advertise
  • info
  • info اصفهان، خیابان مرداویج، خیابان فارابی شمالی، کوچه ۲۳، پلاک ۳۴، زنگ ۳

راهنمای ساخت ساختمان از صفر تا صد

راهنمای ساخت ساختمان از صفر تا صد - تداوم تجارت زینو

راهنمای ساخت ساختمان از صفر تا صد چیست

اگر قصد دارید ساختمان خوبی را بسازید و یا می خواهید از نحوه و مراحل ساخت ساختمان آگاه بشوید باید راهنمای ساخت ساختمان را مطالعه نمایید. تداوم تجارت زینو با تجربه ای که در زمینه ساخت و ساز دارد بهترین مرجع برای کسب اطلاعات درباره راهنمای ساخت ساختمان می باشد. فرآیند ساخت و ساز ساختمان از آغاز تا پایان شامل هر نوع ساخت و ساز است که کار آسانی نیست. شاید به تلاش و سرمایه گذاری زیادی نیاز دارد. اگر چه ساخت و ساز ساختمان به زمان زیادی نیاز دارد و کار خسته کننده ای است، اما نتیجه آن برای ما دارایی دائمی است. فرآیند ساخت و ساز ساختمان مسکونی یک کار سیستماتیک است که توسط افراد ماهر انجام می شود. مراحل ساخت خانه به تفصیل در این مقاله با عنوان راهنمای ساخت ساختمان در سایت تداوم تجارت زینو توضیح داده شده می شود. مراحل قبل از ساخت عبارت اند از اقدام برای به دست آوردن زمین، جستجوی کمک فنی برآورد و بودجه را تهیه کنید، مجوز از مقامات و کارشناسان مربوطه، با یک پیمان کار همکاری کنید. در طول مراحل ساخت و ساز ساختمان به نکات مختلفی در راهنمای ساخت ساختمان باید توجه کنید. آماده سازی سایت یا کار تسطیح، حفاری و پایه، تیر یا دال ازاره، ساخت ستون بندی، آجر کاری، شکاف های پنجره روی درب، دال کف یا ساختار سقف، قاب بندی و تعمیرات پنجره درب، برق و لوله کشی، تکمیل بیرونی، تکمیل تراس و سقف، پایان های داخلی، یراق آلات چوبی و فیکسچر، مراحل ضد آب کردن خانه، کار نقاشی از پایانی ترین مراحل در راهنمای ساخت ساختمان می باشد. در زیر مراحل ساخت و ساز ساختمان به صورت گام به گام آورده شده است. مراحل پیش ساخت از مراحلی می باشد که باید قبل از اقدام به ساخت کردن اقدامات مربود به آن را تکمیل نمایید.

راهنمای ساخت ساختمان از صفر تا صد چیست - تداوم تجارت زینو
ساخت ساختمان مرحله اول: تهیه زمین - تداوم تجارت زینو

ساخت ساختمان مرحله اول: تهیه زمین

به دست آوردن زمین یا قطعه را باید با دقت در راهنمای ساخت ساختمان پیگیری نمایید. این مهم ترین مرحله در ساخت و ساز ساختمان است. مکان ساختمانی را که برای اهداف ساخت و ساز ساختمان مناسب تر است را جستجو کنید. هنگام انتخاب زمینی که تمام امکانات مورد نظر در نزدیکی آن وجود دارد و باید عاری از همه مسائل مربوط به زمین باشد، مراقب باشید. پیشنهاد می ‌شود قبل از خرید زمین، داده‌ های قبلی را با تحقیق آنلاین یا کمک گرفتن از مشاوران املاک یا افراد ذی ربط در مورد هزینه مؤثر آن جمع ‌آوری کنید. برای انتخاب منطقه ای برای ساخت ساختمان عوامل بسیار زیادی مانند قیمت زمین در منطقه، دسترسی ها، امکانات منطقه، تراکم ساختمان و جمعیت در منطقه، مجوز ساخت و غیره تاثیر گذار است. همیشه از مشاوره و نظر یک معمار آگاه و با تجربه درباره قوانین ساخت برای تایید و چک کردن نقطه ای که در نظر دارید، استفاده کنید. معمار باید قادر باشد شما را با توجه به اصول، شرایط خاک و آخرین قوانین مربوط به قطعه زمین مورد نظرتان، شما را راهنمایی کند. تداوم تجارت زینو با ارائه مقاله از در رابطه با راهنمای ساخت ساختمان قصد دارد بهترین خدمات را به مشتریان و متقاضیان ارائه کند. برای آغاز هر گونه عملیات ساختمانی لازم است منطقه مورد بررسی قرار گیرد، وضعیت و فاصله‌ ی آن نسبت به خیابان‌ ها و جاده‌ های اطراف و همچنین چگونگی دسترسی به خیابان‌ های اصلی مورد بازرسی قرار گیرد و خاک زمین از طریق نمونه برداری و فرستادن به آزمایش خاک وارسی شود .آزمایشات اولیه قبل از ساختن ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است و در راهنمای ساخت ساختمان به آن اشاره شده است. آزمایش خاک به این دلیل صورت می گیرد که مطمئن شویم خاک منطقه توانایی تحمل بار ساختمان یک یا چند طبقه ما را دارد.


باید منطقه را از لحاظ دسترسی به جا های مختلف بررسی کرد .در این بررسی ‌ها باید دقت شود تا ما مشکلی از لحاظ ورود و یا خروج ماشین آلات نداشته باشیم و ضمنا جای کافی برای مصالح پای کار فراهم کنیم. سپس نسبت به ریشه کنی کندن ریشه ‌های نباتی که ممکن است در زمین روییده باشند‌ اقدام می ‌شود و خاک ‌های اضافی به بیرون حمل شود و بالاخره باید شکل هندسی زمین و زوایای آن کاملا معلوم شده و با نقشه ساختمانی کاملا مطابقت داشته باشد. حدود پلان مصوب ابتدا در زمین مشخص شده و زمین داخل و خارج چیدمان تمیز می شود. بعدا طرح کامل با ابعاد و جهت گیری دقیق روی زمین مشخص می شود. نقشه برداری مناسب باید توسط متخصصین انجام شود. خرید زمین یکی از مواردی است که بسیاری این مرحله را آسان‌ ترین مرحله برای ساخت یک خانه می ‌دانند در صورتی که این طور نیست؛ بهتر است پیش از اقدام به خرید یک زمین یا خانه فرسوده ابتدا از شهرداری در خصوص زمین مورد نظر استعلام بگیرید تا از آماده ساخت بودن زمین مطمئن شوید. در هنگام خرید دقت کنید و تحقیقات کاملی را جهت اینکه بدانید سند ملک یا زمینی که قصد خرید آن را دارید در گرو بانک نباشد، برای رفع بازدداشت شخصی ارائه نشده باشد و بتوان با سند آن تمام مجوز های لازم برای ساخت را اخذ کرد، انجام دهید. زمین یا خانه‌ های به اصطلاح دوبر بهترین زمین‌ ها برای ساخت خانه هستند زیرا پنجره ‌های زیادی را می ‌توان در این زمین ‌ها به کار برد و در نتیجه نور زیادی به داخل خانه می ‌آید. خانه یا زمین ‌هایی که در مناقصه بانک هستند یا در مرحله انحصار وراثت هستند نیز از قیمت‌ های خوبی برخوردارند که می ‌توانید برای خرید آن ها پیش ‌قدم شوید. اجرای درست عملیات ساختمان سازی بسیار مهم و اساسی می باشد.

ساخت ساختمان مرحله اول: تهیه زمین - تداوم تجارت زینو
ساخت ساختمان مرحله دوم: استفاده از متخصصین - تداوم تجارت زینو

ساخت ساختمان مرحله دوم: استفاده از متخصصین

به دنبال کمک فنی متخصصین مختلف باشید کارشناسان سایت تداوم تجارت زینو به شما در این زمینه کمک خواهد کرد. پس از انتخاب زمین مناسب برای ساخت و ساز، از یک معمار حرفه ای برای ایجاد طرح های ساختمانی کمک بگیرید و از مشاوره او استفاده کنید. یک معمار بر اساس نیاز ساختمان، تعداد آپارتمان ها و مغازه ها بر اساس نیاز و بودجه شما طرحی را آماده می کند. سپس پس از مشورت معمار با یک مهندس سازه برای جزئیات آرماتور های مورد استفاده، عمق فونداسیون شما، اندازه سنگریزه مورد استفاده، عرض ستون و غیره. پس از مشخص کردن و بررسی سایت پروژه از جنبه های مختلف و آنالیز کلی، به مرحله طراحی پلان معماری سازه مورد نظر می رسیم. در این مرحله طرحی برای سایت در نظر گرفته شده و این طرح پیاده سازی می شود که پس از انجام این موارد و بررسی کلی طرح ساختمان نقشه سازه مورد نظر را با مقیاس هایی از جمله یک به صد و یک به صد و پنجاه ترسیم خواهد شد تا طرحی کلی در دسترس باشد و عوامل اجرایی با طرح و فرم اصلی ساختمان آشنا شوند. راهنمای ساخت ساختمان برای مبتدیان این حوزه کاری بسیار با اهمیت می باشد. به این نقشه هایی که ویژگی های معماری ساختمان که در آن ها روابط و اطلاعات محدودی از جمله نوع استقرار بنا و روابط فضا ها و مشخصات نمای ساختمان را دارا هستند نقشه فاز یک معماری گویند. نقشه ‌های معماری در کل شامل چند نقشه که با نام ‌های پلان، سکشن، الویشن، دیتیل و دکوریشن است و هر کدام نمایانگر بخشی از نقشه معماری با کمی جزئیات بیشتر نسبت به پلان کلی هستند. مهندس ناظر این شخص در قرارداد های بزرگ روی مورد نماینده مهندس معمار در کارگاه های ساختمانی استخدام می شوند وظیفه اصلی و ایجاد ارتباط میان مهندس معمار و پیمانکار اصلی و اطمینان یافتن از پیشرفت کار ساختمانی مطابق با طرح است وی از ارائه حق ارائه مشورت برخوردار است اما دستورات باید از طرف مهندس معمار صادر شود. استفاده از کارشناسان مختلف در زمینه مشاوره راهنمای ساخت ساختمان می تواند به شما کمک شایان توجه ی کند.

ساخت ساختمان مرحله سوم: بودجه بندی و گرفتن مجوز های

تهیه برآورد و بودجه برای برنامه ریزی مالی بسیار مهم خواهد بود. ساخت و ساز ساختمان شامل مقدار زیادی مصالح و بودجه است. پس از اتمام برنامه ریزی و جزئیات سازه، این جزئیات به برآوردگر ساختمان منتقل می شود. برآوردگر ساختمان مقدار مواد و مقدار موارد مختلف کار را تخمین زده و یک برگه چکیده تهیه می کند که هزینه ساخت ساختمان را نشان می دهد. اگر منابع مالی محدود است، باید از قبل به دنبال تاییدیه اولیه برای وام باشیم، در غیر این صورت ممکن است در وضعیت بحرانی نقدینگی قرار بگیرید. اجازه از مقامات برای گرفتن مجوزات لازم در راهنمای ساخت ساختمان بیان شده است. این کار مهمی است که باید پس از آماده شدن پروژه برای اجرا انجام شود. برای آن، قبل از اینکه بتوانید برای ساخت و ساز بروید، باید از سازمان شهرداری محلی مجوز بگیریم. در زیر لیستی از پروژه های اسناد مورد نیاز قبل از درخواست مجوز آمده است. نقشه برداری زمین از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین باید به نکات مختلفی دقت کنید. نقشه برداری زمین باید با کمک یک نقشه بردار مجاز زمین انجام شود. گزارش آزمایش خاک زمین مورد نظر باید با دقت انجام شود تداوم تجارت زینو در این زمینه محتوا های مختلفی را ارائه کرده است. اسناد زمین، نقشه های معماری – ارتفاعی – مقطعی، گزارش ساختاری، گواهینامه تعهد معمار و گواهینامه تعهد مهندس عمران در سابقه از جمله مواردی می باشد که باید به آن دقت نمایید. اولین بخش غیر عملیاتی مراحل ساخت خانه را با داشتن سند ملک یا زمین می ‌توانید آغاز کنید. مراحل اخد مجوز ساختمانی از ابتدا شامل تشکیل پرونده، بازدید، دستور نقشه، طراحی نقشه معماری، پرداخت عوارض، تهیه مدارک پیش نویس و چاپ پروانه یا مجوز ساخت می ‌شود. برای تشکیل پرونده لازم است به دفاتر الکترونیک خدمات دولت در سطح شهر بروید و مدارک مورد نیاز را در سامانه ‌ای که شهرداری برای اخد مجوز در نظر گرفته است کامل کنید و در این راه به کپی و اصل سند، کپی و اصل شناسنامه و کارت ملی مالک یا مالکین و برگه تصویه حساب عوارض نوسازی ملک در سال‌های گذشته نیاز دارید. راهنمای ساخت ساختمان برای اجرای درست نقشه ساختمانی بسیار مهم است.

ساخت ساختمان مرحله سوم: بودجه بندی و گرفتن مجوز های - تداوم تجارت زینو

ساخت ساختمان مرحله سوم: بودجه بندی و گرفتن مجوز های - تداوم تجارت زینو

پس از اینکه منطقه را انتخاب کردید و زمین مناسبی را خریداری کردید می توانید مجوز ساخت را تهیه کنید. مراحل اخذ مجوز ساختمانی شامل تشکیل پرونده، بازدید، دستور نقشه، طراحی نقشه معماری، پرداخت عوارض، تهیه مدارک پیش نویس و چاپ پروانه و یا مجوز ساخت است. پروانه ساختمان، تمام مراحل اخذ تا هزینه صدور پس از تشکیل پرونده بازدید از ملک صورت می‌گیرد. که شامل مواردی مانند اندزه ‌گیری ابعاد ملک، عرض گذر، بنای موجود، موقعیت مجاورین در صورت داشتن مواردی از قبیل پخ در بنا و … می ‌شود. در مرحله بعد طی یک سری امور اتوماسیون اداری دستور نقشه صادر می ‌شود و نقشه ‌های معماری تهیه می ‌شوند که معمولا بر اساس پهنه ملک، متراژ سند، عرض گذر، تعداد طبقات و سطح اشغال آن صورت می‌ گیرد. تداوم تجارت زینو قصد دارد اجرای بهترین خدمات طراحی ساختمان را دارد. دومین گام در رسیدن به چارت مراحل ساخت ساختمان اخذ پروانه و انجام امور اداری آن است. در این مرحله پس از انتخاب زمین مناسب و خرید آن، انعقاد قرارداد وکالت اجرای کار های شهرداری، نظام مهندسی، اخذ پروانه، دریافت برگه عدم خلافی و پایانکار با دفتر فنی مهندسی و تهیه نقشه‌ های سازه باید انجام شود. در مقاله ‌ای درباره اخذ مجوز های لازم برای ساخت ساختمان و طی مراحل آن توضیح داده شده است. در صورت ضرورت به آن مراجعه کنید. در ادامه نیز به صورت موردی به توضیح انواع نقشه‌ های ساختمانی پرداخته شده است. راهنمای ساخت ساختمان برای مهندسانی که در ابتدای مسیر طراحی و اجرای ساختمان هستند بسیار مهم و اساسی ست. در انتها پس از نهایی شدن نقشه معماری از سوی واحدی که پروانه را صادر می ‌کند، رسید مبلغی تحت عنوان عوارض تراکم شهرداری بر اساس کاربری سازه و متراژ هر طبقه صادر می‌ شود. پس از پرداخت عوارض مربوطه نوبت مرحله تهیه مدارک پیش ‌نویس شامل ارائه نتیجه آزمایش مکانیک خاک، ارائه نقشه های فاز دو و اخد تاییده از سازمان نظام مهندسی سپس درخواست تعیین ناظر را می ‌دهید. پس از تعیین ناظر و عقد قرار داد برگه سهمیه ناظر و قرارداد را همراه با برگه تعهد رعایت اصلاحی و تعهد اخذ تاییدیه نما و … را به عنوان مدرکی برای به اتمام رساندن مراحل در پرونده خود در دفاتر خدمات الکترونیک بارگذاری می ‌کنید. در صورت نبود مشکل پروانه صادر خواهد شد و تا دو سال اعتبار خواهد داشت که تا دو سال دیگر هم تمدید خواهد شد. در این بخش مراحل ساخت خانه که به عهده مالک بود به اتمام رسید.

ساخت ساختمان مرحله چهارم: همکاری با پیمانکار

به یک سازنده و پیمانکاری نزدیک شوید. یک سازنده یا پیمانکار برای ساخت و ساز باید با دقت انتخاب شود زیرا عامل اصلی تضمین کیفیت ساخت و ساز ساختمان و ساخت به موقع کار است. قبل از تحویل کار باید در مورد سازنده پیش تحقیقات انجام شود. در سند قرارداد، تمام جزئیات مربوط به کار باید به وضوح بیان شود. سند قرارداد باید جزئیات طرح و کار را به همراه روش های پرداخت، مقیاس های زمانی و هزینه ها پوشش دهد. قبل از امضای قرارداد نهایی باید شرایط قرارداد به طور کامل بررسی شود. راهنمای ساخت ساختمان برای کمک به مهندسان در طراحی و بودجه بندی بسیار مهم و اساسی ست. معمولا گروه مهندسین ناظر چند پیمانکار را برای انجام عملیات ‌های مختلف ساختمانی به مالک معرفی می ‌کنند تا از میان آن‌ ها یکی را انتخاب کند البته این انتخاب الزام‌ آور نیست و مالک می ‌تواند خود به انتخاب پیمانکار بپردازد و قرارداد ببندد، انتخاب پیمانکار و بستن قرارداد با پیمانکار اولین قدم عملی در راه مراحل ساخت خانه است و پس از آن این مراحل به ترتیب زیر آغاز می‌ شوند. برای درک بهتر اجرای یک سازه سعی کرده ‌ایم که این مطلب را به سه فاز اصلی به صورت اجرای سازه ساختمان، اجرای تاسیسات و خدمات و در نهایت اجرای نماکاری و طراحی دکوراسیون داخلی تقسیم کنیم. طبیعتا در هر کدام از این فاز ها، چند مرحله از اجرای پروژه صورت می ‌گیرد که روند اجرایی فاز اول آن شامل مراحل زیر می‌ شود. گرفتن پروانه ساخت از مراحلی می باشد که باید در چک لیست راهنمای ساخت ساختمان موجود در تداوم تجارت زینو مورد توجه قرار گیرد. بعد از تصمیم گیری در مورد اجرای سازه و ساختن یک ساختمان به صورت مسکونی یا تجاری، لازم است که مجوز های لازم از جمله پروانه ساخت دریافت شود.

ساخت ساختمان مرحله چهارم: همکاری با پیمانکار - تداوم تجارت زینو

ساخت ساختمان مرحله چهارم: همکاری با پیمانکار - تداوم تجارت زینو

این پروانه به شما اجازه می‌ دهد که در محیط شهری به ساخت و ساز بپردازید و از برخی امکانات آن ها استفاده کنید. مدارک مالکیت و مواردی مانند سند زمین و مشخصات هویتی و همچنین تعیین کردن یک مهندس ناظر، از مواردی هستند که برای گرفتن پروانه ساخت نیاز خواهید داشت. آماده سازی سایت و مکان مورد نظر برای ساختمان یا سطح بندی از اهمیت بالایی برخوردار است. محل ساخت و ساز باید قبل از اجرای کار تمیز شود. این کار شامل حذف ریشه درختان، زباله ها و سطح زمین تسطیح می شود. نقشه برداری و پیاده کردن نقشه از مراحلی می باشد که در راهنمای ساخت ساختمان ذکر شده است. می توان گفت این مرحله مهم ترین عنصر در ساخت سازه است. اگر به درستی صورت نگیرد گاهی ممکن است منجر به لزوم تخریب ساختمان گردد .در طرح این مرحله باید نقشه را از روی کاغذ بر روی زمین پیاده کرد . به این گونه که محل پی ها، ستون ها و غیره را با روش های گوناگون مشخص می کنیم. انتخاب روش بستگی به ابعاد پروژه دارد برای پیاده کردن نقشه ساختمان ‌های مهم از دوربین نقشه ‌برداری استفاده می ‌شود، ولی برای پیاده کردن نقشه ساختمان ‌های معمولی از ریسمان می ‌توان استفاده نمود. به این منظور مراحل مشخص شده توسط کارشناسان تداوم تجارت زینو بایستی انجام گیرد. برای تعیین محل ساختمان‌ ها حداقل به یک امتداد مبنا در محل نیاز است که با توجه به عوارض اطراف محل مورد نظر امتداد مبنا را در نظر می ‌گیرند. مثلا برای ساختمان‌ های مسکونی، این امتداد مبنا می ‌تواند مرز ساختمان با لبه جاده و خیابان که در نزدیکی ساختمان واقع است باشد و برای یک بنای صنعتی ممکن است این امتداد، امتداد حصار یا نرده بیرونی در نظر گرفته شود.


بعد از مشخص شدن امتداد مبنا، اندازه‌ ها، طول و زوایا و ارتفاع‌ هایی که برای پیاده کردن قسمت‌ های مختلف نقشه مورد نیاز است آن ها را به طول ‌های زمینی تبدیل می‌ کنند. این نکته ضروری است که کلیه کار های پیاده کردن نقشه باید مرحله به مرحله کنترل شود. روش ‌های پیاده کردن نقشه یک ساختمان باید با دقت اجرای شود. پیاده کردن محل یک ساختمان به وسیله متر به روش افست در این روش گوشه ‌های ساختمان را به کمک دو محور مبنا مشخص و فواصل افقی و عمودی این نقاط نسبت به مبدا مختصات، بر اساس نقشه تعیین و بر روی زمین پیاده می ‌شود. پیاده کردن محل یک ساختمان به روش شعاعی در این روش هر گوشه ساختمان به کمک یک زاویه مشخص تعیین می‌ شود زاویه امتدادی که نقطه بر روی آن قرار دارد نسبت به خط مبنا. منظور از پیاده کردن نقشه روی زمین در واقع همان پیاده کردن پلان فنداسیون ساختمان است. راهنمای ساخت ساختمان به نکات مختلفی در این زمینه اشاره دارد. عرض و طول و عمق پی ها کاملا بستگی به وزن ساختمان و قدرت تحمل خاک محل ساختمان دارد در ساختمان های بزرگ قبل از شروع کار به وسیله آزمایشات مکانیک خاک قدرت مجاز تحملی زمین را تعیین نموده و از روی آن محاسبات ابعاد پی را تعیین می نمایند. ولی در ساختمان های کوچک که آزمایشات مکانیک خاک در دسترس نیست باید از مقاومت زمین در مقابل بار ساختمان مطمئن شویم اغلب مواقع قدرت مجاز تحملی زمین برای ساختمان های کوچک با مشاهده خاک پی و دیدن طبقات آن و طرز قرار گرفتن دانه ها به روی همدیگر یا با ضربه زدن به وسیله کلنگ به محل پی قابل تشخیص می باشد.

ساخت ساختمان مرحله چهارم: همکاری با پیمانکار - تداوم تجارت زینو
راهنمای ساخت ساختمان از صفر تا صد - تداوم تجارت زینو

ساخت ساختمان مرحله پنجم: گود برداری و حفاری آرماتور بندی

فونداسیون زمین ساختمان با کمک ماشین های گود برداری بر اساس ابعاد ساختمان مشخص شده در نقشه ها انجام می شود. در این ترانشه پی، قبل از قرار دادن آرماتور های فونداسیون، یک لایه PCC که به بتن سیمانی ساده معروف است در قسمت حفر شده قرار می گیرد. تداوم تجارت زینو با ارائه انواع اطلاعات درباره راهنمای ساخت ساختمان قصد راهنمایی مهندسان دارد. پی سازی ساختمان اولین کار عملیاتی در زمین است که نشانه های از اجرای ساخت یک ساختمان دارد. و اولین کار در پی سازی گود برداری است. این کار باید به صورت کاملا اصولی انجام شود تا کمترین مزاحمت و آسیب به کارگران، همسایه ها و ساختمان های مجاور وارد شود. میزان گود برداری براساس عواملی مانند تعداد طبقات، وجود پارکینگ، مساحت زمین و.. انجام می شود. تداوم تجارت زینو یکی از بهترین مراجع برای دریافت خدمات ساختمانی می باشد. مراحل ساخت ساختمان چوب بندی یا سازه نگهبان چوبی این اصطلاحی ازش در مورد پوشاندن دیوار های قد با حایل های موقت به کار می رود و گاهی تخت پوشی و مهاربندی نیز نامیده می ‌شوند و دیوار برخی از گود ها به دلایل زیر به حمایت نیاز دارد حفاظت از کارگران به هنگام کار در گود باز نگه داشتن قد با ایجاد این نوعی دیوار حایل برای دیوار های ترانشه نوع و مقدار چوب بندی لازم به عمر ماهیت خاک زیرین بستگی دارد بسیاری از خاک ها در کوتاه مدت نیاز به هیچ نوع چوب بندی ندارد اما باید شرایط آب و هوایی عمق نوع خاک ها و طول مدت عملیات را در نظر داشت و هر گود را جداگانه ارزیابی کرد. به طور کلی گود برداری برای ساخت پی دیوار انجام می شود. گود برداری باید طبق نقشه های تعیین شده طول و عرض انجام شود. از ماشین آلات مناسب برای حفاری زمین برای ساخت پی استفاده می شود. گود برداری اولین بخش مراحل ساخت خانه در بخش عملیاتی است که باید به طور اصولی انجام شود تا کم ترین خسارت متوجه مالک، کارگران و ساکنان خانه‌ های مجاور شود. گود برداری برای خانه ‌های با تعداد طبقات کم که زیر ‌زمین یا پارکینگ ندارند بسته به تعداد طبقات معمولا تا عمق یک متر یا کمتر انجام می شود برای یک خانه دو طبقه ولی برای ساختمان‌ های با طبقات زیاد و برج‌ ها گود برداری تا رسیدن به اصطلاح زمین بکر انجام می ‌شود. راهنمای ساخت ساختمان برای چک کردن فرایند درست ساختمان سازی بسیار مهم و اساسی ست. مراحل ساخت ساختمان گود برداری و چوب بندی این کار در ایران به گونه ای در حال منسوخ شدن می باشد پیش از پیروزی باید ترانشه ای با عمر و عرض لازم هفت گردد در قرارداد های کوچکی همچون طرح توسعه خانه این کار به شش موثری به صورت دستی انجام می گیرد اما در کار های بزرگ استفاده از ماشین خاک برداری مکانیکی اقتصادی در خواهد بود منظور در زمین هایی که بستر خاک مناسب برای ساختمان سازی ندارند از شمع بندی استفاده می کنند. به محض گرفتن پروانه ساخت، می ‌توانید روند ساخت و ساز خود را شروع کنید و در اولین مرحله باید گود برداری و پی کنی را انجام دهید. در نقشه اولیه که توسط مهندس سازه تهیه شده است، مشخص می ‌شود که تعداد طبقات ساختمان به چه صورت است و باید فونداسیون آن با چه طول و عرضی اجرا شود.

ساخت ساختمان مرحله پنجم: گود برداری و حفاری آرماتور بندی - تداوم تجارت زینو

ساخت ساختمان مرحله پنجم: گود برداری و حفاری آرماتور بندی - تداوم تجارت زینو

هرگز در نحوه اجرای فونداسیون دخالت شخصی نداشته باشید. راهنمای ساخت ساختمان برای برنامه ریزی مناسب و به قاعده در بودجه بندی به شما کمک خواهد کرد. در این قسمت از عملیات اقدام به خاکبرداری محل نقشه می شود تا به خاک بکر رسید. انجام این عمل به آن علت است که همانطور که گفتیم زمین، بار کلی ساختمان را تحمل می کند لذا باید پی ها بر روی یک سطح محکم و بدون رانش قرار بگیرد تا در آینده پس از اتمام پروژه و در نتیجه ی بارگذاری، پی ها نشست بیش از حد نداشته باشند و یا اینکه نشست های متفاوت داشته باشند. البته اگر زمین موجود، بدون خاکبرداری، بکر باشد، باز هم باید اقدام به گود برداری کرد. این عمل بدان علت است که همان طور که می دانیم پی از قسمت های مهم سازه می باشد. و جنس آن از بتن می باشد همان طور که می دانیم بتن از دو المان آرماتور آهنی و ملات سیمان ماسه شن تشکیل شده است. آهن در مقابل سولفات ها و موادی همچون کلر و آب حساس است و در صورت وجود این عوامل در کنار آهن زنگ زده و مقاومت فشاری و کششی خود را از دست می دهد. همچنین ملات سیمان هم در مقابل آب ضربه پذیر است و مقاومت خود را از دست می دهد. بنابر این سطح زیرین پی ها باید حداقل یک و نیم الی دو متر پایین تر از تراز کف زمین باشد. مکان پی که ممکن است محدودیت‌ های را از نظر ضرورت چسب مجوز یا ارتفاع استفاده ملک کرد غیر رعایت الزامات پلیس و اداره راه در زمان حفاری در خیابان عمومی تحمیل کند که دسترس نبودن دستگاه مناسب گود برداری و این که ممکن است به مفهوم ضرورت استفاده از روش متفاوت باشد. دقت به مراحل راهنمای ساخت ساختمان می تواند به شما در انواع زمینه ها کمک شایان توجه ی کند. وجود تعداد زیادی تاسیسات زیرزمینی که ممکن است استفاده از ماشین‌ آلات را تا حد غیر اقتصادی بودن محدود سازد و انتقال خاک حفر شده که می ‌تواند در انتخاب دستگاه خاک برداری محدودیت ایجاد کند زیرا ممکن است چرخه بارگیری و تخلیه خاک ماشین همخوانی نداشته باشد. ساخت فونداسیون ساختمان از مراحل اساسی در راهنمای ساخت ساختمان که کارشناسان تداوم تجارت زینو به آن اشاره دارند. بنا بر پایه تکیه گاه پایین ترین قسمت ساختمان است که با خاک در تماس است. یک ساختمان باری است که از روبنا به خاک منتقل می شود و برای تحمل بار باید بسیار قوی باشد. پس از PCC کار تقویت پایه کار شروع می شود. قبل از بتن ریزی سطح زیرین فونداسیون باید بررسی شود. فضای باقی مانده بین فونداسیون با خاک پر شده است. متراکم کردن زمین از مراحل اساسی در زمینه راهنمای ساخت ساختمان می باشد. گودال های حفاری مطابق با نیاز تراشیده و پانسمان می شوند و قسمت پایین با استفاده از کمپکتور های دستی متراکم می شود. برای تشکیل پایه های محکمی که بتوان آرماتور را روی آن گره زد و پایه گذاشت. بتن سیمانی ساده مخلوط یک به چهار به هشت یا یک به سه و شش بر روی خاک متراکم شده در عمق های مختلف در صورت لزوم گذاشته می شود. تقویت پایه برای ساختمان بسیار مهم خواهد بود. میله های فولادی آرماتور به هم گره می خورند و روی PCC قرار می گیرند تا اسکلتی را تشکیل دهند که در آن بتن ریخته شده و میله های ستون از آن ها گرفته می شود.


کرکره از پارامتر هیا اساسی برای مقاومت ساختمان می باشد. برای دستیابی به بتن شکل مناسب، کرکره بندی طبق ابعاد ذکر شده در نقشه انجام می شود. همچنین برای اینکه بتن با خاک تماس نداشته باشد انجام می شود. بتن پایه از موضوعاتی ست که در راهنمای ساخت ساختمان بیان شده است. بررسی سطوح فونداسیون قبل از بتن ریزی بسیار ضروری است. نقاطی وجود دارد که عمق حفاری کمی بیشتر از آن است و بالعکس. بتن طبق مشخصات نقشه ریخته می شود. مراحل ساخت ساختمان یکی از مهم ترین مراحل ساخت ساختمان پاکسازی محوطه ساختمان این عملیات شامل تخریب ساختمان‌های موجود ریشه کنی بوته هات و درختان و خاکبرداری جهت کاهش تراز زمین است تخریب عملیات تخصصی است و تنها باید توسط پیمانکار دارای تجربه تخریب انجام شود ریشه کنی درختان را می توان به صورت دستی یا مکانیکی انجام داد درآوردن درختان بزرگ را باید به پیمانکار مشخص واگذار نمود در حین نظافت و یا بعد از آماده سازی زمین قبل از اقدام به اجرای فونداسیون حتما به زمین تسطیح شده را به متراژ زیر بنا به ضخامت ده سانتی متر بتن نظافت یا بتن مگر جهت نظافت و اجرای اصولی و دقیق فونداسیون اجرا می گردد. عمق فونداسیون بین نه تا هجده اینچ متغیر است و معمولا در بیشتر موارد عمق دوازده اینچ در نظر گرفته می شود. عرض فونداسیون برابر با عمق آن نگه داشته می شود. زمانی که پی کنی و گود برداری زمین ساخت و ساز به پایان رسید، لازم است که وضعیت آن را از لحاظ استحکام مورد بررسی قرار دهید. این موضوع نیز باید توسط مهندس سازه انجام گیرد و در صورت نیاز به شما اعلام می‌شود که نیاز به چه سبکی از مقاوم سازی خواهید داشت. حتی ممکن است با توجه به شرایط زمین، از شما خواسته شود که یک یا دو ردیف دیوار سنگی ایجاد کنید تا از لحاظ استحکام زمین اطمینان حاصل شود. راهنمای ساخت ساختمان نیز برای مهندسانی که قصد برنامه ریزی دقیق دارند مناسب خواهد بود. مگر یا پیاده کردن پی ‌ها یک فرایند مهندسی پیچیده نیست. زمانیکه گود برداری به پایان می ‌رسد، لازم است که برای مقاوم سازی و همچنین تراز کردن سطح داخلی پی، از یک بتن با محتوای سیمان پایین استفاده کنید که به عنوان مگر شناخته می‌ شود. تداوم تجارت زینو با محصولات متنوعی که دارد تامین کننده بسیار خوبی ست. مراحل ساخت ساختمان آرماتور بندی فونداسیون توسط آرماتور بند اجرا و توسط مهندس سازه طراحی می گردد مراحل ساخت ساختمان حتما مهندس مجری در حین بارگیری آرماتور جهت تست سالم بودن آرماتور در سر پروژه حاضر شود و مهندس مجری و پیمانکار در حین اجرای آرماتور بندی فونداسیون دقت لازم را داشته باشد و حتما از اسپیسر ها کمک بگیرند و هیچ وقت از آرماتور های دارای زنگ زده استفاده نکنید و و تمامی آرماتوربندی هایی که به صورت قائم و یا زاویه حتما از کلاهک ها یا درپوش ایمنی استفاده گردد احتمال افتادن کارگر در حین اجرای ستون به سمت پایین است و این کار و این کلاه ها و یا درپوش ها کار محافظت از رفتن میلگرد به داخل بدن کارگر جلوگیری می کند. راهنمای ساخت ساختمان نیاز امروزی جامعه سرمایه گذاران ساختمان ها و مهندسان می باشد. بتن مگر برای بالا بردن کیفیت اجرای فونداسیون و راحتی در آرماتور بندی ساختمان مهم است.

ساخت ساختمان مرحله پنجم: گود برداری و حفاری آرماتور بندی - تداوم تجارت زینو

ساخت ساختمان مرحله پنجم: گود برداری و حفاری آرماتور بندی - تداوم تجارت زینو

بعد از گود برداری و مشخص نمودن محل پی ها و شناژ های رابط پی ها ابتدا در محل های مورد نظر در حدود چهل تا پنجاه سانتی متر ملات آهک و شفته ریخته می شود . شفته مخلوطی است از خاک مناسب و آهک شفته و آب. خاک مناسب برای شفته خاکی است که قطر دانه های تشکیل دهنده آن از لحاظ بزرگی و کوچکی متفاوت بوده به طوری که دانه های ریزتر فضای خالی بین دانه های درشت تر را پر نموده و در نتیجه جسم متراکم و توپری بدست می آید. بعد از شفته ریزی، در حدود پنج الی ده سانتی متر بتن مگر روی آن ریخته می شود به این بتن، بتن لاغر هم گفته می شود چرا که بتنی است که سیمان آن نسبت به سایر بتن ها کم بوده و در حدود صد الی صد و پنجاه کیلو گرم در متر مکعب می باشد. این کار به دو دلیل انجام می شود. اول آنکه حد فاصلی بین بتن اصلی و خاک می باشد دوم آنکه سطح پی را با این بتن رگلاژ می نمایند تا بتن اصلی پی روی سطح صافی قرار گیرد. تداوم تجارت زینو از مهندسان و متخصصین مختلفی در زمینه ساختمان سازی بهره می برد. بعد از خاکبرداری و قبل از اجرای فونداسیون، بتن مگر اجرا می‌گردد. این بتن با نام‌های متفاوت مانند بتن نظافتی، کم سیمان سبک و لاغر یاد می ‌شود. بتن مگر با ضخامت ده الی پانزده سانتی‌متر و عیار سیمان صد و پنجاه کیلوگرم جهت آماده سازی بستر خاک برای پی ریزی، جلوگیری از خوردگی آرماتور ها و … انجام می‌ شود. مراحل ساخت ساختمان حتما در تمامی مراحل ساخت ساختمان در حین بتن ریزی حتی با مهندس شهردار هماهنگی لازم انجام گردد جهت آزمایش بتن و حتما به نوع عیار بتن در حین به تازگی دقت کرده اند و در قبل از بتن ریزی به قالب بندی تمامی فونداسیون یا ستون یا سقف حتما توسط مهندس ناظر مجری یا پیمانکار فرعی یا اصلی بررسی گردد و در حین بتن ریزی حتما یک فرد کارکشته و کاربلد شروع به ویبره کردن بتن انجام دهد و بعد از از چند روز قالب بندی بتن به آرامی بازگردد و حتی الامکان سعی گردد هر روز تا حدود سی روز به سقف یا ستون یا فونداسیون آب داده شود و می توانید از خونی های سطح بافت پارچه ای در در ستونها و دیوارها و سقف ها جهت نم دار و رطوبت دار بودن استفاده شود. آرماتور بندی از ضروری ترین بخش های در راهنمای ساخت ساختمان می باشد. آرماتور بندی برای همه خانه ‌ها چه با اسکلت بتنی، چه با اسکلت فلزی انجام می ‌شود. در آرماتور بندی با استفاده از میل گرد تمام سطح بنا شبکه بندی می ‌شود. این شبکه از میلگرد ها با استفاده از جوشکاری یا سیم آرماتور بندی به هم متصل می ‌شوند. محکم بودن اتصالات بسیار مهم است زیرا در هنگام وارد آمدن فشار های کششی این اتصالات هستند که تمام نیرو را تحمل می‌ کنند. فنداسیون بخش پایینی یک ساختمان است و بار گرانشی ساختمان را به زمین منتقل می کند. فنداسیون با توجه به طرح هایی که توسط معمار تهیه شده پیاده سازی می شود. در این کار فاکتور هایی مانند اندازه، عمق، طول و پهنای پایه، نوع پایه در نظر گرفته می شوند.


اجرای فونداسیون با آرماتور بندی شروع می شود. در آرماتور بندی با استفاده از میلگرد سطح بنا شبکه بندی می شود. همه ساختمان ها که اسکلت بتنی و یا فلزی دارند به آرماتور بندی احتیاج دارند. تداوم تجارت زینو به مهندسان در زمینه ساخت و ساز کمک می کند تا با راهنمای ساخت ساختمان مسیر درستی را در طراحی و اجرای خانه ها و ساختمان ها بپیمایند. مراحل ساخت ساختمان بتن در قالب بندی طبقات به شنبلیه زیر طبقات دقت کافی داشته باشید در خیلی از پروژه ها به علت عدم اصول نصب شمع های زیر سقف ریزش سقف و هزینه های جنجالی آلبر مهندس مجری و ناظر بر عهده داشته است و شما عزیزان حتما در حین اجرای شمع های زیر سقف چگونه بدون تک به تک لطفا چک بفرمایید و عرض این دهانه ها طبق مقررات ملی ساختمان باید باشد نه کمتر نه بیشتر. تیر و دال ازاره بخش بسیار با اهمیتی از ساختمان را تشکیل می دهد. پس از انجام کار فونداسیون، آماده سازی قالب تیر زمین شروع شده و با بتن ریخته می شود. بر روی تیر ازاره، کار بنایی آغاز می شود. و فضای بین پایه و تیر ازاره با خاک پر می شود. روبنا قسمتی است که در بالای سطح ازاره ساختمان قرار دارد. جزء اصلی روبنا یک ستون و تیر است. ستون ها تا سطح دال ساخته می شوند و قاب برای ساخت و ساز بیشتر آماده می شود. ریخته گری ستون ها با تثبیت چارچوب کرکره ای انجام می شود و بتن در قالب ریخته می شود. شاتر معمولا پس از بیست و چهار ساعت ریخته گری برداشته می شود و عمل آوری انجام می شود. بعد از اسکلت بندی ساختمان، ساخت سقف شروع می شود. در گذشته از آجر برای پرکردن سطح سقف استفاده می شد ولی امروزه مصالح و روش های نوینی برای ساخت سقف وجود دارد که عایق حرارت و صدا هم هستند. پس از سقف پله ها ساخته می شوند. تعداد و جهت چرخش راه پله با توجه به اصول و استاندارد ها باید اجرا شود. پس از آن نوبت دیوارچینی است. دیوار ها با استفاده از آجر و یا قطعات پیش ساخته، ساخته می شوند. تداوم تجارت زینو خدمات مختلفی را به مشتریان گسترده خود ارائه کرده است. مراحل ساخت ساختمان متاسفانه بیشتر ساخت و ساز هایی در مراحل ساخت ساختمان در کشور می بینیم تحت هیچ شرایطی از وال پست یا هم وال پست های غیر استاندارد استفاده می گردد دیوار دوجداره و یا از مصالح های آکوستیکی عایق گرمایشی سرمایشی پشم سنگ و پشم شیشه و سایر استفاده نمی ‌کنند و رایج ترین مصالح و ساخت و ساز هایی که در کشور به کار می رود استفاده از بلوک هبلکس و لیکا یا سفال و غیره استفاده می گردد استفاده نحوه ساخت دیوار حتما دیوار بایستی وال پست توسط نقشه بردار صورت گیرد و وال پست اجرا گردد و بعد شروع به اجرای دیوار همزمان با اجرای عایق های حرارتی و گرمایشی و سرمایشی و عایق کاری و آکوستیک توسط پشم سنگ و پشم شیشه و سایر اجرایی گردد. قالب‌ بندی هم مانند آرماتوربندی یکی از فعالیت ‌های اجرایی ساختمان محسوب می ‌شود. در ایران معمولا برای قالب ‌بندی از قالب ‌های چوبی استفاده می ‌شود البته انواع قالب‌ های دیگر نیز موجود هستند و مورد استفاده نیز قرار می ‌گیرند.

ساخت ساختمان مرحله پنجم: گود برداری و حفاری آرماتور بندی - تداوم تجارت زینو

ساخت ساختمان مرحله پنجم: گود برداری و حفاری آرماتور بندی - تداوم تجارت زینو

پیش از قالب بندی به چرب کردن قالب‌ ها می‌ پردازند تا قالب ‌ها در مرحله بعد به بتن نچسبند. میزان و چگونگی چرب کردن قالب ‌ها بسیار مهم است و این کار باید به روش اصولی و صحیح انجام شود تا نتیجه مطلوب حاصل گردد. بتن‌ ریزی در برنامه ریزی راهنمای ساخت ساختمان بسیار حساس است. پس از قالب‌ بندی به بتن‌ ریزی یکی دیگر از مراحل اجرای سازه است؛ می‌ پردازیم. در بتن‌ ریزی دقت کافی باید صورت گیرد تا این کار به نحو احسنت انجام شود. پس از بتن ‌ریزی وقتی بتن ‌ها شکل گرفتند قالب ‌ها جدا می‌ شوند و برای اجرای اسکلت آماده می‌ شوند. اجرای اسکلت اهمیت بالایی دارد. در ادامه مراحل ساخت خانه و راهنمای ساخت ساختمان برای ساخت اسکلت معمولا از انواع اسکلت فلزی یا بتنی استفاده می‌ شود که هر دو روش قابل اطمینان هستند ولی چون اسکلت فلزی کمی هزینه بیشتری دارد بنابراین کارفرمایان به اجرای اسکلت بتنی تمایل بیشتری دارند. در اجرای اسکلت ابتدا ستون‌ ها ساخته می ‌شوند و الویت با ساخت ستون‌ هایی است که بیشترین بار را تحمل می ‌کنند که ستون‌ های وسط مربع هستند سپس ستون‌ های کناری و بعد از آن به ساخت ستون‌ های گوشه اقدام می‌ شود. پس از ساخت ستون‌ ها، راه‌ پله ساخته می ‌شود و سپس طبقات ساخته می‌ شوند. تداوم تجارت زینو نیاز بسیاری از مشتریان خود را با راهنما هایی که کرده مرتفع ساخته است. مراحل ساخت ساختمان در این مرحله از مراحل ساخت ساختمان بعد از طراحی سازه فلزی توسط مهندس محاسب سازه و بعد از خرید متریال اسکلت فلزی کارگاه ساختمانی یا به کارگاه ساخت اسکلت فلزی و یا به کارخانه منتقل می شود و بعد از دریافت نقشه ها و شاپ طبق نقشه های شاپ اسکلت فلزی برش خورده و جوشکاری جهت آماده سازی پروژه به کارگاه فرستاده می شود و معمولا هر از گاهی به کارخانه یا کارگاه های جوشکاری اسکلت فلزی ارسال می گردد بستگی به کیفیت پروژه و مهندس و مجری و کارفرمای پروژه دارد ولی خیلی اوقات در کارگاه ساختمانی در محوطه کارگاه در خیابان یا در خود محوطه کارگاه جوشکاری و آماده سازی و با جرثقیل بلند می ‌کنند و جوشکاری و نصب می ‌کنند. اجرای سقف، پس از پایان یافتن ساخت اسکلت به ساخت سقف یا به اصطلاح طاق زنی اقدام می ‌شود. در هر طبقه سقف یا طاق به چند مربع یا مستطیل تقسیم می ‌شود و با استفاده از تیرچه‌ ها مربع ‌ها را به قطعات کوچک تر تقسیم می ‌کنند و در نهایت این قطعات کوچک را به وسیله آجر پر می ‌کنند که امروزه از مصالح دیگری استفاده می‌ کنند که بسیار سبک‌ تر هستند و قابلیت عایق صدا و حرارت را نیز دارند. اجرای فونداسیون و آرماتور بندی آن با قالب گذاری و بتن ریزی به پایان می‌رسد. از طرفی دیگر، تماس مستقیم بتن با خاک باعث می‌شود که رطوبت آن هرچه سریعتر خارج شده و کیفیت بتن از دست برود. مهندسین سازه برای این مرحله از قالب ‌های فلزی یا قالب‌ های چوبی استفاده می‌ کنند که هم از خروج بتن و آب سیمان جلوگیری می ‌کند و هم شکل اولیه فونداسیون حفظ می ‌شود و برای بعضی قسمت ها مانند ستون ها، از قالب های فلزی نیز استفاده می شود.


البته اگر فونداسیون شما به صورت عمقی اجرا می‌ شود، می‌ توانید دیواره‌ های خاکی را با کیسه‌ های نایلونی بپوشانید و به عنوان قالب از آن ها استفاده کنید. قالب ها علاوه بر شکل دادن به بتن، وزن آن را نیز تا زمان سخت شدن تحمل می نمایند. بدین لحاظ اگر در اجرای آن دقت کافی نشود ممکن است در موقع بتن ریزی واژگون شده و موجب خسارت شود. تداوم تجارت زینو با راهنمای ساخت ساختمان قصد دارد به مهندساند و کارفرمایان نقشه راه مناسبی را ارائه کند. از این رو این قالب ها را به وسیله میخ و سیم آرماتور بندی به یکدیگر یا به آرماتور ها وصل می کنند و آن ها را در جا محکم می کنند. شکل قطعات بتن با اندازه آن ها که باید ریخته شود باید به وسیله قالب تهیه شود تخته و چوبی که برای قالب بندی مصرف می شود باید کاملا خشک بوده و در برابر رطوبت تغییر شکل ندهد. این تخته ها باید به اندازه کافی نرم باشد تا در موقع نجاری دچار اشکال نشویم و از طرفی چون باید آن چنان محکم باشد که بتواند وزن بتن و آرماتور و وسایل بتن ریزی از قبیل چرخ دستی، ویبراتور و غیره را به خوبی تحمل نماید در ضمن قالب ها را کاملا به آرماتور ها نمی چسبانند بلکه دو و نیم الی پنج سانتی متر فضا به عنوان کاور در نظر می گیرند تا بتن به خوبی سطح آرماتور را پوشش دهد. به منظور این عمل می توان از تکه های سیمانی بهره برد و یا از فاصله نگهدار ها که در بازار موجود است بهره برد. معمولا سطح تماس بتن و تخته قالب بندی را به وسیله روغن های معدنی چرب می کنند. مالیدن روغن به روی قالب بدان علت است که اولا تخته که در ابتدا کاملا خشک است، آب بتن مجاور خود را نمکیده و موجب فساد بتن نشود و در ثانی در موقع باز کردن قالب، تخته ها به راحتی از بتن جدا شوند و موجب تخریب گوشه های بتن نشوند و در صورت مناسب بودن، برای قالب بندی بعدی مورد استفاده قرار گیرند. راهنمای ساخت ساختمان برای علاقه مندان به کار در ساختمان ها اهمیت زیادی خواهد داشت. در موقع مالیدن روغن به قالب ها باید کاملا دقت شود که آرماتور ها به روغن آغشته نشود زیرا در این صورت روغن مانع چسبیدن بتن به دور میلگرد گردیده و جسم یکپارچه تشکیل نداده و بتن و آرماتور هر یک به تنهایی کار می کنند و موجب ضعف در همگن بودن بتن و فولاد می گردد .وقتی قالب ها بسته شدند فنداسیون آماده بتن ریزی می شود ولی قبل از هر مرحله بتن ریزی، باید کلیه شماره آرماتور ها و ابعاد پی ها و شناژ ها و فاصله آکس به آکس ستون ها کنترل شده و کاملا مطابق با تقشه باشد. آرماتوربندی فونداسیون از مراحل بسیار مهم و اساسی در راهنمای ساخت ساختمان در سایت تداوم تجارت زینو می باشد. تا اینجای کار با یک یا چند ردیف پی ساختمانی آماده شده از قبل مواجه هستید که تمامی نکات و اصول مهندسی بر روی آن ها پیاده شده است. در این مرحله مهندس سازه و مهندس ناظر از شما می ‌خواهد که فرایند آرماتور بندی فونداسیون را انجام دهید. در این مرحله، به شما گفته می ‌شود که از چه حجمی از میلگرد ها و با چه قطری استفاده کنید. هر چه تعداد طبقات ساختمان شما بیشتر باشد، تراکم و قطر میلگرد ها در آرماتور بندی فونداسیون نیز بیشتر خواهد بود.

ساخت ساختمان مرحله پنجم: گود برداری و حفاری آرماتور بندی - تداوم تجارت زینو

ساخت ساختمان مرحله پنجم: گود برداری و حفاری آرماتور بندی - تداوم تجارت زینو

آخرین مرحله اجرای، فونداسیون ساختمان را بتن ریزی آن شامل می ‌شود. در این مرحله، بعد از چیدن آرماتور و قرار دادن قالب ‌ها، لازم است که فضای آن ها با استفاده از بتن پوشش داده شود. معمولا در این مرحله از بتن آماده استفاده می‌ شود که کیفیت و نوع آن از قبل تعیین شده است. همچنین نسبت های مخلوط کردن اجزاء بتن تعیین شود. راهنمای ساخت ساختمان نیاز متخصصان این حوزه را در رابطه با برنامه ریز ساختمان مرتفع کند. منظور از نسبت مخلوط کردن اجزاء بتن آن است که نسبت مناسبی برای اختلاط شن و ماسه به دست بیاوریم تا دانه های ریزتر فضای بین دانه های درشت تر را پر کرده و جسم توپر بدون فضای خالی و با حداکثر وزن مخصوص به دست آید همچنین تعیین مقدار لازم آب به طوری که بتن براحتی قابل حمل و نقل بوده و در قالب خود جا گرفته و دور میل گرد ها را احاطه نموده و کلیه فضای خالی قالب را پر نماید و در مجاورت آن فعل و انفعالات شیمیایی سیمان شروع شده و تا مرحله سخت شدن ادامه یابد .بالاخره تعیین مقدار سیمان مورد لزوم برای به دست آوردن بتن با مقاومت کافی که بتواند براحتی بارهای وارده ساختمان را تحمل نماید. در این مرحله باید دقت کرد که حداقل عیار سیمان در پی ها برای این که میلگردهای درون بتن سالم بمانند دویست و چهل است. قبل از بتن ریزی باید کلیه آرماتور ها با نقشه کنترل شود مخصوصا دقت شود که آرماتور ها به همدیگر با سیم آرماتور بندی بسته شده باشد و اگر جایی فراموش شده باشد مجددا بسته شود. همچنین باید کنترل شود تا فاصله آرماتور ها یکنواخت باشد زیرا اغلب اتفاق می افتد که بعضی از آرماتور ها به هم چسبیده و بعضی با فاصله از همدیگر قرار می گیرند. تداوم تجارت زینو با ارائه راهنمای ساخت ساختمان برای برنامه ریزی های مالی مهندسان نیز کاربردی ست. این موضوع باعث می شود که بتن نتواند کلیه میل گرد ها را احاطه نموده و قطعه همگن و توپری به وجود بیاورد و مقاومت بتن در برخی نواحی بیش از حد نیاز باشد و در برخی نواحی مقاومت بتن از حد مورد نیاز کمتر باشد. ویبره زدن برای از بین بردن تخلخل و حباب هوا و همچنین افزودن برخی افزودنی های بتن برای جلوگیری از تأثیر شرایط محیطی، مواردی هستند که در این مرحله به شما کمک خواهد کرد. همچنین محل بتن ریزی عاری از خاک و مواد زائد باشد و باید قبل از بتن ریزی از روغن کاری کلیه قسمت های قالب مطمئن شویم .بهتر است از قسمت جلو آن طرف که به مرکز تهیه بتن نزدیک تر باشد شروع به بتن ریزی نمود زیرا در این صورت رفت و آمد کارگران از روی آرماتور ها به حداقل می رسد در این صورت برای آنکه پای کارگران در بتن تازه ریخته شده فرو نرود در مسیر عبور و مرور کارگران از تخته های زیر پا استفاده می شود. اجرای ستون ها از مهم ترین پارامتر ها در بخش های مختلف راهنمای ساخت ساختمان خواهد بود. بعد از بتن ریزی پی ، قفسه آرماتور های ستون را که از قبل مطابق با نقشه بافته و آماده شده است به آرماتور های ریشه متصل می نمایند این کار باید حداقل سه الی چهار روز بعد از بتن ریزی پی انجام شود زیرا در غیر این صورت با توجه به اینکه بتن پی هنوز سخت نشده است


در اثر لنگر آرماتور های ستون میلگرد های ریشه از جای خود تکان خورده و پی متلاشی می شود .بعد از بستن آرماتور های ستون برای تثبیت موقعیت هر ستون، ابعاد آن را بوسیله تیر های چوبی در پای ستون مشخص می نمایند باید توجه داشت که هیچ وقت نباید برای تثبیت ابعاد ستون باریختن بتن در پای آن اقدام نمود بعد از تثبیت کامل موقعیت ستون، محور آن را با ستون های مجاور از بالای ستون و پایین ستون اندازه می گیرند. تداوم تجارت زینو با ارائه انواع محصولات و خدمات ساختمانی ایمنی ساختمان های شهری را بالا خواهد برد. میلگرد های فولادی باید قبل از بتن ریزی براساس طرح و محاسبه به یکدیگر بسته و یکپارچه شوند تا از جابجا شدن آن ها طی عملیات بتن ریزی تا گیرش بتن جلوگیری شود. برای بستن دو میلگرد به یکدیگر از مفتول فلزی نرم با قطر یک و نیم تا دو میلی متر استفاده می کنند که اصطلاحا به این عمل گره زدن می گویند. همچنین شماره آرماتور ها و فاصله خاموت ها را مطابق با نقشه کنترل کرده و در صورت درست بودن اقدام به بتن ریزی می نمایند. در کارگاه های کوچک که بتن ستون ها دستی ریخته می شود بهتر است بتن مخصوص ستون را قدری رقیق تر تهیه نمایند تا به خوبی قالب خود را پر کند البته باید توجه نمود که برای تهیه بتن رقیق می باید از عیار سیمان بیشتر استفاده نمود .ساخت و اجرای اسکلت فلزی برای استحکام خانه و ساختمان بسیار با اهمیت خواهد بود در راهنمای ساخت ساختمان مورد توجه قرار می گیرد. هنگام اجرای فونداسیون و آرماتور بندی آن، باید این نکته پیش ‌بینی شود که اسکلت فلزی ساختمان به چه صورت است. اگر قرار است که از اسکلت فلزی در مورد آن استفاده شود، باید صفحه ستون و پایه‌ های آن در بدنه فونداسیون قرار گیرد و همزمان با بتن ریزی، فرایند تنظیم کردن آن ها نیز انجام شود. در مراحل بعدی با استفاده از جرثقیل و فرآیند جوشکاری، به راحتی می‌توان اجرای اسکلت فلزی را انجام داد. البته قرار گیری تمامی قسمت‌ های این اسکلت باید تحت نظارت مهندس ناظر و تحت کنترل مهندس سازه انجام گیرد. در ساخت و اجرای اسکلت بتنی توان شما را در راهنمای ساخت ساختمان و درک آن بیشتر می کند. اما، ممکن است انتخاب شما برای اجرای اسکلت ساختمان، استفاده از بتن و آرماتور بندی است. در این صورت باید با تهیه میلگرد و بتن آماده مورد نیاز، به ترتیب قالب گذاری و بتن ریزی ستون ‌ها، قالب گذاری و بتن ریزی سقف ‌ها و اجرای هر کدام از طبقات پروژه را به صورت مجزا انجام دهید. از لحاظ مهندسی و هزینه، اسکلت ‌های بتنی گزینه مناسبی به شمار می ‌رود، اما زمان اجرای آن نسبت به اسکلت‌ های فلزی بیشتر است. اجرای تیر ها و سقف ها برای ساختار بندی ساختمان ها نیاز ضروری ست. تیر ها قسمتی از ساختمان های بتنی می باشند که بار سقف را به ستون منتقل نموده و ستون به پی و بالاخره پی به زمین منتقل می نماید. بعد از اتمام بتن ریزی کلیه ستون ها و قالب برداری از آن ها، اقدام به قالب بندی تیر های اصلی می نمایند. در ساختمان هائی که سقف آن تیرچه و بلوک می باشد معمولا سقف و تیرچه را یکپارچه بتن ریزی می نمایند .

ساخت ساختمان مرحله پنجم: گود برداری و حفاری آرماتور بندی - تداوم تجارت زینو

ساخت ساختمان مرحله پنجم: گود برداری و حفاری آرماتور بندی - تداوم تجارت زینو

تیر های بتنی اغلب با مقطع مربع و یا مستطیل می باشد این تیر ها معمولا از چهار آرماتور طولی و آرماتور های عرضی که به آن ها خاموت گفته می شود تشکیل می گردد تعداد و شماره آرماتور ها و همچنین فاصله خاموت ها از روی نقشه تعیین می شود .تداوم تجارت زینو از شرکت های موفق در تولید و عرضه محصولات و مصالح ساختمانی می باشد. نقش خاموت ها در تیر جذب نیروی برشی است و به خاطر اینکه نیروی برشی در اطراف ستون ها بیشتر است لذا در این محل ها فشردگی و در نتیجه تعداد خاموت ها بیشتر می شود. اگر قرار دادن کلیه آرماتور ها در تیر ممکن نباشد می توان جان تیر را به صورت پاشنه دار اجرا نمود ولی نباید بیش از یک و سوم سطح مقطع آرماتور کششی در پاشنه قرار گیرد به این پاشنه اصطلاحا آویز گفته می شود. راهنمای ساخت ساختمان برای درک مراحل ساختن ساختمان نیاز است. باید کلیه قفسه میل گرد های تیر از سطح قالب چند سانتی متر بالا تر قرار گیرد تا کلیه میل گرد ها در بتن غرق شود برای این کار باید قطعات ریز سنگ و یا بتن زیر قفسه آرماتور تیر قرار داد و همچنین می توان قطعه ای میل گرد به کلفتی ضخامت بتن پوشش روی تیر در زیر خاموت قرار داد که با قرار گرفتن این میل گرد به روی سطح قالب کلیه قفسه آرماتور بندی به اندازه ضخامت این میل گرد از سطح قالب بلندتر قرار می گیرد. قبل از بتن ریزی می باید یک بار دیگر کلیه آرماتور های سقف کنترل شده و مخصوصا فاصله آن ها از یکدیگر و اتصال آن ها به همدیگر بازدید شود و در صورت بی عیب بودن کار اقدام به بتن ریزی می نمائیم .در موقع بتن ریزی تیر های اصلی و فرعی باید حتما از ویبراتور استفاده شود باید دقت شود که فاصله بین بلوک ها که تیرچه قرار دارد از بتن کاملا پر شود. کلفتی بتن روی سقف باید یکنواخت بوده و باید در ضمن بتن ریزی و قبل از آنکه بتن کاملا سخت شود روی آن به وسیله ماله کشی تخت گردد. حداقل ضخامت بتن روی بلوک پنج سانتی متر است . چنانچه بعد از قالب برداری مشاهده نمودیم که بعضی از نقاط میله گردهای طولی و عرضی به وسیله بتن پوشیده نشده است باید این نقاط را به وسیله ملات ماسه و سیمان بپوشانیم .اجرای سقف نیز از لحاظ فرآیند ها و ابزار های استفاده شده، تقریبا مشابه با اجرای کف ساختمان است؛ با این تفاوت که در اجرای سقف، حد فاصل بین آرماتور ها با استفاده از تیرچه یا سایر وسایل سقف پوشش داده می ‌شود. در مورد اجرای سقف گزینه ‌های مختلفی مانند سقف تیرچه و بلوک، سقف تام، سقف یوبوت، سقف کوبیاکس و سقف تیرآهن در اختیار دارید که در مطالب مختلف به نحوه اجرای آن ها و معرفی مدل های مختلف آن ها پرداخته‌ایم.

ساخت ساختمان مرحله ششم: آجرکاری

آجر کاری از تخصصی ترین مراحل موجود در راهنمای ساخت ساختمان می باشد. با تکمیل اسکلت ستون و تیر، کار بنایی با مصالح مختلف مانند آجر، بلوک بتنی، آجر خاکستر بادی و غیره بر اساس نقشه ساختمان آغاز می شود. کار سنگ تراشی با استفاده از مخلوط ملات سیمان انجام می شود. مخلوطی از سیمان و ماسه است. در این مدت با دقت و طبق نقشه، شکاف هایی برای در ها و پنجره ها در حین کار سنگ تراشی ایجاد می شود. دیوار ها با استفاده از مصالح بسیاری مانند آجر، چوب، بتن پیش ساخته و بسیاری دیگر ساخته می شوند. قبل از شروع دیوار سازی، پایه دیوار ابتدا با استفاده از بتن یا سنگ تراشی سایز ساخته می شود. ارتفاع دیوار ها به ارتفاع کف بستگی دارد. بازشو های لازم برای درب، پنجره و هواکش ها داده شود. تداوم تجارت زینو قصد دارد با ارائه مقاله راهنمای ساخت ساختمان اطلاعات مخاطبین خود را در این زمینه بیشتر کند. در مراحل ساخت خانه، دیوارچینی پس از تکمیل شدن طاق‌ ها انجام می‌شود. معمولا دیوارچینی در ایران به وسیله آجر‌ ها انجام می ‌شود ولی راه ‌های دیگری هم برای این کار وجود دارد که از میان آن‌ ها می‌ توان به دیوار پیش ساخته عایق‌کاری شده اشاره کرد. در پایان اجرای سقف و دیوارچینی بتن پاشی برای استحکام بیشتر صورت می‌ گیرد. آخرین مرحله از فاز اولیه اجرای ساختمان را دیوار چینی بیرونی و داخلی آن شامل می ‌شود. به این علت اجرا می شوند

ساخت ساختمان مرحله ششم: آجرکاری  - تداوم تجارت زینو

ساخت ساختمان مرحله ششم: آجرکاری  - تداوم تجارت زینو

که بایستی محیط ها و کاربری ها به درست و طبقه نقشه های اجرایی از یکدیگر جدا شوند که به دو نوع ده سانتی متری و پانزده سانتی متری اجرا می شوند. دیوار های ده سانتی متری که به عنوان تیغه معرفی می شوند جهت جدا سازی فضا های داخل یک واحد صورت می گیرد. دیوار های پانزده سانتی متری معمولا برای دیوار های خارجی و یا به عنوان جدا کننده ی فضای بین دو واحد مورد استفاده قرار می گیرند، به این علت که هم عایق صدا باشد و هم اینکه بین دو واحد دیوار محکم تری قرار گیرد که به سادگی قابل تخریب نباشد در پروژه‌ هایی که از اسکلت فلزی یا بتنی به عنوان بدنه اصلی آن ها استفاده می‌ شود، چیدن دیوار ها و استفاده از سفال بسیار راحت است و نیازی به دقت بالا برای تنظیم کردن بلوک یا آجر نیست برای اجرایی دیوار ها می ‌توانید از سفال، بلوک‌ های سبک، دیوار های پیش ساخته و یا آجر استفاده کنید. شکاف های پنجره روی درب برای نصب آنان مهم است. لنگه روی در و پنجره ساخته شده است تا سنگ تراشی روی آن را نگه دارد. پس از این کار سنگ تراشی بیشتر انجام می شود. دال کف یا ساختار سقف برای ایجاد طبقات ایمن در راهنمای ساخت ساختمان بسیار اساسی ست. سپس قالب بندی برای ساخت دال تکیه بر ستون و تیر شروع می شود. بر روی قالب دال، آرماتور دال طبق نقشه دقیق دال قرار می گیرد. قاب بندی و تثبیت پنجره درب اهمیت زیادی رد طراحی خانه و ساختمان های تجاری دارد. پس از آن قاب های پنجره در در موقعیت مشخص شده خود در نقشه ثابت می شوند.

ساخت ساختمان مرحله هشتم: تاسیسات

برق و لوله کشی از گام های اساسی برای طراحی و راهنمای ساخت ساختمان در سایت تداوم تجارت زینو می باشد. همان طور که می دانیم ساختمان ها با پرداخت تمیز ساخته می شوند که در آن کار های برقی و لوله کشی قابل مشاهده نیست. در دیوار ها و دال ها به گونه ای نصب می شوند که پس از اتمام کار در معرض دید قرار نگیرند. نقطه و انتهای لوله به گونه ای کنار گذاشته شده اند که بعدا می توان آن ها را با اتصالات برقی و لوله کشی تکمیل کرد. راهنمای ساخت ساختمان برای درک بهتر کاربرد های مختلف برنامه ریزی ساختمان مورد نیاز خواهد بود. پس از دیوارچینی نوبت به اجرای تاسیسات مانند لوله ‌کشی ‌های گاز، آب و برق‌ کشی اقدام می ‌شود و در صورت لزوم لوله آتشنشانی هم تعبیه می ‌شود. اجرای تاسیسات و خدمات در یک سازه از برخی مراحل ساده‌ی ابتدایی و تعدادی مراحل پیچیده و تخصصی تشکیل شده است نصب دودکش، هواکش و سیستم فاضلاب. در مورد اجرای ساختمان برخی از موارد حقیقتا ضروری هستند؛ یعنی اگر چه به طور مستقیم بر استحکام و پایداری آن تأثیر ندارند، اما به طور مستقیم با زندگی افراد مستقر در آن در ارتباط است. نصب دودکش به شکل استاندارد برای سیستم ‌های حرارتی نیاز ضروری ما ست. قطر دودکش شومینه یا پکیج یا آب گرم کن دیواری پانزده سانتی متر در نظر گرفته شود و نیز دودکش ها به هیچ وجه مشترک کار نشوند. دودکش ها در دیوار مشترک یا سقف کاذب حمام یا توالت اجرا نگردند و پنج سانتی متر تا دیوار مشترک فاصله داشته باشند. دودکش حتی الامکان مستقیم و بدون انحراف تا بالاترین نقطه بام هدایت گردد. نصب هواکش برای ایجاد هوای مطبوع در فضای داخلی ساختمان‌ ها. هواکش هود و سایر هواکش ها بصورت مستقل برای هر واحد بهداشتی در نظر گرفته شود.

ساخت ساختمان مرحله هشتم: تاسیسات  - تداوم تجارت زینو

ساخت ساختمان مرحله هشتم: تاسیسات  - تداوم تجارت زینو

هواکش ها در محل بام عصایی شده و ارتفاع دو و دو دهم متر از کف بام رعایت گردد. همچنین استفاده از سیستم فاضلاب برای حمام و سرویس بهداشتی از این موارد هستند که توصیه ما این است آن ها را به افراد متخصص واگذار کنید. لوله کشی گاز باید توسط افراد حرفه‌ای و شرکت های دارای مجوز از طرف اداره گاز انجام شود. این مورد وقت چندانی نمی‌گیرد و ممکن است در یک فرایند یک یا دو روزه به پایان برسد. به هیچ وجه در این مورد دخالت نکنید و اجازه دهید که مسئولین شرکت تمامی مراحل آن را انجام دهند تا از ایمن بودن سازه خود اطمینان حاصل کنید. راهنمای ساخت ساختمان برای برنامه ریز های زمانی و مدیریت مالی پروژه های ساختمانی نیاز اساسی ست. مراحل ساخت ساختمان اجرای لوله کشی گاز ساختمان معمولا رایج ترین به دو نوع استفاده می گردد که لوله کشی رو باز و توکار لوله کشی رو گاز بعد از اتمام گچ کاری یا رویه یا پرداختی گچ سفید انجام می گیرد. مراحل ساخت ساختمان رطوبت کار در حین اجرای دیوار چینی و تیغه ها انجام می گیرد. لوله کشی فاضلاب از اساسی ترین بخش های خانه و ساختمان های تجاری ست که بدون آن ماندن در ساختمان غیر ممکن خواهد بود. کسانی که با گیر کردن فاضلاب منزل و دردسر های بی نهایت آن مواجه شده باشند، اجرای این مرحله را به خوبی درک می‌کنند و می‌ دانند که باید نهایت تلاش خود را در حفظ کیفیت اجرای این مرحله به کار گیرند. پیدا کردن مسیر درست و مناسب برای عبور فاضلاب بدون گیر کردن آن، کاری تجربی است و بهتر از آن را به پیمانکار واگذار کنید. برای هر ده برابر قطر لوله فاضلاب یک عدد بست ثابت و برای هر طبقه یک بست متحرک نصب گردد.


افقی شدن رایزر های فاضلاب با دو زانویی چهل و پنج انجام گردد و از زانویی نود در مسیر فاضلاب استفاده نشود. شیب دو تا سه درصدی برای لوله های فاضلاب رعایت گردد. لوله کشی برق و سیم کشی برای رساندن این انرژی مفید به ساختمان ها لازم است. برق کشی و سیم کشی ساختمان را باید به دو مرحله تقسیم کنیم. مرحله‌ی اول، لوله کشی است که مشخص می‌کند سیم های ساختمان از چه محلی عبور می‌کند. این لوله ‌ها، علاوه بر نقش هدایت سیم به قسمت های مختلف، وظیفه حفاظت از آن را نیز بر عهده دارند. اگر در این کار تجربه دارید، می‌ توانید این مرحله را به منظور کاهش هزینه ‌ها خودتان انجام دهید. اجرای تاسیسات و آتش نشانی برای افزایش ایمنی در راهنمای ساخت ساختمان آمده است. معمولا در پروژه‌ های ساختمانی یک محل مشخص برای تأمین آب و مقابله با آتش ‌های احتمالی در نظر گرفته می ‌شود. حتی ممکن است در همین ابتدا نیز محل قرار گیری کپسول آتش نشانی در نظر گرفته شود. انتخاب محل قرارگیری این تاسیسات نیاز به تجربه بالا در این زمینه دارد و بهتر است که از پیمانکار بخواهید این مورد را بر عهده بگیرد. اجرای آهن کشی جای آسانسور برای پیمایش سریع در بین طبقات ضروریست. معمولا برای ساختمان هایی که تعداد طبقات آن ها به سه یا بیشتر می ‌رسد، از آسانسور استفاده می ‌شود که نوع و ظرفیت آن به نوع ساختمان و کاربری آن بستگی دارد. در هر صورت، اگر قصد دارید در پروژه خود از آسانسور استفاده کنید، باید ابتدا چارچوب آسانسور را به کمک آهن آماده کنید و سپس اتاقک آن را نصب کنید. تمامی مراحل اجرای آهن کشی و نصب اتاقک آسانسور توسط شرکت‌ های مرتبط با آن اجرا می ‌شود.

ساخت ساختمان مرحله هشتم: تاسیسات  - تداوم تجارت زینو

ساخت ساختمان مرحله هشتم: تاسیسات  - تداوم تجارت زینو

مراحل ساخت ساختمان از اینکه شما از این مهندسانی هستید که مراحل ساخت ساختمان موقت را سرسری نمی گیرید باعث افتخار ماست بله حتما لطفا در این امور که موقت هست گذر نکنید می تواند فاجعه بار باشد مقاومت لازم را داشته باشد. اجرای نما بخش زیبایی شناسی خانه است که در راهنمای ساخت ساختمان سایت تداوم تجارت زینو بیان شده است. نمای اصلی وفرعی یک گروه و سایرمشاعات یک گروه دیگر ابتدا نمای اصلی وسپس سایر نما ها اجرا گردد حتما از داربست های فلزی با مقاومت بالا و مورد تایید مهندس HSE باشد. کف سازی طبقات در مورد پروژه ‌هایی که از چندین طبقه تشکیل شده است بسیار مهم است و معمولا در دو مرحله انجام می ‌گیرد. در مرحله اول، از روش های عایق بندی مختلف مانند پوشش‌ های مایع یا ایزوگام برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به طبقه‌ های زیرین استفاده می ‌شود. در گام دوم نوبت به شیب بندی و مشخص کردن مسیر عبور اتصالات مختلف می‌رسد که معمولا از پوکه ساختمانی برای این منظور استفاده می ‌شود. مراحل ساخت ساختمان نه تنها شیب بندی پشت بام بلکه شیب بندی حیاط ملک و سرویس های بهداشتی خیلی دقت کنید بعدا دچار مشکل نشوید و مهم تر از این تا می توانید در تمام مراحل ساختمانی تا جایی که می توانید از عایق بندی استفاده کنید. راهنمای ساخت ساختمان به مهندسان امکان برنامه ریزی پروژه ها را می دهد. هدف از کف سازی ایجاد سطحی ست که قابل استفاده برای کاربران مورد نظر ساختمان باشد. کار دیگری که در دسته نصب تاسیسات قرار می ‌گیرد و حتی می ‌توانید خودتان آن را انجام دهید، نصب چهارچوب درب و پنجره است.

ساخت ساختمان مرحله هشتم: گچکاری

اینکه چرا این دو مورد در این مرحله نصب می ‌شوند، به مراحل بعدی بر می ‌گردد که با استفاده از گل و گچ و همچنین گچ کاری فضای مشترک آن ها پوشش داده شده و از این طریق بدنه آن‌ ها درون گچ قرار می‌ گیرد. بنابراین هم ظاهر مناسبی دارند و هم از استحکام کافی برخوردارند. تکمیل بیرونی پس از اتمام این کار، گچ کاری خارجی و تکمیل کار شروع می شود. عایق رطوبتی نیز برای جلوگیری از افزایش رطوبت در دیوار انجام می شود. روکش خارجی نیز می تواند برای افزایش ارتفاع خانه انجام شود. تکمیل تراس و سقف برای طراحی درست ساختمان های غیر تجاری ضروری ست. در بالای دال، عایق رطوبتی برای جلوگیری از هرگونه نشتی در دال انجام می شود. به طور کلی، کاشی کاری ترازو برای جلوگیری از اثر هوازدگی دال انجام می شود. دیوار های داخلی گچ با روکش صاف و کف سازی با کاشی انجام می شود. بعدا دیوار ها رنگ آمیزی یا بافت می شوند. سنگ تراشی ساختمان ها به صورت یکجا تا پشت بام انجام می شود. در حین کار سنگ تراشی در ها و پنجره ها باقی می مانند. تیر های بتنی سیمان مسلح در بالای دهانه ها قرار می گیرند. بنابراین، آن بار های سازه بالای دهانه ها مستقیما به چارچوب در نمی آیند. تداوم تجارت زینو قصد دارد راهنمای ساخت ساختمان برای همه اطلاع رسانی کند. گچ ‌‌و ‌خاک مرحله ‌ای است که پیش از گچ ‌کاری انجام می‌ شود. گچ‌ و ‌‌خاک در واقع پوششی است که اتصالات را می‌ پوشاند. نصب چارچوب در ها و پنجره‌ ها پس از گچ ‌و ‌خاک چارچوب در ها و قاب پنجره‌ ها نصب می‌ شود.

ساخت ساختمان مرحله هشتم: گچکاری - تداوم تجارت زینو

ساخت ساختمان مرحله هشتم: گچکاری - تداوم تجارت زینو

نا گفته نماند که طبق مبحث نونزده مقررات ملی ساختمان پنجره‌ ها حتما باید دو جداره باشند تا پایان ‌کار صادر شود. کفسازی به اجرای پوشش کف خانه گفته می‌ شود که می ‌تواند از جنس سرامیک، سنگ، کاشی یا چوب باشد. مراحل ساخت ساختمان در کاشیکاری به دوغاب پشت کاشی ها دقت کنید تا حد الامکان از سیمان ریختن با دست به دوغاب جلوگیری کنید که فرض محال هست به وجدان استاد کار مونده نه مهندسی که صد تا کار در ساختمان دارد و نمی تواند بالا سر یک کار به ایستد. گچ ‌کاری از مراحل بسیار مهم و اساسی در راهنمای ساخت ساختمان برای ظریف کاری می باشد. پس از کف سازی، گچ‌ کاری اجرا می ‌شود و دیوار ها و سقف تمام اتاق‌ ها به جز قسمت‌ هایی که کاشی شده ‌اند با گچ پوشانده می ‌شود. در حین گچ‌ کاری یا پس و پیش از آن می ‌توان به اجرای نما اقدام کرد. نما می ‌تواند از جنس سنگ، فلز، آجر، شیشه و سیمان باشد. کار قالب پس از چهار ده روز ریختن دال حذف می شود. حالا گچ کاری شروع می شود. ملات برای گچ کاری عموما یک به سه یا یک به چهار استفاده می شود. ضخامت لایه گچ نباید بیشتر از هفتاد و پنج صدم اینچ باشد. حدود هفت روز سطح را خشک کنید. به طوری که گچ استحکام مناسبی به دست آورد. به طور کلی دیوار های داخلی ساختمان ها با لایه گچ کاری شده و دیوار های خارجی با نوک تیز پوشانده می شوند. بهتر است دیوار های خارجی را به جای اشاره کردن، گچ کاری کنید. راهنمای ساخت ساختمان برای ساخت و طراحی ساختمان های بهتر و بیشتر ضروری ست.


بعد از نصب تاسیسات مختلف و اجرای مواردی مانند سیم کشی و لوله کشی، لازم است که تمام سطح داخلی ساختمان پوشش داده شود و برای ظریف کاری و نازک کاری آماده شود. بهترین پوشش ممکن، گل و گچ است که هم در برابر انتقال گرما و صدا به صورت عایق عمل می‌کند و هم سطح دیوار ها را به صورت یکنواخت و صاف در می ‌آورد. به نظر می‌ رسد که خود شما گزینه خوبی برای اجرای این مرحله نیستید و باید به سراغ گچ کار معمار بروید. تنها بخشی که در این فاز باقی مانده است، سیمان کاری فضای بیرونی ساختمان و برخی از بخش‌ های داخلی آن است. سیمان کاری برای بالا بردن استحکام سازه و همچنین جلوگیری از نفوذ رطوبت مناسب است. بنابراین سعی می‌ شود که در فضای داخلی حمام و سرویس بهداشتی نیز از این گزینه استفاده شود. اگر مطمئن هستید که این سیمان کاری با یک لایه دیگر پوشش داده می ‌شود، بهتر است خودتان آن را انجام دهید و در هزینه آن صرفه جویی کنید. نمونه ‌های مختلفی از مصالح مورد نیاز برای اجرای این فاز در دو بخش تاسیسات ساختمان و سازه ساختمان فروشگاه ما قرار داده شده است که می ‌توانید اطلاعات فنی آن ها را مطالعه کنید. فاز سوم؛ ظریف کاری و طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان از پارامتر های اساسی برای ساخت ساختمان های زیبا می باشد. در صورتی که مراحل ذکر شده فوق را به طور کامل و به ترتیب انجام داده باشید، الان با یک ساختمان نیمه کاره مواجه هستید که باید کار های مربوط به ظریف کاری و طراحی دکوراسیون داخلی آن را انجام دهید. این کار ها شامل کار بر روی کف، دیوار ها و سقف می ‌شود و لازم است که قسمت‌ های دیگری به ساختمان اضافه شود.

ساخت ساختمان مرحله هشتم: گچکاری - تداوم تجارت زینو

ساخت ساختمان مرحله هشتم: گچکاری - تداوم تجارت زینو

کاشی و سرامیک کاری برای دیوار پوشی و کف پوشی بسیار با اهمیت است. برای زیبا سازی فضای داخلی اولین گزینه استفاده از کاشی و سرامیک است. کاشی و سرامیک نوعی مصالح ساختمانی هستند که نه تنها برای تزئینات داخلی و خارجی بلکه به عنوان عایق رطوبتی مورد استفاده قرار می گیرند. کاشی ‌ها برای پوشش دادن دیوار های حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه به کار برده می ‌شوند. زیرا آن ها در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاومت بالایی دارند و آسیب نخواهند دید نکات ضروری قبل از شروع کار باید فضای مورد نظر بررسی و اندازه گیری شود سپس بر اساس متراژ، قیمت پروژه کاشی کاری یا سرامیک کاری تخمین زده و زمان بندی های لازم برای اجرای کار مشخص گردد. بررسی کلی محل و جزئیات مرتبط با آن توسط افراد مجرب و متخصص صورت می گیرد. اندازه گیری کلی فضا، تخمین قیمت مصالح، زمان بندی و تضمین نهایی پروژه از جمله مواردی هستند که حتما باید در اجرای پروژه کاشی یا سرامیک کاری بدان توجه شود. برای کف ساختمان نیز می ‌توانید از سرامیک استفاده کنید که با توجه به محل نصب آن ها، ممکن است از مدل‌ های متفاوتی استفاده کنید. سرامیک‌ های سایز بزرگ برای پوشش دادن فضای داخلی اتاق نشیمن و سرامیک‌ های معمولی برای آشپزخانه و سرویس بهداشتی مناسب هستند. تداوم تجارت زینو از سایت های ضرور یت برای خرید مصالح ساختمانی می باشد. گچ کاری و نازک کاری بخش داخلی ساختمان معمولا بعد از نصب کاشی و سرامیک انجام می‌ شود. با کمک این مصالح کلیه ضعف ها و مواردی که امکان استفاده از کاشی و سرامیک وجود ندارد، پوشش داده می ‌شود و از لحاظ زیبایی به بخش‌ های داخلی آن کمک می ‌شود.


معمار های گچکار برای این گزینه بهترین انتخاب هستند و بهتر است که خود را درگیر این کار نکنید. دال پشت بام ساختمان پس از اتمام کار بنایی ریخته می شود. امروزه پوشش بام از دال بتن مسلح سیمان است. ضخامت دال و جزئیات آرماتور باید مطابق نقشه های تایید شده باشد. یراق آلات چوبی و فیکسچر برای ساخت ساختمان ها بسیار با اهمیت می باشد. با انجام مرحله فوق تقریبا کلیه کار های ساختمانی تکمیل شده و سپس کار اسباب کشی آغاز می شود. ساید بای ساید، اتصالات برق، تابلو برق و اتصالات لوله کشی در حمام و آشپز خانه نیز کامل است. عایق رطوبتی روشی است که از نفوذ آب به خانه شما جلوگیری می کند. ضد آب بودن بسیار مهم است زیرا به خشک نگه داشتن خانه شما کمک می کند. این به کاهش رطوبت داخل خانه کمک می کند و در نتیجه از وسایل داخل خانه شما در برابر آسیب های ناشی از رطوبت یا قرار گرفتن در معرض آب محافظت می کند. به طور سنتی از در و پنجره های چوبی استفاده می شود. اما فولاد و آلومینیوم نیز انتخاب بدی نیست. در مورد در و پنجره های چوبی، قاب ها در دیوار ها در حین کار سنگ تراشی ثابت می شوند. سپس پانل ها پس از گچ کاری با لولا ثابت می شوند. درب های استیل و آلومینیوم پس از اتمام کار رنگ آمیزی ثابت می شوند. کار های برقی و لوله کشی لازم قبل از اتمام کار های پایانی مانند رنگ آمیزی و کاشی کاری انجام می شود تا آسیب کمتر شود. بیشتر کاشی ها در قسمت حمام و آشپزخانه گذاشته می شود. ابتدا کاشی های دیوار ثابت می شوند و سپس کاشی های کف ثابت می شوند.

ساخت ساختمان مرحله هشتم: گچکاری - تداوم تجارت زینو

ساخت ساختمان مرحله هشتم: گچکاری - تداوم تجارت زینو

برای کف سازی از گرانیت، سنگ مرمر، کاشی، اپوکسی نیز استفاده می شود. کاشی گذاری در تداوم تجارت زینو به علت داشتن محصولات مختلف و مربط با آن مرجع خرید برای این مرحله از راهنمای ساخت ساختمان شده است. نمای ساختمان اصلی ترین المان بصری یک سازه محسوب می شود و نقش کلیدی در بالا بردن ارزش یک ساختمان را دارد طوری که اگر در اجرای نمای ساختمان به دیگر نما های همجوار توجهی نشود سبب نا همگونی بافت شهری می گردد. نمای ساختمان به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم می‌شود. معمولا برای بخش نمای خارجی از سنگ مختلف مانند سنگ تراورتن، سنگ مرمر یا سنگ دهبید استفاده می ‌شود و یا حتی ممکن است از آجر نما برای این کار بهره برده شود. اما برای نمای داخلی، برخی به استفاده از گچ معمولی بسنده می ‌کنند و برخی نیز ترجیح می ‌دهند که از سرامیک ‌های سایز بزرگ یا انواع سنگ های ساختمانی استفاده کنند. در هر صورت انتخاب مدل آن ها بر عهده شما ست و چینش و اجرای آن ها بر عهده مهندس معمار. نصب کابین آسانسور به عنوان یکی دیگر از مراحل نازک کاری و اجرای فاز سوم ساختمان شناخته می‌شود. انتخاب کابین و آسانسور معمولا با توجه به تعداد افراد پیش بینی شده در ساختمان و همچنین میزان رفت و آمد آن ها صورت می‌ گیرد. در ضمن بودجه نهایی پروژه نیز در آن تأثیر گذار است. نصب کابین آسانسور توسط شرکت‌ های ارائه دهنده این محصولات انجام می‌ گیرد. اجرای کابینت آشپزخانه و کابینت سرویس بهداشتی به عنوان یکی از آخرین مراحل اجرای بخش داخلی آن ها در نظر گرفته می ‌شود. برای اجرای کابینت گزینه‌ های مختلفی از دو سبک دکوراسیون سنتی و دکوراسیون مدرن در اختیار دارید


که با توجه به دکوراسیون داخلی ساختمان، می ‌توانید یکی از مدل ‌های آن‌ ها را انتخاب کنید. البته در مورد انتخاب نوع کابینت باید با طراح دکوراسیون داخلی منزل خود مشورت کنید از تیم‌ های آن ها کمک بگیرید. نصب درب ورودی داخلی و ورودی ساختمان برای کنترل تردد ها نیاز است. اگر وسایل و ابزار های فوق را نصب کرده باشید، زمان آن فرا رسیده است که از آن ها مراقبت لازم داشته باشید و روش های نگهداری از آن ها را اجرا کنید. برای این کار باید نسبت به نصب درب ورودی داخلی و ورودی ساختمان اقدام کنید. با توجه به اینکه در مراحل قبلی، چارچوب پنجره و درب‌ ها را نصب کرده ‌اید، در این مورد کار سختی نخواهید داشت و خودتان می ‌توانید آن ها را نصب کنید. راهنمای ساخت ساختمان برای برنامه ریز ضروری ست. نصب کمد دیواری برای بالا بردن فضای ذخیره سازی در اتاق ‌ها مهم است و می ‌تواند بسیاری از وسایل ما را پوشش دهد. انتخاب کمد دیواری به فضای داخلی ساختمان و همچنین به تعداد افراد ساکن در آن بستگی دارد. در حقیقت ما نمی ‌توانیم به صورت دلخواه نسبت به نصب آن ها اقدام کنیم و باید با نصاب‌ های حرفه ‌ای مشورت کنیم تا پیشنهاد ایده آلی به ما بدهند. در این مورد، نقش ما بیشتر انتخاب طرح و رنگ آن است و اجرا و نصب کمد دیواری بر عهده گروه‌ های نصاب آن ها ست. مهم ترین هدف از نقاشی خانه این است که به خانه ما عمر طولانی بدهد و افزودن رنگ به آن تغییر ظاهری زیبا به خانه ما است.

ساخت ساختمان مرحله هشتم: گچکاری - تداوم تجارت زینو
ساخت ساختمان مرحله نهم: کار نقاشی - تداوم تجارت زینو

ساخت ساختمان مرحله نهم: کار نقاشی

کار نقاشی نه تنها به دیوار های خانه رنگ می بخشد، بلکه خانه آن ها را از همه لکه ها و کثیفی ها محافظت می کند و به خانه آن ها عمر طولانی می بخشد، اما دیوار ها راهی برای پیدا کردن لکه ها دارند. راهنمای ساخت ساختمان نیاز امروزی برای مهندسان می باشد. رنگ های مختلفی وجود دارد که می توان از آن ها برای محافظت طولانی مدت خانه در برابر لکه، گل، نور خورشید، باران، خاک و غیره استفاده کرد، از رنگ اصلی گرفته تا رنگ با کیفیت بالا که می تواند پنج تا ده سال عمر اضافی به خانه ما بدهد. ظاهری شگفت انگیز برای نمای بیرونی و داخلی نیز دارد. نقاشی بسته به نوع کار مورد نیاز از توالی های مختلفی تشکیل شده است. یک لایه آستر و دو لایه رنگ پایه آب نیز انجام می شود و یا دو لایه بتونه و دو لایه رنگ آمیزی برای صافکاری انجام می شود. برای کار های بیرون و داخل به تعویق می افتد. الان شما یک ساختمان کامل با تجهیزات کامل و جدید در اختیار دارید و تنها ممکن است اعضای خانواده از شما بخواهند که برخی از قسمت‌ های داخلی آن را نقاشی کنید و یا دکوراسیون داخلی آن ها را تغییر دهید. در مورد نقاشی ساختمان، باید با توجه به اتاق ‌های مشخص شده برای هر کدام از اعضای خانواده، یک سبک خاص را انتخاب کنید. اما در مورد دکوراسیون داخلی ابتدا باید تصمیم بگیرید که از سبک سنتی یا از سبک مدرن استفاده کنید. در نهایت با توجه به سبک انتخابی، مواردی مانند سرویس مبلمان، پرده‌ ها، فرش، و سایر تجهیزات دکوری منزل را انتخاب کنید. دکوراسیون داخلی و اجرای فضای سبز برای زیبایی بیشتر و جذابیت آن برای زندگی بیشتر می شود. پس از اتمام نازک‌ کاری به اجرای دکوراسیون داخلی و فضای سبز اقدام می‌شود که آخرین مراحل ساخت خانه به حساب می آیند. معمولا شامل کابینت، کمد دیورای، نصب روشویی، وان، پکیچ ‌رادیاتور، آیفون و … است. در این مرحله، شما می توانید این گواهی را از مسئولین مربوطه درخواست کنید. بعد از اتمام ساخت و ساز صاحب جواز باید برای اخذ گواهی پایان کار، در یک قالب تعیین شده همراه با طرح های ساختمان به مسئولین صدور گواهی نامه درخواست دهد. مقامات محلی اسناد را برای انطباق با قوانین ساخت و ساز بررسی می کنند و مالیات ساختمان را برای آن تعیین می کنند. همین که گواهی های لازم را دریافت کردید، می توانید برای انشعاب آب درخواست دهید. یک اتصال موقت برق را می توانید هر زمان که یک مکان فعال دارید درخواست کنید. این اتصال بعدا با داشتن جواز و پروانه های لازم می تواند به یک اتصال دائمی تبدیل شود. تداوم تجارت زینو با داشتن انواع مصالح ساختمانی مرجع خرید بسیاری از کارفرمایان و مهندسان خواهد بود.

سخن پایانی

کار نقاشی، گچکاری، تاسیسات مختلف ساختمانی و مراحل دیگر باید با دقت اجرایی شود تا مورد تایید مراجع ذی ربط قرار گیرد. راهنمای ساخت ساختمان به شما کمک می کند که در مراحل مختلف اجرای و پیاده سازی ساختمان برنامه ریز مناسبی را پیاده سازی کنید. راهنمای ساخت ساختمان از صفر تا صد برای مهندسانی که در ابتدای کار ساختمان سازی هستند اهمیت بالایی دارد. راهنمای ساخت ساختمان از صفر تا صد چیست سوالی ست که ذهن کارفرمایانی که علاقه به ساخت ساختمان دارند پدیدار شده است و از کار شناسان سایت تداوم تجارت زینو پرسیده می شود. شما عزیزان و گرامیان می توانید انواع محصولات و مصالح ساختمانی را از سایت ما خریداری نمایید. 

راهنمای ساخت ساختمان از صفر تا صد - تداوم تجارت زینو
درباره تداوم تجارت زینو

سیمان بنایی‌ یکی از اساسی ترین انواع سیمان در بین مصالح ساختمانی می باشد که امروزه کاربرد های مختلفی را در صنعت ساخت و ساز پیدا کرده و تقاضای بالایی نیز دارد شما گرامیان می توانید با تکمیل فرم استعلام اقدام به خرید سیمان بنایی‌ نمایید. آجر چیست؟ سوالی پر تکرار در زمینه صنعت ساخت و ساز است که باید با توجه به نظر کارشناسان سایت تداوم تجارت زینو به بررسی آن بپردازید. سیمان چیست و چه کاربردی دارد؟ از سوالاتی ست که ذهن بسیاری از کارفرمایان را به خود مشغول کرده است و به تجزیه و تحلیل ویژگی های مختلف و نقش اساسی آن می پردازد. کاشی کاری چیست و چگونه انجام می شود سوالی پر تکرار در زمینه نصب کاشی در ساختمان است. مراحل صدور پروانه و جواز ساختمان باید با دقت پی گیری گردد تا مورد تعیین قرار گیرد. کاهگل چیست و کاربردهای آن چگونه است سوالی تعجب برانگیز برای خانه جدید و شهری ست. تفاوت های نوسازی و به سازی در چیست از سوالاتی ست که ذهن صاحب خانه های سالختمان های قدیمی را به خود معطوف کرده است. گچ کاری چیست و چگونه انجام می شود پرسشی ست که در مرحله ظریف کاری مورد بررسی قرار می گیرد. برای این که بخواهید حرفه سرامیک کاری چیست و چگونه انجام می شود را به خوبی بشناسید باید مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید. مرمت یا بازسازی چیست از سوالاتی ست که برای ترمیم و بازسازی خانه های قدیمی در ذهن صاحب خانه ها ایجاد می شود. شاید سوال بنایی چیست و مراحل آن برای شما کنجکاوی ایجاد کرده باشد زیرا با بنایی می توانید در زمینه بازسازی خانه خود اقدامات موثر انجام دهید.بتن چیست و چه کاربردی دارد از سوالاتی می باشد که کارشناسان ما در تداوم تجارت زینو به شما گرامیان پاسخ داده اند. ما در بخش نازک کاری ساختمان چیست و چگونه انجام می شود به یکی از مراحل اجرایی و مهم در ساخت ساختمان اشاره داریم. سفت کاری ساختمان چیست و چگونه انجام می شود نیز یکی از موضوعات بسیار مهم در ساخت ساختمان است. نمای خارجی ساختمان و آشنایی با آن مهم ترین موجود برای جذاب کردن ساختمان برای مشتریان است. نمای داخلی و آشنایی با آن نیز برای صحب خانه ها بسیار حیاتی ست و باید به جلوه آن دقت کرد. پی ساختمان چیست و نکات مربوط به آن می تواند اطلاعات ما را در رابطه با آن افزایش دهد.