برای صحب خانه ها بسیار حیاتی ست و باید به جلوه آن دقت کرد.